Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitwisselen urbex locaties!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Uitwisselen urbex locaties!

    Oorspronkelijk geplaatst door Lorenz79 Bekijk bericht
    X-press is gesloopt
    Dat is niet correct, een oud deel is gebleven. Meer bepaald het deel waar ooit de (nu gepikte) oude boeken lagen en waar de rest is in brand gestoken.

    Comment


    • Re: Uitwisselen urbex locaties!

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Dat is niet correct, een oud deel is gebleven. Meer bepaald het deel waar ooit de (nu gepikte) oude boeken lagen en waar de rest is in brand gestoken.
      Klopt, is maar heel klein deeltje dat nog overeind staat (beschermd monument)


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • Re: Uitwisselen urbex locaties!

        Op zoek naar Franse locatie's voor een tripje in de zomer. Heb een hoopje om te ruilen in Duitsland, Frankrijk en Italie...
        Belgie explore ik praktisch niet meer, veel hippe nieuwe plekjes heb ik hier niet meer, het zijn meer oldtimers
        wie kan mij helpen
        Thanks

        Comment


        • Re: Uitwisselen urbex locaties!

          Goedenavond een ieder,

          Mijn naam is Desmond ik ben 31 en ben zeer recent begonnen met Urbexen, ik heb onlangs een tripje naar Luik gehad met wat vrienden en heb wat leuke locaties bezocht maar ben toch op zoek naar wat spectaculairdere locaties.
          De locaties die wij bezochten waren Ghostbus tunnel, Manoir des plantes, Home Pongo, Lost Skate, en nog een villa in Leuven geloof ik.
          Ik heb natuurlijk overal fotos en videos van, en ik ook een klein lijstje opgebouwd ( hij zal voor velen niet interresant zijn) maar goed ik was er al super blij mee
          De locaties die ik heb ondanks dat ze getrashed zijn of wat dan ook daar heb ik best nog een beetje mn best voor moeten doen
          Maison Stratego, Chateau Wolfenstein, Du Hasard, Du Valdor, Chartreuse, Manoir Des Plantes, Observatorium aan de overkant, Le Préventorium Pour Enfants de Dolhain, Lavoir et Carbonisage de Dolhain, Gensterbloem, Rochendaal, Chateau Cesar, Du Basil, Villa Vyle, Lost Skate, Ghostbus tunnel, Hotel Vatican, Maison Leo, VK Linden, Stella, The Apple, Maison Limmi, Maison Temmerman, Nottebohm, Home Pongo, Villa Leuven volgens mij heb ik in Luik ook nog een verlaten winkel en een Wok
          Ik dacht bij me zelf dat is een best lijstje heel veel vervallen dat heb ik geconstateerd jammer genoeg!
          Je zou ze toch doodknuppelen de huftertjes die alles vernielen!
          Ik hoopte via dit forum wat te leren van een ieder en wellicht wat locaties te delen

          Fijne avond groeten Desmond DutchUrbex

          Comment


          • Re: Uitwisselen urbex locaties!

            Hey, ik zou graag wat locaties ruilen. Ik ben op zoek naar:

            België: Specifiek Mayday Mayday en Chapelle Skelet. Andere locaties eender waar in België zijn ook welkom.

            Nederland: Geïnteresseerd in locaties niet verder dan Zuid-Holland.

            Duitsland: Geïnteresseerd in locaties in Nordrhein-Westfalen.

            Frankrijk: Geïnteresseerd in locaties gelegen in Nord-pas-de-Calais, Picardie, Normandië, Lorraine en specifiek Bretagne voor deze zomer.

            Deze locaties heb ik:

            België:

            - Alla Italia
            - Airbus Café
            - Bank Job
            - Blue Christ Church
            - Chaudronnerie
            - Charbonnage du Renard
            - Château Des Muscles
            - Château Wolfenstein
            - Château Hohner
            - Château Cinderella
            - Château Venetia
            - Château Pink
            - Church of a 1000 arches
            - Maison Annabelle (!)
            - Maison Black Dress
            - Maison Mochamps
            - Maison Dave
            - Maison de Viron
            - Maison du Cerf
            - Maison Panema
            - Maison Boon (!)
            - Maison Radio
            - Maison Popeye
            - Maison 3 Suisses
            - Manoir du Baron Rouge
            - Manoir de l'Avocat
            - Manoir von Duchess
            - Mansion of The Bride
            - Mold House 2
            - Villa Mistral
            - Villa Onder Één Dak
            - Villa SS
            - Villa Bajazzo
            - Villa Delsaert
            - Villa Steen
            - Villa Suicide
            - Little Green House
            - Huize Godelieve
            - HFB
            - Heavy Metal (!)
            - Koeltoren IM
            - Gasometer IM
            - Ghost Bus Tunnel
            - Piscine Mosq
            - Swamp Hotel
            - Grand Hotel Regnier
            - Transformers
            - Metro Chet
            - Gravestone Church
            - Papier Maché
            - Café in the Woods
            - Cemetery of the insane
            - Cemetery of the Skull
            - Luvstrucks
            - Lost Skate
            - Lost Seagulls (!)
            - Lost Mig (!)
            - Tapioca Farm
            - Cité du Dragon
            - École H
            - École 1815
            - Squirrel School
            - Shutter Island
            - Laundry Day
            - Usine Justice
            - Usine Verre Vert
            - Agnus Dei
            - Félix le Chat
            - Rusthuis L
            - 't Winkeltje
            - Train Bridge
            - Viva Lancia
            - Indiana Jones Quarry
            - Bambi Wheels
            - Fort de la Chartreuse
            - Monastère Antoinette
            - Atelier Jones

            Nederland:

            - Jungle Bus
            - Tropica Ambla
            - Hoompje
            - Let it Grow
            - Sint-Anna Klooster
            - Carnaval Graveyard

            Duitsland:

            - Haus Fühlingen
            - Camp Hitfeld
            - Quake Arena
            - Lost Tanks
            - Mission To Mars
            - Flower Valley Café
            - Swimming Paradise
            - Kraftwerk
            - Brauerei zum Hirsch
            - Dr. Anna L.
            - Sunshine Factory
            - Budget Hotel
            - Hotel BM
            - Zeche P
            - Kent School (Legaal)
            - Bavaria Cars (Legaal)
            - Hunters Hotel (Legaal)

            Frankrijk:

            - Bureau Central
            - Château Lumière
            - Château du Golf
            - Château Gargouilles
            - Château Social
            - Château du Procureur
            - Château Des Chausseurs
            - Circus V
            - Hôpital Plaza
            - Le Cube
            - Ghost Ships
            - Manoir de l'Écrivain
            - Piscine Mai
            - Prison H15
            - Hôpital du Bébé Qui Pleure
            - Thermes Bleu
            Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 16-35mm f/2.8 L I USM

            Comment


            • Re: Uitwisselen urbex locaties!

              Oorspronkelijk geplaatst door Desmond Bekijk bericht
              Maison Stratego, Chateau Wolfenstein, Du Hasard, Du Valdor, Chartreuse, Manoir Des Plantes, Observatorium aan de overkant, Le Préventorium Pour Enfants de Dolhain, Lavoir et Carbonisage de Dolhain, Gensterbloem, Rochendaal, Chateau Cesar, Du Basil, Villa Vyle, Lost Skate, Ghostbus tunnel, Hotel Vatican, Maison Leo, VK Linden, Stella, The Apple, Maison Limmi, Maison Temmerman, Nottebohm, Home Pongo, Villa Leuven
              Wat ik in het rood heb gemarkeerd, wordt momenteel gesloopt of is al gesloopt. Chateau Cesar is zelfs al enkele jaren geleden gesloopt. Nottebohm ook al meer dan een jaar geleden. Ik vraag me af hoe je aan dat lijstje gekomen bent. Verder zitten er zaken tussen die helemaal geen urbex zijn. Het observatorium bijvoorbeeld. Dat is nog steeds deels in gebruik. Chateau Wolfenstein wordt nog steeds gebruikt. Dat is geen urbex. En al de rest... Tja... Ouwe troep.

              Oorspronkelijk geplaatst door Desmond Bekijk bericht
              Je zou ze toch doodknuppelen de huftertjes die alles vernielen!
              Ik hoopte via dit forum wat te leren van een ieder en wellicht wat locaties te delen
              Het is jammer dat mensen maar niet lijken te willen inzien dat precies dat ongebreideld ruilen en delen de oorzaak is dat er zo veel vernield wordt.
              www.urbanrelics.be
              Facebook - Instagram - Tumblr

              Comment


              • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                Normaal gesproken reageer ik NOOIT meer op dit soort topics (ik heb te veel meegemaakt in dat wereldje) maar nu maak ik een uitzondering. Wat Urban Relics zegt klopt voor de volle 100%, het spijt me dat ik dit moet constateren. Urbex is een mooie en boeiende tak van de fotografie, ik ben de laatste om dat te ontkennen maar de sfeer is al een hele tijd compleet verziekt. Laat me één voorbeeld geven : factory 2601 komt van mij, door een stom toeval heeft de slimmerik van dienst vergeten om het cijferslot door te draaien, vandaar de titel. OK ik deel dat met een heel select gezelschap dat ik meende te kunnen vertrouwen en wat gebeurde er ? Niet veel lang daarna stond de locatie in het plaatselijke krantje, het nummer van het slot incluis. Toen was het teveel voor deze korneel. Mijn uitzonderlijk laatste locatie was farm LD (zowat niemand kent die). Binnen de kortste keren kwamen ze binnen die vragen : "waar is dat ?". Toen ik zei dat ik dat voor mezelf wou houden was ik plots de grootste egoïst op deze aardkloot, bijhorende scheldpartijen inbegrepen. Ik was daar in 2011, 2014 en 2018. In farm LD was er in al die jaren NIKS veranderd, niks gepikt, niks vernield; the way things should go. En nu zwijg ik erover.

                Comment


                • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Normaal gesproken reageer ik NOOIT meer op dit soort topics (ik heb te veel meegemaakt in dat wereldje) maar nu maak ik een uitzondering. Wat Urban Relics zegt klopt voor de volle 100%, het spijt me dat ik dit moet constateren. Urbex is een mooie en boeiende tak van de fotografie, ik ben de laatste om dat te ontkennen maar de sfeer is al een hele tijd compleet verziekt. Laat me één voorbeeld geven : factory 2601 komt van mij, door een stom toeval heeft de slimmerik van dienst vergeten om het cijferslot door te draaien, vandaar de titel. OK ik deel dat met een heel select gezelschap dat ik meende te kunnen vertrouwen en wat gebeurde er ? Niet veel lang daarna stond de locatie in het plaatselijke krantje, het nummer van het slot incluis. Toen was het teveel voor deze korneel. Mijn uitzonderlijk laatste locatie was farm LD (zowat niemand kent die). Binnen de kortste keren kwamen ze binnen die vragen : "waar is dat ?". Toen ik zei dat ik dat voor mezelf wou houden was ik plots de grootste egoïst op deze aardkloot, bijhorende scheldpartijen inbegrepen. Ik was daar in 2011, 2014 en 2018. In farm LD was er in al die jaren NIKS veranderd, niks gepikt, niks vernield; the way things should go. En nu zwijg ik erover.
                  Het probleem ligt niet helemaal bij het ruilen op zich denk ik. Wanneer iemand zegt "Hey, wil je ruilen? Ik heb Dadipark, Chernobyl en nog een andere locatie waar ik hard naar heb gezocht genaamd Fukushima (maar die is wel een beetje verder weg)" weet je al dat het waarschijnlijk niet het beste idee is om met deze persoon te ruilen.

                  Wat een groter deel van het probleem is, zijn de 30 miljard YouTube video's van sensatiezoekers die dan worden bekeken door kinderen die vervolgens denken "wij hebben ook een verlaten ding ergens in onze buurt, laten we dit ook doen!" en er vervolgens een dierentuin van maken.

                  Natuurlijk zorgen sociale media er ook voor dat mensen wel al sneller een locatie herkennen en dat de bal zo aan het rollen gaat.
                  Canon EOS 5D Mark II | Canon EF 16-35mm f/2.8 L I USM

                  Comment


                  • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                    Nog steeds op zoek naar plekjes in France
                    Heb een hoop locaties in France, Italie, Duitsland, Portugal en Belgie

                    Comment


                    • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                      @Or3I3ke doe
                      Maar pb

                      Comment


                      • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                        ik heb ik m'n broek gescheten

                        Comment


                        • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                          ik wil uitwisellen

                          Comment


                          • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                            Oorspronkelijk geplaatst door stoffel urbex Bekijk bericht
                            ik wil uitwisellen
                            En terug beginnen over lost in the woods zeker
                            als je serieus ben erover mag je altijd sturen en nee ben geen beginner, nee je moet niet afkomen met noisy, chartreuse, kosmos, dadipark.....

                            Comment


                            • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                              ik heb dokter pepito ! hahaa

                              Comment


                              • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                                En ik heb farm LD. Er zijn echt niet veel urbexers die deze kennen. Ik durf zelfs zeggen : geen enkele. Drie keer geweest en twee keer overnacht. 2011, 2014 en 2018. Niks vernield, niks gestolen. DE ultieme urbexlocatie.

                                Comment

                                Working...
                                X