Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitwisselen urbex locaties!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Uitwisselen urbex locaties!

    Oorspronkelijk geplaatst door mmmurbex Bekijk bericht
    Hey,

    Heb wel interesse in oldtimer barn en ferme maraichage. Waar ben je zelf naar op zoek?

    Mvg mmmurbex
    Ik stuur je effe een berichtje.

    Comment


    • Re: Uitwisselen urbex locaties!

      Iemand die me kan helpen aan 1 van de volgende?
      Nog te zoeken locaties:
      • Usine de Justice
      • Filature Moderne
      • HFB
      • Chateau Löwenhertz
      • Chateau Hohner
      • Huis op de prairie
      • Maison stratégo
      • Maison of the bride
      • Detour mortel
      • Mysterie between the trees
      • Miniland
      • Viva Lancia

      Heel graag zou ik Miniland hebben!
      Ikzelf heb volgende locaties:
      Mijn locaties die ik heb:
      - Prison H15,
      - Het Hoompje,
      - Cheratte,
      - Noisy,
      - Charbonnage de Renard
      - Holy Nurse
      - Rochendael
      - Insane cemetery
      - le glissoire
      - preventorium dolhain
      - fort de la chartreuse
      - Ferme de maraichage
      - the old mill
      - the bowling mill
      - cemeterry of the skull
      - monastre 3 croix
      - villa cirque ( = villa douche)
      - Maison grand georges
      - maison cuilleres
      - chateau venetia
      - chateau nottebohm
      - farm 1881
      - piscine chachoire
      - jungle bus
      - oldtimer barn
      - garage de préparation
      - lost in the woods
      - villa steen
      - ECVB
      - villa kakelbont
      - golf hotel
      - piscine chachoire
      - Villa BMW
      - viva kadett
      - Hof van B
      - Villa Hektor
      - Chateau déjà vu
      - Farm tapioca
      - Chateau secession
      - Chateau d’ah
      - Lost in the pine cones
      - biofuel farm 

      Comment


      • Re: Uitwisselen urbex locaties!

        En weeral staan er tussen die al een (lange) tijd plat liggen of de verplaatsing niet waard zijn.
        Villa Hector en hof van B liggen al een hele tijd plat. Van ECVB staat nog enkel een skelet. Nottebohm, Hoompje en Golf hotel zijn de moeite niet waard om er heen te gaan, laat staan foto's te nemen.

        Alsjeblieft zeg, als jullie willen ruilen, mij goed maar als je nog de moeite niet doet om de lijsten te checken op actuele staat kom je weinig geloofwaardig over. Is dat nu écht zó moeilijk om te begrijpen ?

        En vooraleer jan en alleman weer op mijn kop begint te slaan, ik heb wel degelijk de meeste locaties in mijn bezit. Ruil ik ? Neen, niet op basis van locaties. Mensen van wie ik weet dat ze menselijk en fotografisch goed zijn, die neem ik gewoon mee.
        Laatst nog op hemelvaartsdag een locatie gedaan die niet meer te doen is : CDC én het bankhotel. Op CDC zitten allemaal nieuwe sloten en binnenkort komt er een bewakingssysteem, aan de platen naar het bankhotel hangen twee solide sloten. Zonder de code geraak je daar NIET binnen, tenzij met een slijpschijf. Ik heb de codes.
        Ik kan die codes ruilen tegen om het even wat dat ik nog niet zou hebben. Doe ik dat ? Geen sprake van.
        Ik heb dat al eens meegemaakt met -ook- een cijfercode. Binnen de kortste keren stond het verhaal op internet.
        Sindsdien vertrouw ik geen 5 urbexers meer want iedereen vertrouwt vervolgens zijn eigen 5 mensen die kunnen "zwijgen" maar bij de volgende reeks zit er een rotte appel in en dan komen de bussen en word je met een tweeloop naar buiten gehaald. Jawel, geen gezever. Farm 1881.
        Weet je : het verhaal van ik ken iemand die iemand die die iemand kent.... klopt. Na max 7 keer kom je bij wie dan ook ter wereld. Na drie keer kom ik zelf bij Obama.

        Ik kan dus de sleutel krijgen van CDC (gratis) en ik ben er eergisteren voor de 5e keer geweest met wat ik zal noemen 3 erg bekwame fotografen die de locatie alle eer zullen aandoen. Het was in de eerste plaats erg aangenaam en leerrijk, we hebben stukken gedaan die niemand kent en er zullen foto's komen die niemand gemaakt heeft. Geloof me.
        En neen, geen namen.

        Ohja, Peter's house ligt plat, house in the woods is dicht, hoeve next to B is plat gegaan voor een nieuwbouw, Le Grand Georges is een ruine en Vanneste en maison puce gaan binnenkort tegen de vlakte, de ramen zijn dicht genageld, van cuillères heb ik zelfs geen foto gemaakt. Zonet is allang een bouwput. X-press is de moeite niet meer, TKB is dicht en interbeton Brugge zal intussen ook plat liggen. Venetia is afgesloten en in renovatie. En de Skytech helicopters ? Die zijn gaan vliegen :-)

        En het mooiste komt nog. Ik ben zowat aangesteld als fotograaf die de werken aan CDC mag opvolgen en ik mag telkens een paar fotografen meenemen (gratis) op voorwaarde dat de projectontwikkelaars de foto's mogen gebruiken op de websites en in persberichten. Hetgeen ze trouwens al gedaan hebben. Voor mij een hele eer want voor geld doe ik het absoluut niet, de renovatie kost hen al geld genoeg.
        Last edited by opapol; 9 mei 2016, 09:11.

        Comment


        • Re: Uitwisselen urbex locaties!

          De eerste foto's van CDC komen binnen en het resultaat overtreft mijn stoutste verwachtingen !

          Er zit er één tussen die geen mens zal herkennen, jammer dat ik hier geen foto's mag plaatsen die niet van mezelf zijn ... en de persoon is geen lid van BD ....
          Ongelofelijk goed gedaan !

          Verbazingwekkend ook is het feit dat geen van ons 4 HDR gebruikt en dat we allen single shot werken, twee van ons zelfs zonder statief.

          Comment


          • Re: Uitwisselen urbex locaties!

            En jawel, de eerste CDC foto staat al op 1x.com :-)

            Ik ga moeten zien dat ik niet afga als een gieter

            Comment


            • Re: Uitwisselen urbex locaties!

              zijn er mensen die nog willen ruilen
              ik ben opzoek na de volgende locaties
              Maison Stratego
              Ferme aux Hiboux
              Elefant house
              l'Homme de Marbre

              ik heb onderhand
              hotel atlantis
              Instituteur Chasseur Artiste
              detour mortel
              dusty and rusty
              garage de preparation
              Erics Engine Room
              road66
              mijn volledige lijst https://docs.google.com/document/d/1...DSMPHxnMCM/pub

              Comment


              • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                Moet toch eens glimlachen hoor, ik heb je volledige lijst niet meer verder doorgenomen toen ik zag dat Chambre Du Commerce in het rood stond.
                Ik ben er op hemelvaartsdag nog geweest en het was mijn beste bezoek ooit, mijn 5e.
                Straks mijn 6e keer want ik vind altijd iets nieuw

                En voor zover ik weet is R&D zowat opgekuist.

                Verder heb ik niet gelezen.

                Comment


                • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Moet toch eens glimlachen hoor, ik heb je volledige lijst niet meer verder doorgenomen toen ik zag dat Chambre Du Commerce in het rood stond.
                  Ik ben er op hemelvaartsdag nog geweest en het was mijn beste bezoek ooit, mijn 5e.
                  Straks mijn 6e keer want ik vind altijd iets nieuw

                  En voor zover ik weet is R&D zowat opgekuist.

                  Verder heb ik niet gelezen.

                  Beetje negatief..
                  CDC vind ik ook rood, ondanks dat jij codes hebt..(bovendien al meerdere keren geweest, dus onnodig voor mij, maar dat terzijde)
                  R&D dacht ik ook dat die al plat lag, maar toch is er nog genoeg te zien (voor wie nog niet geweest is dan)
                  Ben uiteraard zelf al lang geweest. En wat de 1 de moeite niet vind, vindt de ander prachtig, zoals Le lievre bijvoorbeeld.Toch?
                  Ik vind Nottebohm toch ook leuk. Ondanks dat het slechts de buitenkant is, spreekt deze mij toch nog steeds aan ( ook al 2x geweest,waarvan 1x weggestuurd )
                  Canon5D MII. markIII, 7D en lenzen...
                  Website: Raym`s Fotosite

                  Comment


                  • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                    Hai,

                    Ik zoek deze nog:

                    le manoir colimacon
                    Taksidermist
                    villa v
                    villa turtle - villa otto - Vila Želvička
                    Villa SG
                    Maison R
                    eglise m
                    Usine d'amour
                    House of Desolation
                    Kraftwerk V
                    The House of Laura Ingalls.
                    Oldtimer Barn
                    Maison Stratego
                    Ferme aux Hiboux
                    Elefant house
                    l'Homme de Marbre
                    Erics Engine Room
                    Orationibus
                    Master of Steel
                    Coal Church / Eglise Des Causes Désperéés
                    Coke en Stock
                    Le Symetiere Des Legendes
                    L' Antre Du Christ
                    Chaudronnerie
                    Le Sainte Poterie
                    Quake arena
                    Schloss Gluck
                    Teatro Fatiscente -.(IT)
                    Creepy/Wicka farm


                    Wie kan me helpen?
                    Groetjes Saxas
                    Last edited by Saxas; 11 mei 2016, 18:19.

                    Comment


                    • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                      Oorspronkelijk geplaatst door raym Bekijk bericht
                      Beetje negatief..
                      CDC vind ik ook rood, ondanks dat jij codes hebt..(bovendien al meerdere keren geweest, dus onnodig voor mij, maar dat terzijde)
                      R&D dacht ik ook dat die al plat lag, maar toch is er nog genoeg te zien (voor wie nog niet geweest is dan)
                      Ben uiteraard zelf al lang geweest. En wat de 1 de moeite niet vind, vindt de ander prachtig, zoals Le lievre bijvoorbeeld.Toch?
                      Ik vind Nottebohm toch ook leuk. Ondanks dat het slechts de buitenkant is, spreekt deze mij toch nog steeds aan ( ook al 2x geweest,waarvan 1x weggestuurd )
                      Was niet meteen de bedoeling om negatief te klinken hoor :-)
                      Maar ik geef je volmondig gelijk, daar niet van. Door een samenloop van toevalligheden ben ik zo'n beetje de huisfotograaf van CDC geworden, vandaar. Er zijn nog gelegenheden hoor (gratis).
                      Maar ik kan alleen maar vaststellen dat zowat iedereen met steeds dezelfde foto's op de proppen komt. En dat is jammer, deze locatie heeft zoveel meer te bieden.
                      Beetje zelfde verhaal als H15 en vele anderen.

                      Fotografisch gesproken zou ik vooral in de eerste plaats de urbexwereld toch willen oproepen om toch niet steeds een ander te willen imiteren (want zo is het toch ?).

                      Zoals ik zei ben ik vorige week op pad geweest in CDC met wat ik noem : "the dreamteam".
                      Gils, Johan en Mark Guy

                      Geen enkele van de foto's die nu binnenrollen heb ik ook ooit maar eerder zien verschijnen.
                      Ik dacht dat ik "goed bezig" was maar enige bescheidenheid is momenteel wel op zijn plaats, ik zal ferm véél tanden moeten bijsteken om die mannen bij te houden (voor zover dat al mogelijk is).
                      Ik zeg maar iets : kelder van het bankhotel, dak van CDC, hoogste verdiep waar je door het glas kan vallen ?????

                      Comment


                      • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                        Voor de liefhebbers van graffiti.
                        Sinds vorig jaar staat de tunnel van het station van Lembeek helemaal vol met legaal gemaakt artwork:


                        Asian by Dirk Desmet, on Flickr

                        Ook in Tubize en Erembodegem is de tunnel onder de sporen al sinds jaren helemaal 'in opdracht van' herschilderd.

                        Aan Brussel Zuid is langs de kant van de Fonsnylaan ook een deel omgetoverd sinds eind vorig jaar.

                        Weten jullie soms nog andere stations(omgevingen) zijn die op deze manier 'verfraaid' zijn?

                        Comment


                        • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                          Hoi allemaal.
                          Ik ben vrij nieuw in het Urbexen. Heb nu 2 locaties gehad en ben nu echt besmet met dit leuke virus.
                          Ik zoek veel op google maar misschien zoek ik verkeerd.
                          Mijn locaties Kasteel Miranda en een verlaten huis in Chengdu, China.
                          Kunnen jullie mij misschien tips geven of evt een makkelijke locatie?
                          Om te verifiëren hier mijn 2 albums waar ik geweest ben. https://www.facebook.com/patrick.sch...=3&pnref=story


                          Alvast bedankt!

                          Groeten uit Nederland.
                          https://www.facebook.com/patrick.schouten.589

                          Comment


                          • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Was niet meteen de bedoeling om negatief te klinken hoor :-)
                            Maar ik geef je volmondig gelijk, daar niet van. Door een samenloop van toevalligheden ben ik zo'n beetje de huisfotograaf van CDC geworden, vandaar. Er zijn nog gelegenheden hoor (gratis).
                            Maar ik kan alleen maar vaststellen dat zowat iedereen met steeds dezelfde foto's op de proppen komt. En dat is jammer, deze locatie heeft zoveel meer te bieden.
                            Beetje zelfde verhaal als H15 en vele anderen.

                            Fotografisch gesproken zou ik vooral in de eerste plaats de urbexwereld toch willen oproepen om toch niet steeds een ander te willen imiteren (want zo is het toch ?).

                            Zoals ik zei ben ik vorige week op pad geweest in CDC met wat ik noem : "the dreamteam".
                            Gils, Johan en Mark Guy

                            Geen enkele van de foto's die nu binnenrollen heb ik ook ooit maar eerder zien verschijnen.
                            Ik dacht dat ik "goed bezig" was maar enige bescheidenheid is momenteel wel op zijn plaats, ik zal ferm véél tanden moeten bijsteken om die mannen bij te houden (voor zover dat al mogelijk is).
                            Ik zeg maar iets : kelder van het bankhotel, dak van CDC, hoogste verdiep waar je door het glas kan vallen ?????
                            Zou wel graag een met je meegaan!

                            Comment


                            • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                              Wie weet ???? Maar er staan er wel veel te drummen hoor :-)
                              Volgende bezoek is ergens halverwege augustus gepland. Op dit ogenblik gaat het er razendsnel, ze zitten al 1,5 meter diep en ze zijn de zuilen op het gelijkvloers aan het inpakken. De bouwput wordt 11 (elf) meter diep, ze gaan onder dat gebouw 3 (drie) lagen parkings steken.
                              Heel die restauratie kost miljoenen. Zelfs de vele muurschilderijen worden gerestaureerd in samenwerking met de UG.
                              Het maakt het fotograferen er niet bepaald makkelijker op.

                              Er komt ook een beveiligingsinstallatie en time-lapse camera's. Stel dat je binnen geraakt in CDC (er stond verleden week toch weer een poort open zeker :-( ), dan nog is het bankhotel compleet ontoegankelijk zonder de codes van de sloten.

                              Enfin, we horen elkaar nog wel.

                              Comment


                              • Re: Uitwisselen urbex locaties!

                                Iemand die ecole libre heeft en deze wilt ruilen
                                Heb een mooie lijst aan locatie's
                                Dank je

                                Comment

                                Working...
                                X