Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis West-Amerika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rondreis West-Amerika

    Oorspronkelijk geplaatst door Pongo Bekijk bericht
    De knoop is doorgehakt, en uiteindelijk is het de Tokina 11-16mm geworden.
    Vergeet de lens niet toe te voegen in je handtekening

    Comment


    • #17
      Re: Rondreis West-Amerika

      Ik zou precies Zion ook bijvoegen? En je hebt niet ver uit de buurt ook Red Canyon.

      Afin, Canyons genoeg daar :-) De Grand was niet per se de mooiste

      Comment


      • #18
        Re: Rondreis West-Amerika

        Je Tokina is een goede beslissing, maar ik zie geen statief in je uitrusting staan.
        Niet alleen handig voor Las Vegas by night, maar ook als je een toeristloos moment van 10 seconden hebt, zoals volgende foto laat zien.



        Comment


        • #19
          Re: Rondreis West-Amerika

          Ik heb niet alle andere reacties gelezen alleen je originele vraag. UWA en Sigma 10-20, is een pracht lens voor zijn precies en precies wat je nodig hebt. Ik zie niet in wat je met een 70-300 moet doen ginder. Vorig jaar daar geweest en mijn max was 120mm op FF... Denk ook aan je gewicht dat je constant moet meezeulen en op het vliegtuig moet krijgen.
          Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

          Comment


          • #20
            Re: Rondreis West-Amerika

            Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
            Ik zie niet in wat je met een 70-300 moet doen ginder.
            Nooit een bald eagle zien voorbij vliegen of een elk in de velden zien staan toen je in de US was? Met 120mm ga je dan niet ver komen. Zelfs met mijn 300mm (DX) kwam ik er dan meestal nog maar juist... Alles hangt er van af wat je wil fotograferen als je ginds bent.
            mvg
            Bert

            Comment


            • #21
              Re: Rondreis West-Amerika

              Ik ben ook net terug uit West-USA en had zowel een 35mm f/1.8 prime, een 17-55mm DX f/2.8 en een 70-200mm VRII f/2.8 en als body een Nikon D300 mee.
              Daarboven op nog wat accessoires en een statief. Een serieus gewicht om mee te sleuren dat kan ik je verzekeren ...
              Uiteindelijk ben ik begonnen met de 17-55mm DX f/2.8 en die is er de gehele reis niet afgegaan....dus je ziet dat een heel arsenaal echt niet nodig is.

              Wat ik je wel aanraad is een polarisatiefilter om de "Haze" uit de lucht te halen als je de verre zichten in de canyons wil fotograferen. (let wel op met groothoek!)
              Ook een statief en draadontspanner of IR-afstandbediening is niet te vergeten.

              Kwestie je reis, als je toch in LA mocht belanden zou ik het Getty Museum zeker niet overslaan. Qua architectuur een must...als je graag abstracte foto's maakt is dit de place to be. Reken zeker een halve dag dat je daar rondloopt.
              Highway 1 die langs de Pacific Coast loopt tussen LA en San Francisco is ook zeker te doen en erg fotogeniek. De beste richting is wel van SF naar LA omdat de kust dan langs de goede kant ligt.
              Ik heb op mijn reis heel wat parken bezocht waarvan Yellowstone voor mij op 1 staat. Death Valley op 2 en het minder bekende Valley Of Fire op 3.
              De Valley Of Fire is echt een aanrader, het is er zo onwezenlijk mooi dat je het moeilijk kan vatten. Mocht je ooit in de buurt van Las Vegas komen dan moet je dit park zeker een bezoek brengen. Het ligt een 70-tal km ten noorden van Las Vegas. In het park rijdt zeker tot "Rainbow vista" en verder tot de "White Dome's".

              http://goo.gl/8b7HVK

              Reservatie is niet nodig en de toegang tot het park bedraagt 10 dollar/per auto

              Veel plezier.
              Many amateur photographers spend more time putting elaborate watermarks on their images than they do making images worth stealing....

              Comment


              • #22
                Re: Rondreis West-Amerika

                Wij zijn inmiddels fervente Zuidwest-reizigers (www.kalamantravel.com) en hebben de regio inmiddels tot in de verste uithoeken verkend. Vooral de hikes van een volledige dag naar nog zo goed als niet-verkende gebieden trekken ons het meeste aan. Vroeger zeulden we ook altijd kilo's materiaal mee, maar zolang je maar de Nationale Parken doet is dit geen enkel probleem, je laat alles in de koffer en haalt op de parkeerplaats uit wat je nodig hebt. Het wordt wel anders als je een ganse dag door los zand moet lopen en over rotsen klauteren, om nog niet over de hoogteverschillen te spreken. Daarom heb ik enkele jaren geleden alles verkocht en een Lumix-camera gekocht, eerst de FZ-150 en begin dit jaar de opvolger FZ-200. Wel, ik kan zeggen dat ik nog nooit zo'n goed toestel gehad heb, voor hetgeen het voor mij moet dienen. Uitstekende lichtsterkte, fantastische zoom met F2.8 over het volledige bereik, én superhandig en licht. Mijn zoon zeult nog altijd zijn Canon mee met 18-135mm en ik moet zeggen dat hij hem soms amper uit zijn rugzak haalt... Horseshoe Bend, Antelope, Yosemite, Yellowstone, Alaska, The Wave, enz enz, allemaal hebben we ze meermaals gedaan en nog nooit heeft mijn Lumix mij in de steek gelaten of heb ik "iets" gemist.
                Last edited by kalaman; 4 oktober 2014, 21:08.

                Comment


                • #23
                  Re: Rondreis West-Amerika

                  Oké, waarschijnlijk ten overvloede, aangezien de keuze al is gemaakt. Maar ik wil toch nog één ding aangeven: Een UWA dient niét om alles op 1 beeld te krijgen. Of beter gezegd, daar worden je foto's echt niet mooier van.
                  Als je hem zo gebruikt, staat alles en niets erop. Een mooi berglandschap, wordt plots een lange aanloop niets, en in de verte enkele kleine bobbeltjes.
                  Ik ben dol op mijn UWA, een Sigma 10-20. Maar ik heb er wel eerst een tijd aan moeten wennen. De hoek die de camera maakt ten opzichte van het onderwerp, hoe dichtbij je bij iets kunt komen, de vervorming, alles moet je leren. En dat is zeker niet makkelijk, maar levert wel fantastische foto's op als het lukt. Die paar keer op de tientallen/honderden dat het lukt, bij mij nog

                  Daarom is het ook moeilijk om een lens aan te raden. Een UWA bepaalt voor een stuk je stijl, of je stijl bepaalt die lenskeuze. Het onderwerp staat daar eigenlijk los van. Ik heb m'n 10-20mm en een 35mm prime mee, en mijn 50-200 kitlens. Ik zou wel op vakantie kunnen met 1 lens aan beide zijden van het spectrum: Een 10-20 en een 70-300. Dan zou ik niks missen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rondreis West-Amerika

                    Hallo,
                    Ik heb 4 keer rondgereden in het westen van de US, telkens voor 3-4 weken. Als het je eerste keer is dan zul je verstomd staan van de natuur. Maar vooral van de afstanden! Twee weken is zeer krap. Ofwel ga je heel veel in de auto zitten en duizenden kilometers rijden, ofwel beperk je de reis tot een kleiner gebied: bvb vanuit San Francisco door de Sierra Nevada naar Yosemite, Kings Canyon, Sequoia, Death Valley naar Las Vegas en dan terug via Joshua Tree, San Diego, LA langs de kust naar SF. En voor dit zijn twee weken nog veeeeel te kort. Death Valley zeker niet vergeten te bezoeken. Wanneer je in natuur geïnteresseerd bent laat dan liever Vegas voor een volgende keer.
                    Alternatief: vanuit Denver Colorado naar Rocky Mountains NP, Dinosaur NM, Arches, Canyonlands (liefst met 4x4), Capitol Reef, Bryce Canyon, Zion, Grand Canyon, Mesa Verde, Monument Valley .... en dan terug naar Denver. In Canyonlands kwam ik geen toeristen tegen, Grand Canyon stikt van de bussen vol toeristen.
                    Een derde alternatief is natuurlijk dat je vertrekt vanuit Las Vegas (als je die kermis eens wil meemaken) en van daaruit dan naar het omliggende natuurschoon.
                    Mocht je er drie weken kunnen van maken dan zou dat voor alle opties veel beter zijn, want twee weken is zeer weinig omdat er zoveel te zien is en de afstanden zo groot.
                    Hopelijk heb je hier iets aan.
                    Groetjes,
                    Raf.
                    Last edited by muesli; 18 februari 2015, 16:09.

                    Comment

                    Working...
                    X