Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbexlocaties uitwisselen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
    Omdat het hier elke keer op hetzelfde uitdraait Wat voor een zin heeft het?

    Jongens toch
    Ik ga nog even een uitzondering maken maar in essentie heeft Kevin1602 101% gelijk.
    Meer nog, ik zou aan de moderatoren willen voorstellen om elk urbextopic in der beginne dood te knijpen, er komen toch alleen maar vodden van.

    Comment


    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

      Klopt, ben dit ook stilaan beu. Altijd dat zelfde gezever over die locaties. Het is zo moeilijk niet eb zegt meestal al genoeg over inzet van de persoon. Veel hebben jullie er dan niet voor over he ? Ik ben zelf een half jaar begonnen en heb al heel wat prachtlocaties bijeengezameld. Ik zal eens een mod aanspreken om dit topic te verwijderen.
      Ik heb zoveel waardeloze , smekende berichten gekregen met de grappigste en meest ridicule berichten inbegrepen.
      Ik heb 1 deftig respons ontvangen.
      - Photography made me look at things differently -

      Comment


      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

        Oorspronkelijk geplaatst door The abandoned side Bekijk bericht
        Aan de mensen die nog naar prison H15 willen gaan en bang zijn van de verhalen op internet ivm met de roma's hier is mijn ervaring :
        Met een beetje opzoek werk met google earth en de foto's die reeds online staan is het makkelijk te vinden.
        Wij hebben onze auto op een parking verop gezet ( bang voor de verhalen )
        We zijn helemaal rond de omwalling gelopen omdat we niet echt de ingang vonden (we moesten maar beter rond kijken)
        Maar toen we de roma's zagen waren we plots minder op ons gemak maar dat was voor niets nodig ze kwamen naar ons en vroegen allerlei dingen in het frans maar aangezien niemand van onsfrans sprak
        vroeg hij als iemand van ons duits sprak ;p gelukkig kan ik duits ;p
        Hij vroeg gewoon als we de ingang zochten en hij vertelde ons gewoon vriendelijk waar de ingang was zonder geld te vragen zonder agressief doen
        Mss zijn de verhalen soms overdreven of mss hadden de andre urbex-fotografen minder geluk maar tegen ons waren ze vriendelijk
        Bdankt voor de geruststelling! H15 staat ook op mijn lijstje (eerst locatie vinden)...

        Comment


        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

          2 woorden die in mijn woordenboek bij de A staan: NEGEREN en RELATIVEREN ....

          Comment


          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

            Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
            Bdankt voor de geruststelling! H15 staat ook op mijn lijstje (eerst locatie vinden)...
            Loos (Fr.)
            50°37'14.34 N
            3°00'01.23 O

            Groetjes

            Comment


            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Loos (Fr.)
              50°37'14.34 N
              3°00'01.23 O

              Groetjes
              Schitterend
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                2 woorden die in mijn woordenboek bij de A staan: NEGEREN en RELATIVEREN ....
                Absoluut negeren en relativeren .

                Ik denk wel dat er interessantere zijn dan HH15 (zelf nog niet geweest hoewel hem als een van de eersten heb doorgekregen).
                Je krijgt altijd dezelfde beelden door.
                Last edited by Guest2; 11 januari 2014, 11:03.

                Comment


                • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                  Ik word absoluut misselijk van het negatieve sfeertje dat hier heerst....
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment


                  • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                    Ik word absoluut misselijk van het negatieve sfeertje dat hier heerst....
                    Ja, het lijkt alsof urbexers elkaar liever weghouden van 'plaatsen' dan ze te delen.......raar/apart 'wereldje'.
                    Ik ben geen urbexer, maar wanneer ik toevallig een locatie vind/zou vinden, dan mag iedereen het weten, met uitzondering wanneer de eigenaar me vraagt om het niet te doen.
                    Zelfs wanneer er zich iets toevallig aandient, dan nog ga ik er nooit binnen zonder toelating van de eigenaar.
                    Hij/zij mag me dan zelfs vergezellen, geen enkel probleem mee.

                    Comment


                    • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ja, het lijkt alsof urbexers elkaar liever weghouden van 'plaatsen' dan ze te delen.......raar/apart 'wereldje'.
                      Ik ben geen urbexer, maar wanneer ik toevallig een locatie vind/zou vinden, dan mag iedereen het weten, met uitzondering wanneer de eigenaar me vraagt om het niet te doen.
                      Zelfs wanneer er zich iets toevallig aandient, dan nog ga ik er nooit binnen zonder toelating van de eigenaar.
                      Hij/zij mag me dan zelfs vergezellen, geen enkel probleem mee.
                      De vraag is dan : wie is de eigenaar en hoe contacteer je hem ?
                      Deze week heb ik een verlaten cafe gevonden waar een ruit is ingegooid, ik heb geen idee wie de eigenaar is, het huis staat al jaaaaaren leeg. Ik ben nog niet binnen geweest.

                      Maar dat in het urbexmilieu de paranoia hoogtij viert kan ik alleen maar beamen. Een woord te veel of te weinig en je hebt vodden.
                      Dat heb ik helaas al meermaals moeten meemaken.

                      Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat er binnen het milieu een aangename sfeer is. Ik ken hier mensen waar ik 101% vertrouwen in heb, ze mogen gerust in mijn huis wonen als ik met vakantie ben.
                      Het vergt wel enige moeite en tijd om jezelf binnen te werken in het milieu en de meesten hebben dat er niet voor over. Zoals ik al eerder zei (ik wik mijn woorden) : de meesten onder hen zijn de beginners, dat is geen mening, dat is gewoon mijn ervaring. Niet meer en niet minder. Ik zou liegen als ik zei dat dit niet zo is. Ik kan NielsDV dan ook perfect volgen. Ik heb exact dezelfde ervaring.
                      Diegenen die het luidste roepen hebben meestal de minste ervaring.

                      Comment


                      • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        De vraag is dan : wie is de eigenaar en hoe contacteer je hem ?
                        Deze week heb ik een verlaten cafe gevonden waar een ruit is ingegooid, ik heb geen idee wie de eigenaar is, het huis staat al jaaaaaren leeg. Ik ben nog niet binnen geweest.

                        Maar dat in het urbexmilieu de paranoia hoogtij viert kan ik alleen maar beamen. Een woord te veel of te weinig en je hebt vodden.
                        Dat heb ik helaas al meermaals moeten meemaken.

                        Aan de andere kant moet ik ook zeggen dat er binnen het milieu een aangename sfeer is. Ik ken hier mensen waar ik 101% vertrouwen in heb, ze mogen gerust in mijn huis wonen als ik met vakantie ben.
                        Het vergt wel enige moeite en tijd om jezelf binnen te werken in het milieu en de meesten hebben dat er niet voor over. Zoals ik al eerder zei (ik wik mijn woorden) : de meesten onder hen zijn de beginners, dat is geen mening, dat is gewoon mijn ervaring. Niet meer en niet minder. Ik zou liegen als ik zei dat dit niet zo is. Ik kan NielsDV dan ook perfect volgen. Ik heb exact dezelfde ervaring.
                        Diegenen die het luidste roepen hebben meestal de minste ervaring.
                        Bij deze die zich bij mij tot nu toe toevallig aandienden, werd ik telkens aan telefoon/adres geholpen door buren.
                        Eénmaal belde ik aan bij een 'buur', en was ik zonder dat ik het wist bij de eigenaar zelf, die me zelfs een rondleiding gaf.
                        Maar nogmaals, ik ben geen urbexer, tenzij een locatie toevallig mijn pad kruist, en omdat ik graag fotografeer.......

                        Maar U bent er blijkbaar goed in thuis in dat wereldje, wel leg dan eens uit (niet voor mij hoor, want ik ben niet geïnteresseerd) aan de beginnende of willen-beginnende urbexers hier, hoe ze moeten te werk gaan ? Moeten ze zelfs eerst locaties gaan zoeken, moeten ze contact nemen met een gevorderde urbexer in de hoop dat die iets wil vertellen, moeten ze een afspraak met om samen met een gevordere ergens naar toe te gaan, in de hoop dat deze dat wil.....enz.
                        Mocht het mij echt interesseren, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen.

                        Comment


                        • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Bij deze die zich bij mij tot nu toe toevallig aandienden, werd ik telkens aan telefoon/adres geholpen door buren.
                          Eénmaal belde ik aan bij een 'buur', en was ik zonder dat ik het wist bij de eigenaar zelf, die me zelfs een rondleiding gaf.
                          Maar nogmaals, ik ben geen urbexer, tenzij een locatie toevallig mijn pad kruist, en omdat ik graag fotografeer.......
                          Dan heb je geluk gehad wanneer je je bij de buren ging aanmelden, want er zijn veel locaties waar de buren absoluut niet opgezet zijn met fotografen en snel de politie bellen als ze iemand met een camera uit de auto zien stappen.

                          Maar U bent er blijkbaar goed in thuis in dat wereldje, wel leg dan eens uit (niet voor mij hoor, want ik ben niet geïnteresseerd) aan de beginnende of willen-beginnende urbexers hier, hoe ze moeten te werk gaan ? Moeten ze zelfs eerst locaties gaan zoeken, moeten ze contact nemen met een gevorderde urbexer in de hoop dat die iets wil vertellen, moeten ze een afspraak met om samen met een gevordere ergens naar toe te gaan, in de hoop dat deze dat wil.....enz.
                          Mocht het mij echt interesseren, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen.
                          Ik ben zelf nog maar enkele maanden bezig met urbex en dit is mijn werkwijze om aan lokaties te komen.

                          In je eigen omgeving zoeken naar huizen/bedrijven/fabrieken die al jaren leeg staan.
                          Als je onderweg bent kijken naar huizen/bedrijven die vervallen zijn (verwilderde tuin, kapot dak, gebroken glas, ...)
                          Op verschillende fotoblogs naar reportages van urbex-plaatsen kijken en goed op de details letten. Soms wordt er een architect vermeld of kom je de oorspronkelijke bestemming van een gebouw te weten en dan kan je aan de hand van die informatie verder zoeken.
                          Soms lees je dat er een bedrijf failliet is gegaan of afgebroken gaat worden en de locatie een andere bestemming gaat krijgen.
                          Als je met andere urbex'ers praat, krijg je soms (tips over) een andere locatie cadeau.

                          Kortom, veel lezen en aan de hand van de informatie die je gevonden kan je beginnen google'en. Er zijn natuurlijk lokaties die je niet kan vinden door alleen maar google en/of streetview te gebruiken, maar eens je een portfolio hebt kan je wat ruilen met andere urbex'ers en zo bekom je weer nieuwe lokaties.

                          Je moet er uiteraard rekening mee houden dat je soms van een kale reis zal terugkomen, want een adres hebben is één ding maar er binnen geraken is vaak nog iets anders.
                          http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

                          Comment


                          • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
                            Dan heb je geluk gehad wanneer je je bij de buren ging aanmelden, want er zijn veel locaties waar de buren absoluut niet opgezet zijn met fotografen en snel de politie bellen als ze iemand met een camera uit de auto zien stappen................................
                            Ik denk dat het wel een verschil uit maakt wanneer ze mij en mijn vrouw, beiden zestigers zien uitstappen met een fototoestel, dan wanneer het drie vier jong gasten zijn........

                            Comment


                            • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Loos (Fr.)
                              50°37'14.34 N
                              3°00'01.23 O

                              Groetjes
                              Deze zal ik niet negeren

                              Comment


                              • Re: Urbexlocaties uitwisselen

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Absoluut negeren en relativeren .

                                Ik denk wel dat er interessantere zijn dan HH15 (zelf nog niet geweest hoewel hem als een van de eersten heb doorgekregen).
                                Je krijgt altijd dezelfde beelden door.
                                Juist daarom dat ik wil gaan, om eens andere beelden ervan te trekken....

                                Comment

                                Working...
                                X