Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Europa rondreis auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Europa rondreis auto

    Ja dit zijn de steden die mij aanspreken.

    We hebben graag de vrijheid dat we kunnen rondrijden naar waar we willen en niet moeten terug gaan naar eenzelfde plek.

    wat ik met snel bezoeken bedoel is, we kennen mensen die zeiden cochem moet je toch wel 1 dag of iets meer rekenen. dus wij iets meer dan dag naar ginder. maar na een 3 uur hadden we het al gezien...

    bohinj en bled is enkel voor het doorrijden naar plic. meren en watervallen.

    waarom we ook verschillende landen aandoen is omdat men ons aangeraden heeft voor bv italie (normaal gezien mooi weer) oostenrijk en zwitserland (niet altijd zeker) en dan kroatie terug mooi weer. dan heb je de combinatie van alles een beetje.

    groeten

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Blijkbaar zien jullie graag "typische" centraaleuropese steden en dorpen in een berglandschap met water.

    Waarom hiervoor zoveel rondrijden, kies één of twee plekken uit waar je de omgeving en de sfeer een tijdje in je kan opnemen.
    Een behoorlijke tent op een vaste camping opslaan (een "self-catering" verblijf huren hoeft niet zoveel duurder te zijn) geeft je die rust.

    Wat bedoelen jullie met "snel bezoeken" ?
    In een stad zoals Salzburg zijn er veel kunsthistorische gebouwen, maar in Bohinj bv is er op dat punt niet veel te zien, daar kan je alleen wandelingen maken in de bergen (heuvels) rondom.
    Kan je die dan niet beter in Oostenrijk of Zwitserland doen ?
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #32
      Re: Europa rondreis auto

      Ziet er een zeer leuke trip uit!

      Ik kan enkel meespreken en tips geven over Slovenie en Kroatie, aangezien ik vorig jaar ook een soort 'roadtrip' daar gedaan heb.

      - Meer van Bled en Bohinj: skip Bohinj, het meer van Bled is veel mooier, veel meer te zien. Bij Bled zeker naar het kasteel boven gaan, niet zo heel bijzonder maar wel super uitzicht. Naar het kleine eilandje met een bootje is leuk maar duur, wij hebben dat dus overgeslagen. 1 dag dit bezoeken is voldoende.
      - Ljubljana: zou ik toch bezoeken; kijk online eens naar die graffitibuurt (kan niet op de naam komen), is een zeer leuke hippe stad, mooie gebouwen, tof marktje, de 3 bruggen, kasteel boven stelt wel niets voor. Zou hier toch 1 dag proberen naartoe te gaan; zeker zo mooi/leuk als Bled.
      - Plitvice: super knap, de weg ernaartoe is wel een 1-baans slingerweggetje tof wel hoor, duurt gewoon even. Je leest op internet soms dat je een ticket voor 2 dagen moet nemen, zeker niet doen. Wij hadden met 1 dag genoeg. Ga wel vroeg, het is in de namiddag echt 'massatoerisme'; wij waren 15 min na opening aangekomen, en om 14u-14u30 smiddags hadden we het hele park bezocht, zeker de moeite, maar 1 dag is dus genoeg, in de buurt is er ook niets anders te zien

      Ik ken je locaties voor Oostenrijk zelf niet, maar wij hebben toen ook Umhausen (grootste waterval van Tirol) en Vent (toffe wandeling tussen wilde paarden en schapen) gedaan. Ook zeker de moeite.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #33
        Re: Europa rondreis auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Magic Bekijk bericht
        ook Umhausen (grootste waterval van Tirol) en Vent (toffe wandeling tussen wilde paarden en schapen) gedaan. Ook zeker de moeite.
        Umhausen nog niet bezocht. Misschien wel de grootste van Tirol, maar de grootste van Oostenrijk (en tevens heel Europa) zijn de Krimmler watervallen, net over de grens met Tirol, in het Zillertalgebied. Ook zeker een aanrader.


        In Vent is het ook leuk toeven voor lange wandelingen, ooit wil ik vanaf daar de Similaunhütte eens gaan doen, met een paar overnachtingen in berghutten in de buurt.

        Maar Vent op zich vind ik iets te rustig, in hetzelfde Ötztal heb je van wel nog Sölden of Obergurgl, waar je al iets meer te doen hebt.

        Comment


        • #34
          Re: Europa rondreis auto

          Ik vraag me af als jullie in het hoogseizoen gaan of ervoor / na? Daar hangt namelijk ook veel vanaf. In het hoogseizoen zal je bijna alle campings vooraf moeten boeken en heb je niet de vrijheid om ergens langer te blijven als het jullie bevalt. En het verkeer / zoeken naar parking in de te bezoeken steden kan een probleem zijn.
          Betreffende het dagelijk op en af breken van de tent, liever jullie dan ik. Ikzelf ben net terug van een langere kampeerreis met opgooitent, en ik wij hadden toch minimum 2 overnachtingen per plaats, dat was praktisch gezien beter als je "iets" wil zien. En zo een opgooitent gooi je inderdaad open in 2 sec., maar daarmee staat die tent nog niet. Je moet ze nog vastzetten en zo, en het afbreken, veel plezier ermee
          Het zal alleszins een drukke maar leuke reis worden.

          Comment


          • #35
            Re: Europa rondreis auto

            Oorspronkelijk geplaatst door Moonrise Bekijk bericht
            Ik vraag me af als jullie in het hoogseizoen gaan of ervoor / na? Daar hangt namelijk ook veel vanaf. In het hoogseizoen zal je bijna alle campings vooraf moeten boeken en heb je niet de vrijheid om ergens langer te blijven als het jullie bevalt. En het verkeer / zoeken naar parking in de te bezoeken steden kan een probleem zijn.
            Betreffende het dagelijk op en af breken van de tent, liever jullie dan ik. Ikzelf ben net terug van een langere kampeerreis met opgooitent, en ik wij hadden toch minimum 2 overnachtingen per plaats, dat was praktisch gezien beter als je "iets" wil zien. En zo een opgooitent gooi je inderdaad open in 2 sec., maar daarmee staat die tent nog niet. Je moet ze nog vastzetten en zo, en het afbreken, veel plezier ermee
            Het zal alleszins een drukke maar leuke reis worden.
            Valt best mee hoor...
            'k Heb dit in Schotland 2 weken lang gedaan...
            Tentje opzetten/afbreken, alles inpakken, alles op de motor laden en weer verder rijden...
            geen opgooitentje, maar een echt iglo tentje (coleman alaska).
            hoort bij de sfeer die zo'n reis meebrengt...
            (hangt dus van ingesteldheid af... )
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #36
              Re: Europa rondreis auto

              Het is in de periode eind augustus/begin september


              Oorspronkelijk geplaatst door Moonrise Bekijk bericht
              Ik vraag me af als jullie in het hoogseizoen gaan of ervoor / na? Daar hangt namelijk ook veel vanaf. In het hoogseizoen zal je bijna alle campings vooraf moeten boeken en heb je niet de vrijheid om ergens langer te blijven als het jullie bevalt. En het verkeer / zoeken naar parking in de te bezoeken steden kan een probleem zijn.
              Betreffende het dagelijk op en af breken van de tent, liever jullie dan ik. Ikzelf ben net terug van een langere kampeerreis met opgooitent, en ik wij hadden toch minimum 2 overnachtingen per plaats, dat was praktisch gezien beter als je "iets" wil zien. En zo een opgooitent gooi je inderdaad open in 2 sec., maar daarmee staat die tent nog niet. Je moet ze nog vastzetten en zo, en het afbreken, veel plezier ermee
              Het zal alleszins een drukke maar leuke reis worden.
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment

              Working...
              X