Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat nemen jullie mee op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: wat nemen jullie mee op reis?

    Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
    Als jullie graag beestjes fotograferen, kan de tele nuttig zijn. Mijn favoriete lens is mijn 70-200.
    Ik zie eerder minder nut in de 18-55 als je toch de 28-75 meeneemt. Die overlappen toch grotendeels?
    De 50mm kan dan weer wel interessant zijn in lichtarme omgevingen... Langs de andere kant is de 28-70 ook al lichtsterk, dus ja...
    beestjes is zo ons ding niet,
    de 18-55 en 28-75 overlappen dan wel veel, maar die 18mm op een 50D is toch een geweldig verschil in groothoek tov 28mm...
    50mm 1.8 is lichtsterker, maar ik vermoed dat onze meeste uitstappen overdag zullen zijn,
    en dat de gewone huis tuin keuken foto's wel mogen geflitst worden indien nodig
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #32
      Re: wat nemen jullie mee op reis?

      Zit nu zelf in Korea en heb een behoorlijke tas vol spullen bij me. Dagelijks in de tas/om de nek de 5D III + 24-70 II of Fujifilm X-Pro1 + 35 f/1.4. (of beide)
      De 70-200 II gebruik ik zelden en de Sony NEX 5r ligt voor oud vuil in de koffer.

      Er zijn dagen dat het statief ook mee gaat met de Lee filters, maar dit gebeurd zelden. Er zijn genoeg dagen dat alleen de Fujifilm X-Pro1 meegaat of uit de tas komt. Mensen schikken minder van een systeemcamera dan van een dslr. Fotograferen wordt zo voor mij ook veel leuker.

      Ondanks de volle tas met spullen, merk ik dat de vakantie echt draait om dingen doen en beleven en als laatste het fotograferen. Fotograferen is bijzaak

      Comment


      • #33
        Re: wat nemen jullie mee op reis?

        Soms een Pana G3 + 14-42 en 17 2.8en de andere keer een D700+ grip +15-30 + 28-70 2.8 + 70-200 VR + 80-400 VR + 85 1.8 + 135 2.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X