Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rondreis.

    Oorspronkelijk geplaatst door Clubman Bekijk bericht
    ........

    Met dit bootje gaan we zeilen.
    http://www.cata-lagoon.com/albums/l4...R6992_L450.jpg
    heerlijk maar.......geen eigen foto..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Rondreis.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heerlijk maar.......geen eigen foto..?
      grt,bouk.
      Nee, maar dat komt nog.

      Comment


      • #18
        Re: Rondreis.

        Oorspronkelijk geplaatst door Clubman Bekijk bericht
        Nee, maar dat komt nog.
        oeps:
        2.6 Plaats alleen eigen foto's en video's.
        dus beter een linkje.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Rondreis.

          Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
          Je noemt jezelf een "beginnend" fotograaf.
          In mijn beginperiode gebruikte ik enkel jpeg. Ik had nog geen kaas geëten van fotobewerking, en had zelfs geen degelijk fotobewerkingsprogramma.
          Dus als je in raw wil werken, zal je Photoshop CS of Lightroom of iets dergelijks nodig hebben en weten hoe je het moet gebruiken.
          Anders heeft het weinig zin in Raw te schieten en ga je je foto's misschien zelfs verknoeien.
          Tegenwoordig schiet ik enkel in Raw, maar daar zijn zoveel jaren overheen gegaan ...
          Fotobewerking is weer een vak apart, maar het is tegenwoordig onafscheidelijk verbonden met fotografie.
          Dus als "beginnend" fotograaf moet je je afvragen of je kan en wil nabewerken.
          Ik volg momenteel avondschool en heb al veel gelezen over fotografie. Maar het 1ste jaar beperkt zich voornamelijk tot analoge fotografie. Daarom dat ik de opnames ga nemen in jpeg & raw. Voor de nabewerking van de raw's ga ik Lightroom4 gebruiken, samen met het boek Lightroom 4 ontmaskerd. Verknoei ik het raw bestand heb ik nog de foto in jpeg.
          Heb vroeger ook fotografie beoefend (analoog) maar vele jaren mee gestopt met de opkomst van digitaal. Sinds vorig jaar terug gestart, daarom noem ik mezelf ook beginnend fotograaf. Analoog & digitaal, een wereld van verschil.
          Wat ik niet snapte was dat je raw steeds moet bewerken, ook als je opname goed is maar daar heeft Muse mij een goede uiteenzetting over gegeven.

          Comment


          • #20
            Re: Rondreis.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            oeps:
            2.6 Plaats alleen eigen foto's en video's.
            dus beter een linkje.
            grt,bouk.
            Sorry!

            Comment


            • #21
              Re: Rondreis.

              Oorspronkelijk geplaatst door Clubman Bekijk bericht
              Denk dat ik hem ook in RAW + JPEG Fine ga zetten. Ga mij ook nog een extra CF van 32GB Extreme aanschaffen, dit zou moeten voldoende zijn. Kan natuurlijk ook nog extra SD meenemen. Ik werk met een Nikon D300s en daar heb je de mogelijkheid om met 2 kaarten te werken.
              Aangezien ik niet de mogelijkheid heb om te foto's over te zetten op een laptop ga ik ook volgens PaulM zijn werkwijze werken. Lijkt mij de beste oplossing. Paul bedankt voor de info.
              @Muse: de rondreis is in de Caraïben. We gaan daar 3 weken zeilen met een Catamaran. Dus eiland hoppen.

              ik lees hier dat RAW bestanden moeten bewerkt worden, wat bedoelen jullie? Stel dat ik een foto (raw) heb die goed is, waarom moet deze dan nog bewerkt worden?
              In plaats van één bijkomend kaartje van 32 zou ik er dan liever vier van 8 meenemen.
              Als er iets misloopt met dat van 32 ben je meteen een pak foto's kwijt, en het zou al moeten lukken dat er iets verkeerd is met alle vier de kaartjes van 8.....
              Ofwel neem je vier kaartjes van 32 hé, dan heb je opslagruimte zat .
              Jij doet natuurlijk wat je best/beter vindt.
              Groetjes en prettige reis.

              Comment


              • #22
                Re: Rondreis.

                Ghoh misschien is in beide nemen nu wel de beste oplossing: dan kan je nu de jpegs gebruiken om aan iedereen te tonen en dan later, als je de nabewerking onder de knie hebt, uitpakken met bewerkte RAW's :-))
                En als je in LR4 werkt, moet je je geen zorgen maken over het verprutsen van je RAW-beeld. In principe verandert LR zelf niets aan je bestand, maar maakt een extra bestandje waarin dan de gegevens van de bewerking zitten. Pas als je gaat "exporteren", ga je de bewerkingen toepassen op jouw foto en als je dan slim (wat LR zelf zo voorstelt) bent, laat je LR dat opslaan onder een andere naam, waardoor je zeker nooit je origineel gaat kwijtspelen.
                Photoshop daarentegen, daar moet je heel goed weten waar je mee bezig bent om bepaalde bewerkingen niet destructief op je originele bestanden toe te passen, want dan is het wel game over. :-)

                En eigenlijk is digitaal en analoog wel vergelijkbaar hoor: wat je vroeger in de"darkroom" moest doen om je foto's te ontwikkelen doen we nu in de "lightroom".
                Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                Comment

                Working...
                X