Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ik vlieg laatste tijd met Arke via schiphol. Toestel en laptop worden niet meegerekend in het gewicht van de handbagage.

    Comment


    • #17
      Re: Camera op reis

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      gewoon je camera om je nek hangen.
      grt,bouk.
      Dat zou ik mij niet riskeren.
      Wegens veiligheid gaan veel luchthavens dit willen tegengaan.

      ik denk dat het bijna 10 jaar geleden al is, dat ik bijna (als 16-17jarige) van het vliegtuig gezet ben.
      En bij aankomst als ik de trap van het vliegtuig afging, en een fotootje wou nemen van een C130, ik nog politie langskreeg...
      (alle foto's verwijderen was voldoende om naar buiten te mogen huppelen).
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #18
        Re: Camera op reis

        Oorspronkelijk geplaatst door Lootje Bekijk bericht
        Maar blijkbaar zijn ze daar toch wel soepel in :-) ... dat wordt dus de camera met bijbehoren in de camerarugzak en een handtasje voor de paperassen !
        let op! het kan zijn dat ze daar soepel in zijn in brussel, maar je moet ook terug komen!!
        ik vloog vorige week naar spanje, Santander en terug... in charleroi nieks aan de hand, heel soepel! In Santander werd elke tas gemeten, gewogen en geteld, zoniet bijbetalen... (50€)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Camera op reis

          Net terug. Austrian airlines BRU-VIE en VIE-BRU. Toegelaten: 8Kg handbagage; mijn rugzak: 11Kg. Niets gewogen of gemeten.
          Voor de eerste keer sinds 1986 moesten in Wenen ook de camera EN lenzen in een apart bakje (net als laptops/tablets). Uitleg: 'It's even more important than computers to scan these'. Wel omslachtig om daarna alles weer in de rugzak te stoppen

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          let op! het kan zijn dat ze daar soepel in zijn in brussel, maar je moet ook terug komen!!
          ik vloog vorige week naar spanje, Santander en terug... in charleroi nieks aan de hand, heel soepel! In Santander werd elke tas gemeten, gewogen en geteld, zoniet bijbetalen... (50€)
          LOL... Ryanair telt niet echt, extra kosten aanrekenen is hun business model
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #20
            Re: Camera op reis

            Ik heb al vaak gemerkt (ook bij Ryanair) dat vooral "handbagage met wieltjes" wordt gecontroleerd op gewicht. Rugzakken of andere draagtassen minder (maar toch ook al meegemaakt). Maatschappijen worden wel hoe langer hoe strikter, maar vaak tellen laptops niet mee. De meeste zeggen ook dat een kleine cameratas toegelaten is, maar dan zijn ernatuurlijk discussies over klein: ik weet niet of een DSLR met extra lenzen in een fotorugzak hier nog onder valt :-). Mijn vorige reis: een jas met grote zakken (en tiretten) met zwaardere kleine dingen in (en zodra geen risico op controle meer alles in de rugzak mee :-) ).
            Soms is ook maar 1 "extra" toegelaten: bv handbagage + laptop mag, handbagage + camera, maar niet handbagage + camera + laptop. Als het aantal stuks een probleem is maar gewicht minder: zo een stoffen tas van carrefour of zo om alles in te steken als je moet tonen dat je maar 1 stuk hebt en weegt niets (zo op ryanair al een tent (zonder stokken) meegnomen naast rugzak om gewicht in ruim bagage te sparen).
            Camera om nek: hangt af waar je naartoe reist. Niet in elk land mag je op de luchthaven foto's nemen. Ze kunnen er zenuwachtig worden van camera's die in het zicht hangen. Dit is omdat in veel landen politie en leger niet gefotografeerd mag worden, en op een luchthaven lopen er nogal wat mensen in uniform rond en de luchtvaartinstallaties vaak gedeeld burger en militair zijn. Zeker buiten Europa heel voorzichtig mee zijn!
            Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

            Comment


            • #21
              Re: Camera op reis

              Sommigen bakken het echt wel bruin hoor, enkele jaren geleden, met Icelandair (toegestaan was 20 kilo bagage) had mijn lieve collega er 32 kg mee. En dat voor 2 weken
              Maar voor Icelandair was dat allemaal geen probleem.

              PS ik hoor hier juist op het nieuws hoe Ryanair om gaat met de beschikbare brandstof

              Comment


              • #22
                Re: Camera op reis

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                PS ik hoor hier juist op het nieuws hoe Ryanair om gaat met de beschikbare brandstof
                Oud nieuws... je moest eens weten...
                Mij zie je nooit op een Ryanair vlucht. Die piloten hebben nog maar een tipje v.d. sluier opgelicht.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: Camera op reis

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Oud nieuws... je moest eens weten...
                  Mij zie je nooit op een Ryanair vlucht. Die piloten hebben nog maar een tipje v.d. sluier opgelicht.
                  Verbaast me ook niets. Enkel voordelen voor de grote bazen: minder gewicht = minder brandstof verbruik (dus waarom meer meenemen?). 2e voordeel: als je reserve laag is krijg je voorrang om te landen: je hoeft niet te "cirkelen" en je verliest dus minder tijd (en geld en brandstof) voor je weer op je volgende "rit" kan vertrekken.
                  Voor de prijs vlieg ik zeker niet met Ryanair. Echter als je een bepaalde bestemming hebt waar zij toevallig juist op vliegen en je met een andere maatschappij 2 overstappen moet maken is de keuze soms wat moeilijker. Als ik kan vermijd ik het echter.
                  Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Camera op reis

                    Oorspronkelijk geplaatst door Godiva Bekijk bericht
                    2e voordeel: als je reserve laag is krijg je voorrang om te landen: je hoeft niet te "cirkelen" en je verliest dus minder tijd (en geld en brandstof) voor je weer op je volgende "rit" kan vertrekken.
                    Tot ze gaan moeten uitwijken wegens slecht weer en daar door de drukte nog wat cirkelen, eens loopt het toch eens slecht af. RA is "an accident waiting to happen".
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #25
                      Re: Camera op reis

                      Onlangs naar Zuid-Afrika gevlogen en alles mooi mee aan boord genomen in een ThinkTank case, nooit vragen of problemen gehad. Wat Ryanair betreft, fotografie is een dure hobby, betaal dan ook graag 100 euro meer om met een normale maatschappij te vliegen ipv deze veredelde bussen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Camera op reis

                        Bij Transavia (dochter van KLM) mag je 1 stuk handbagage meenemen en ze zijn streng. Laptop moet in dat ene stuk bagage gepropt, een extra tasje met papieren mag niet. Hun maximale grootte van handbagage is 55 x 35 x 25 cm en een gewicht van 10 kg. Ik gebruik een foto-rugzak, daar gaat alles in, paspoort en geld in het voorvak. Ik zou nooit camera of lenzen in de ruimbagage stoppen, behalve breuk is de kans op zoekraken aanwezig.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Camera op reis

                          Wel opletten bij controle van fototas. Laatst in Zaventem zelf meegemaakt : fototas was eerst gewoon door de screening gegaan. Blijkbaar was er toch iets verdacht, en alles werd er uitgehaald, en vervolgens weer "ingestoken". Echter was de fototas niet terug goed dichtgemaakt, en tien meter verder werd ik door een medereiziger er attent op gemaakt dat de telelens er half uitpuilde. Voor hetzelfde geld was ik de reis begonnen met een kapotte tele
                          Nogmaals : wees alert, zeker in dit soort hectische situaties.
                          Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                          And why do we fall, Bruce?

                          Comment

                          Working...
                          X