Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hiking met SLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hiking met SLR

    Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.

    Forum voor het bespreken van Reisfotografie. Niet alleen tips rond leuke lokaties, maar ook praktische fotografietips voor de reizende fotograaf komen hier aan bod.

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.



    misschien helpen deze vroegere topics een beetje
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • #17
      Re: Hiking met SLR

      @Drummerstaf : Bedankt voor de info maar ik zie vraagtekens waar vermoedelijk een afbeelding moet staan.
      @Guido : Bedankt voor de info en het opzoekingswerk

      WB

      Comment


      • #18
        Re: Hiking met SLR

        Walking beaver, wat bedoel je met hiken...bedoel je dan wandelingen van een paar uurtjes of echt lange hikes?
        Ben je alleen of met twee?

        ik heb voor hikes een fastback van lowepro, handig omdat je in het bovenste compartiment nog iets kan meenemen als flesje water en wat eten. Eerlijk gebied mij ook te zeggen dat wij steeds met twee zijn, mijn vrouw heeft zelf ook nog een rugzak mee waar we nog wat spullen in kwijt kunnen.
        nadeel aan de fastpack is echter dat je geen statief kunt bevestigen.

        Comment


        • #19
          Re: Hiking met SLR

          Ik wandel altijd alleen, maximum één dag. Dus eten moet slechts mee voor 2 maal.
          Maar er moet nog een hele hoop materiaal mee. 5 liter drank, regenpak, snacks, survival kit, GPS, kaarten en kompas,enz....

          WB

          Comment


          • #20
            Re: Hiking met SLR

            Hey,

            eindelijk gelukt zeg.
            Wat ben ik toch een dommerik.

            Succes met je zoektocht.

            Ik maak ook meerdaagse tochten, en weet toch altijd met het minimum mijn plan te trekken.

            mvg
            Staf

            Comment


            • #21
              Re: Hiking met SLR

              Ik gebruik een gewone 28-35l dagrugzak met een degelijke heupgordel. Voor de DSLR heb ik 3 posities:
              - met musketons vastgemaakt aan het schouderharnas: hij 'bengelt' dan voor je borst maar zonder dat er gewicht aan je nek hangt.
              - in de 'fototas' aan de heupgordel bevestigd op een manier die mijn bewegingen niet hinderen
              - in de fototas in de rugzak (meestal ingeval van regen), samen met de 2e lens

              Het is wel een beetje experimenteren, maar heb zo al tal van trekkings onder zeer verschillende omstandigheden gemaakt.

              De rest van de bagage hangt af van de trip in kwestie maar er is nog voldoende plaats voor een slaapzak/reservekledij/raingear/... en natuurlijk water/picnic/...

              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

              Comment


              • #22
                Re: Hiking met SLR

                Oorspronkelijk geplaatst door Walking Beaver Bekijk bericht
                Ik wandel altijd alleen, maximum één dag. Dus eten moet slechts mee voor 2 maal.
                Maar er moet nog een hele hoop materiaal mee. 5 liter drank, regenpak, snacks, survival kit, GPS, kaarten en kompas,enz....

                WB
                In dat geval zou ik me toch geen zorgen maken.

                Doorgaans is mijn vrouw zo lief om mij te vergezellen en de boterhammetjes te dragen, maar ik maak ook soms (berg)tochten alleen.

                Ik heb altijd minstens een 400mm 5.6 of 100-400 mee, een 180 en/of 60mm macro, een UWA en een kitlensje voor gewone fotos, en soms een tweede body.
                Camera en lens draag ik doorgaans om de hals, lens onder de arm geklemd, altijd schietensgereed en minstens 2 kg minder op de rug.
                Regenpak, een kaart ed wegen niets, je telefoon is tegenwoordig ook een GPS, je drinkt en eet ook nog voor je begint te stappen en erna, 5 liter is er m.i. zwaar over.
                Op mijn Tenba rugzak kan ik desnoods ook een statief meenemen, daarvoor heb ik een oude Manfrotto 190 met de uitschuifpoten eraf, je moet dan wel op je knieen zitten maar het weegt minder.

                Comment


                • #23
                  Re: Hiking met SLR

                  Ik heb afgelopen zomer in de Alpen de volgende methode gebruikt voor mijn Nikon D90 + 3 lenzen (Sigma 24-70mm HSM; Tokina 12-24mm; Nikon 135mm f/3.5):

                  - Schoudertas (exacte merk en model ligt bij mijn ouders) met musketons vast aan rugzak (vol eten, drinken, ...). Nadeel is dat je niet direct aan de camera kan (maar vond dit zelf geen probleem). Om te voorkomen dat het botst etc gewoon deftig vastmaken.
                  - Zodra ik interessant gebied kwam (lees boven de boomgrens) verhuisde de schoudertas naar mijn schouders. Heb geen grote hinder gehad tijdens de wandelen naar boven en beneden.
                  - Statief was een klein Cullmann Nanomax 200T, zat gewoon mee in de rugzak.

                  Hopelijk heb je hier iets aan.

                  Heb zo geen hinder ondervonden tijdens wandelingen van enkele uren en 1400m klimmen.
                  De Flickr-pagina.
                  Nikon D90 met een hele reeks lenzen

                  Comment

                  Working...
                  X