Re: Rondreis Afrika
Ik ben pas terug van 3 weken Namibië. Welke apparatuur je best meeneemt vind ik heel persoonlijk, maar dit is wat ik meehad:
- EOS 60D en mijn oude EOS 400D (als reserve)
- 17-85 mm IS + zonnekap (voor de adembenemende landschappen)
- 70-300 mm IS + zonnekap (voor het wild natuurlijk)
- 2x 16 GB kaartjes
- netbook (voor backup van de kaartjes)
- statief (voor nachtfoto's bij waterholes en van de prachtige sterrenhemel)
Met de 60D krijg je ongeveer 1200 foto's (JPG, geen RAW) op een 16 GB kaartje. Ik heb op deze 3 weken 3 kaartjes volgeschoten (3400 foto's + wat gefilmd).
De netbook voor backup vind ik persoonlijk een must, daar ik ooit eens een kaartje 'geblokkeerd' had toen het nog niet eens halfvol was
.
Mijn fototas is een KATA Bag 3N1-33 waarin nog wat plaats is voor andere spulletjes die ik liever niet in de gewone bagage steek.
Alleszins, goeie reis !
Ik ben pas terug van 3 weken Namibië. Welke apparatuur je best meeneemt vind ik heel persoonlijk, maar dit is wat ik meehad:
- EOS 60D en mijn oude EOS 400D (als reserve)
- 17-85 mm IS + zonnekap (voor de adembenemende landschappen)
- 70-300 mm IS + zonnekap (voor het wild natuurlijk)
- 2x 16 GB kaartjes
- netbook (voor backup van de kaartjes)
- statief (voor nachtfoto's bij waterholes en van de prachtige sterrenhemel)
Met de 60D krijg je ongeveer 1200 foto's (JPG, geen RAW) op een 16 GB kaartje. Ik heb op deze 3 weken 3 kaartjes volgeschoten (3400 foto's + wat gefilmd).
De netbook voor backup vind ik persoonlijk een must, daar ik ooit eens een kaartje 'geblokkeerd' had toen het nog niet eens halfvol was

Mijn fototas is een KATA Bag 3N1-33 waarin nog wat plaats is voor andere spulletjes die ik liever niet in de gewone bagage steek.
Alleszins, goeie reis !
Comment