Re: Rondreis Afrika
Ik ben pas terug van 3 weken Namibië. Welke apparatuur je best meeneemt vind ik heel persoonlijk, maar dit is wat ik meehad:
- EOS 60D en mijn oude EOS 400D (als reserve)
- 17-85 mm IS + zonnekap (voor de adembenemende landschappen)
- 70-300 mm IS + zonnekap (voor het wild natuurlijk)
- 2x 16 GB kaartjes
- netbook (voor backup van de kaartjes)
- statief (voor nachtfoto's bij waterholes en van de prachtige sterrenhemel)
Met de 60D krijg je ongeveer 1200 foto's (JPG, geen RAW) op een 16 GB kaartje. Ik heb op deze 3 weken 3 kaartjes volgeschoten (3400 foto's + wat gefilmd).
De netbook voor backup vind ik persoonlijk een must, daar ik ooit eens een kaartje 'geblokkeerd' had toen het nog niet eens halfvol was .
Mijn fototas is een KATA Bag 3N1-33 waarin nog wat plaats is voor andere spulletjes die ik liever niet in de gewone bagage steek.
Alleszins, goeie reis !
Ik ben pas terug van 3 weken Namibië. Welke apparatuur je best meeneemt vind ik heel persoonlijk, maar dit is wat ik meehad:
- EOS 60D en mijn oude EOS 400D (als reserve)
- 17-85 mm IS + zonnekap (voor de adembenemende landschappen)
- 70-300 mm IS + zonnekap (voor het wild natuurlijk)
- 2x 16 GB kaartjes
- netbook (voor backup van de kaartjes)
- statief (voor nachtfoto's bij waterholes en van de prachtige sterrenhemel)
Met de 60D krijg je ongeveer 1200 foto's (JPG, geen RAW) op een 16 GB kaartje. Ik heb op deze 3 weken 3 kaartjes volgeschoten (3400 foto's + wat gefilmd).
De netbook voor backup vind ik persoonlijk een must, daar ik ooit eens een kaartje 'geblokkeerd' had toen het nog niet eens halfvol was .
Mijn fototas is een KATA Bag 3N1-33 waarin nog wat plaats is voor andere spulletjes die ik liever niet in de gewone bagage steek.
Alleszins, goeie reis !
Comment