Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Urbex Locaties België

    Om ontopic te blijven...

    Ik ben daar nu al een paar maal gaan airsoften en heb daar nog niet eens aan gedacht om deze locatie buiten het airsoften te gaan bezoeken.
    De interesses liggen dan ook helemaal anders naargelang de activiteit die je op dat moment doet. Bij deze staat het in mijn agenda genoteerd... (zal voor de zekerheid mijn wapens meenemen )
    Sony a550 met glas van 10-200mm
    kitlens 18-55mm / sigma 10-20mm / sony 100mm macro / sony 55-200mm

    Comment


    • #92
      Re: Urbex Locaties België

      Is er dit weekend( zondag) airsoft gepland?

      Oorspronkelijk geplaatst door Whiteflood Bekijk bericht
      Om ontopic te blijven...

      Ik ben daar nu al een paar maal gaan airsoften en heb daar nog niet eens aan gedacht om deze locatie buiten het airsoften te gaan bezoeken.
      De interesses liggen dan ook helemaal anders naargelang de activiteit die je op dat moment doet. Bij deze staat het in mijn agenda genoteerd... (zal voor de zekerheid mijn wapens meenemen )
      - Photography made me look at things differently -

      Comment


      • #93
        Re: Urbex Locaties België

        Voor zover ik me herinner heb ik destijds in Chateau Rouge geen sporen gezien van airsofters, des te meer bij de gebouwen die er links van staan, maar die zijn fotografisch dan weer niet zo interessant. De toestand van het kasteel momenteel heb ik enkel van horen zeggen, maar het ziet er niet goed uit. Rouge is een tijdje een van de "heilige gralen" geweest in de Urbex, ik was er nog juist op tijd bij. Naar ik hoorde zijn er dan plannen geweest voor renovatie die intussen weer opgeborgen zijn, van de bibliotheek hoorde ik dat ze aardig geplunderd is en hoe het er staat met de fameuze schimmels op de muren, daar heb ik ook geen recente info van.

        Comment


        • #94
          Re: Urbex Locaties België

          Oorspronkelijk geplaatst door NielsDV Bekijk bericht
          Is er dit weekend( zondag) airsoft gepland?
          Check dit hier http://goo.gl/17mfl
          Sony a550 met glas van 10-200mm
          kitlens 18-55mm / sigma 10-20mm / sony 100mm macro / sony 55-200mm

          Comment


          • #95
            Re: Urbex Locaties België

            Chateau was een zware tegenvaller... Dan beginnen ze met de 'restauratie' en scheuren ze enkel het behangpapier van de muren en de lavabo's gooien ze op een hoop. Ook zijn zo goed als alle meubels weg...
            - Photography made me look at things differently -

            Comment


            • #96
              Re: Urbex Locaties België

              Voor zover ik al liet vermoeden, ik vreesde al zoiets

              Comment


              • #97
                Re: Urbex Locaties België

                hoi hoi,


                heb een vraagske ik ben hier nieuw een ook nieuw in het urbexen . De oude dierenartsen school in anderlecht is deze nog bereikbaar , weet dat ze deze
                gaan renoveren maar dat zou niet voor dit jaar zijn. ben er heel nieuwsgierig naar )


                groetjes

                Comment


                • #98
                  Re: Urbex Locaties België

                  Hoi Iedereen,

                  Ik ben ook nieuw in het urbex wereldje, en ik was ook op zoek naar mensen die mij willen helpen/begeleiden of speciale foto clubs ofzo.
                  Ik weet dat het een besloten wereldje is en vroeg mij af hoe ik daar toch een beetje mee in kon geraken :-)

                  Alvast bedankt

                  Groetjes

                  Comment


                  • #99
                    Re: Urbex Locaties België

                    Oorspronkelijk geplaatst door compi Bekijk bericht
                    Hoi Iedereen,

                    Ik ben ook nieuw in het urbex wereldje, en ik was ook op zoek naar mensen die mij willen helpen/begeleiden of speciale foto clubs ofzo.
                    Ik weet dat het een besloten wereldje is en vroeg mij af hoe ik daar toch een beetje mee in kon geraken :-)

                    Alvast bedankt

                    Groetjes
                    Het is soms raar hoe je erin rolt. Feit is dat de moeilijkste stap er in bestaat om er binnen te geraken. Sommige fora vragen een aantal fotoreeksen als bewijs dat je er als Urbexer mee bezig bent en geen minder nobele bedoelingen hebt. Maar ja, als je geen locaties kent kan je geen fotoreeksen presenteren. Sommige fora nemen het niet dat je op meerdere fora bezig bent of dat je op een bepaald fora meespeelt in de hogere regionen.
                    Er is vrij veel afgunst in dat wereldje hoor.
                    Nu, ik kan me voorstellen dat, als je geen namen kent je ook niet naar locaties kan zoeken. Begin eens met Urban, urbex en dan ga je al snel terecht komen bij de klassieke namen in het milieu, niet dat je antwoord gaat krijgen als je naar een locatie vraagt maar je weet dan al onder welke naam ze bekend is in het milieu en je kan beginnen zoeken. Sommige locaties zijn zeer makkelijk te vinden, vanzelfsprekend zijn deze dan al vele malen bezocht en soms niet veel speciaals meer (geplunderd, verwoest, compleet vervallen en half ingestort). Dadipark was een locatie uit mijn begintijd waar ik zelfs de camera niet heb aangezet (PS ligt intussen plat).
                    Maar echt, in het begin moet je af en toe kunnen tevreden zijn met een dooie mus. Als je er in slaagt om daar fotografisch goed uit de hoek te komen ga je al snel aanvaard worden.
                    Als ik sommige mensen moet geloven vullen ze op zondag de tank en rijden ze doelloos wat rond, daar geloof ik niet in. Maar je moet er je oog ook voor trainen. Ik ben al honderden keren gepasseerd langs "le grand georges" tot het me ineens opviel dat er pannen van het dak lagen. Bingo. Zelfde voor "Manoir de la fleur". Stond te koop en ik had op de bovenverdieping een raam zien openstaan. Allemaal indicatoren die je snel leert herkennen.
                    Vraag ook rond bij mensen die niet in het Urbex-milieu zitten en die het niks kan schelen als je daar nu gaat foto's nemen of niet. Dit zijn mensen die beroepshalve op de baan zitten en overal komen. Handelreizigers, ambulanciers, truckers...in het kort : val gewoon iedereen lastig . En ja, je moet soms wel moeite en kosten doen, één van de heilige gralen in de Urbex is de site van Pripyat bij Tchernobyl. Ook een goede tip : als je al wat reeksen hebt die je de moeite vindt : laat kaartjes drukken met een ronkende titel, altijd handig als je ter plaatse betrapt wordt, want dat hoort er nu eenmaal bij. Je identificeert je alzo op een goedaardige en geloofwaardige manier.
                    En opeens ben je vertrokken.

                    Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties België

                      +1


                      mvg
                      Fotografie is voor mij een passie en uitdaging om de beelden die jij verwacht naar voor te brengen. Om jouw resultaat naar een nog hogere dimensie te brengen


                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Het is soms raar hoe je erin rolt. Feit is dat de moeilijkste stap er in bestaat om er binnen te geraken. Sommige fora vragen een aantal fotoreeksen als bewijs dat je er als Urbexer mee bezig bent en geen minder nobele bedoelingen hebt. Maar ja, als je geen locaties kent kan je geen fotoreeksen presenteren. Sommige fora nemen het niet dat je op meerdere fora bezig bent of dat je op een bepaald fora meespeelt in de hogere regionen.
                      Er is vrij veel afgunst in dat wereldje hoor.
                      Nu, ik kan me voorstellen dat, als je geen namen kent je ook niet naar locaties kan zoeken. Begin eens met Urban, urbex en dan ga je al snel terecht komen bij de klassieke namen in het milieu, niet dat je antwoord gaat krijgen als je naar een locatie vraagt maar je weet dan al onder welke naam ze bekend is in het milieu en je kan beginnen zoeken. Sommige locaties zijn zeer makkelijk te vinden, vanzelfsprekend zijn deze dan al vele malen bezocht en soms niet veel speciaals meer (geplunderd, verwoest, compleet vervallen en half ingestort). Dadipark was een locatie uit mijn begintijd waar ik zelfs de camera niet heb aangezet (PS ligt intussen plat).
                      Maar echt, in het begin moet je af en toe kunnen tevreden zijn met een dooie mus. Als je er in slaagt om daar fotografisch goed uit de hoek te komen ga je al snel aanvaard worden.
                      Als ik sommige mensen moet geloven vullen ze op zondag de tank en rijden ze doelloos wat rond, daar geloof ik niet in. Maar je moet er je oog ook voor trainen. Ik ben al honderden keren gepasseerd langs "le grand georges" tot het me ineens opviel dat er pannen van het dak lagen. Bingo. Zelfde voor "Manoir de la fleur". Stond te koop en ik had op de bovenverdieping een raam zien openstaan. Allemaal indicatoren die je snel leert herkennen.
                      Vraag ook rond bij mensen die niet in het Urbex-milieu zitten en die het niks kan schelen als je daar nu gaat foto's nemen of niet. Dit zijn mensen die beroepshalve op de baan zitten en overal komen. Handelreizigers, ambulanciers, truckers...in het kort : val gewoon iedereen lastig . En ja, je moet soms wel moeite en kosten doen, één van de heilige gralen in de Urbex is de site van Pripyat bij Tchernobyl. Ook een goede tip : als je al wat reeksen hebt die je de moeite vindt : laat kaartjes drukken met een ronkende titel, altijd handig als je ter plaatse betrapt wordt, want dat hoort er nu eenmaal bij. Je identificeert je alzo op een goedaardige en geloofwaardige manier.
                      En opeens ben je vertrokken.

                      Ik hoop dat ik je wat heb kunnen helpen

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties België

                        dag iedereen,

                        ik ben nieuw op de site en ook nieuw in het fotograferen..Ik wou graag een urbex locatie bezoeken, maar aan wie beter dan jullie kenners kan ik vragen wat het beste 'startplaat(s)je ' is?
                        Ik ben niet snel bang, donker of bouwvallig is geen probleem, het moet gewoon haalbaar zijn voor mijn nog helemaal niet hoogwaardig foto's trekken..
                        Ik kom uit antwerpen, misschien handig om te weten.
                        Alvast bedankt voor een antwoord

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties België

                          Oorspronkelijk geplaatst door mooiplaatje Bekijk bericht
                          dag iedereen,

                          ik ben nieuw op de site en ook nieuw in het fotograferen..Ik wou graag een urbex locatie bezoeken, maar aan wie beter dan jullie kenners kan ik vragen wat het beste 'startplaat(s)je ' is?
                          Ik ben niet snel bang, donker of bouwvallig is geen probleem, het moet gewoon haalbaar zijn voor mijn nog helemaal niet hoogwaardig foto's trekken..
                          Ik kom uit antwerpen, misschien handig om te weten.
                          Alvast bedankt voor een antwoord

                          Hallo allemaal, ik doe dan wel niet aan urbex fotografie, maar ik hoop dat volgende link voor sommige enkele nuttige tips bevat.




                          Groetjes,

                          JPR

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties België

                            Net een nieuwe locatie gevonden, enkel ikzelf ben er geweest staat nog maar net leeg, het is niet groot, maar wel een plezante , de rommel die je ziet is niet van de mensen die vertrokken zijn, die mensen woonde echt effectief in die rommel.
                            Vroeger als kind genoeg voorbij gegaan , nu stond het leeg en kon ik erin, weet niet hoelang nog .... Normaal geef ik nooit adressen weg, maar voor deze locatie kan het geen kwaad , ik vermoed dat ze binnen een paar weken alles gaan platgooien er hangt al een verkavelingspapier aan , er ligt nog super veel gerief , vooral de zolder vind ik echt af, oude kasten van laaaaaaaang geleden enz.... PM me voor adres of mail me Op de volgende pagina heb ik een filmpje laten zetten van Farm Jimmy https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties België

                              Oorspronkelijk geplaatst door superweerman Bekijk bericht
                              Net een nieuwe locatie gevonden..
                              Op de volgende pagina heb ik een filmpje laten zetten van Farm Jimmy https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater
                              vind het geen urbex hoor, gewoon een zootje troep.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties België


                                idd Bouk.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                vind het geen urbex hoor, gewoon een zootje troep.
                                grt,bouk.

                                Comment

                                Working...
                                X