Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Locaties België

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Urbex Locaties België

    Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
    Ik plan een bezoekje aan ECVB samen met een aantal vrienden. Kan je er nog steeds in door onder het hekje te kruipen? Is er ook nog een mogelijkheid om binnen te geraken, ben niet zeker dat iedereen onder een hekje zal passen! (tenzij er veel plaats is) En nadien, langs waar kan men binnen in gebouw zelf?
    Een aantal vrienden, klinkt leuk
    Ik denk wel dat je aan de late kant bent.
    Ik ben daar ooit ook onder een hek gekropen maar de tweede keer was dat toch niet meer nodig.

    Oh ja, even vergeten : nooit voordien heb ik een locatie gezien met zo veel asbest en toen was alles nog intact en was het windstil.
    Jij liever dan ik.

    Comment


    • Re: Urbex Locaties België

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      ............

      Oh ja, even vergeten : nooit voordien heb ik een locatie gezien met zo veel asbest en toen was alles nog intact en was het windstil.
      Jij liever dan ik.
      Niet overdrijven. Een langdurige blootstelling aan asbest(stof) is zéker slecht voor de gezondheid, maar éénmalig en dan waarschijnlijk nog asbest in vaste vorm, dus niet in poedervorm........
      Op Cyprus worden zelfs daguitstappen georganiseerd waarbij oa. door hele busladingen toeristen een bezoek wordt gebracht aan de verlaten Asbestos Mines in het Troodos gebergte. In de zomer is het er kurkdroog, altijd wind, en je loop precies door de bloem.....maar het is dan wel asbeststof.
      Het is/was een droom voor urbexers, maar er verdwijnt ook van langs om meer. Googel maar eens .
      Mocht het zo gevaarlijk zijn, dan denk ik niet dat men deze daguitstapjes nog zou organiseren.
      Groetjes

      Comment


      • Re: Urbex Locaties België

        Vandaag na het werk Atelier/Villa Decor bezocht, maar die plaats kan je ook al bijna van de lijst afhalen. De ateliers achter het gebouw zijn helemaal met de grond gelijk gemaakt en binnenkort komen er sociale woningen rond het huis, waarbij de tuinen van die woningen tot op 10 meter van de villa zouden komen. De sociale huisvestingsmaatschappij die eigenaar is van de villa en de grond zou het gebouw liever helemaal tegen de vlakte leggen, maar de gemeente geeft geen vergunning om het te slopen.
        http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

        Comment


        • Re: Urbex Locaties België

          Jammer van deze ooit fantastische locatie.

          Comment


          • Re: Urbex Locaties België

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Jammer van deze ooit fantastische locatie.
            was idd een klassieker van formaat!
            ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • Re: Urbex Locaties België

              Hallo allemaal,

              Ik ben Eline en zit in mijn laatste jaar journalistiek. Voor school maak ik nu een reportage over Urban Exploring. Is er iemand van jullie met een 'straf' verhaal (bvb in aanraking geweest met de politie ofzo) die mee zou willen werken aan de reportage? Het zou me enorm helpen. De reportage is voor het vak televisie maar wordt niet uitgezonden. De opdracht moet vrijdag klaar zijn dus snel reageren !

              Alvast heel erg bedankt
              Eline

              Comment


              • Re: Urbex Locaties België

                Leuke binnenkomer.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                Comment


                • Re: Urbex Locaties België

                  Oorspronkelijk geplaatst door ElineAP Bekijk bericht

                  Is er iemand van jullie met een 'straf' verhaal (bvb in aanraking geweest met de politie ofzo) die mee zou willen werken aan de reportage? Het zou me enorm helpen. De reportage is voor het vak televisie maar wordt niet uitgezonden. De opdracht moet vrijdag klaar zijn dus snel reageren !
                  Echte Urbexers zullen zeker en vast veel straffe verhalen hebben, maar die zijn dan ook meestal niet voor publicatie vatbaar. En moest er zo iemand zijn die zijn verhaal toch wil/kan vertellen........... je deadline van vrijdag is echt wel heel kortbij om alles nog deftig af te werken vrees ik.

                  Comment


                  • Re: Urbex Locaties België

                    Is dit straf genoeg ?





                    De 5 keer (of zoiets) dat ik ben betrapt geweest heb ik me er telkens kunnen uitpraten.
                    Twee keer door de eigenaar, de tweede keer heb ik zelfs een rondleiding gekregen in zijn fabriek, van de eerste mocht ik niet verder fotograferen maar na een vriendelijke babbel van een uur en de belofte van niks op het net te zetten kon ik beschikken.
                    Bij een andere fabriek was het de curator, ook van hem mocht ik verder doen.
                    De slechtste was de boswachter die me tegen de avond heeft betrapt met mijn tent bij een verlaten munitiefabriek en me weggejaagd heeft, 's anderendaags, na het nemen van de nodige voorzorgen terug geweest en na nog geen kwartier was het wel weer van dat zeker. Het zag er slechter uit deze keer : dreigen met inbeslagname van het fotomateriaal maar ik heb hem uiteindelijk toch kunnen sussen met te doen alsof ik de kaart veegde.
                    Hij was in burger, het kon dus een blaaskaak geweest zijn want een echte boswachter heeft geen politie-assistentie nodig om boetes uit te schrijven. Maar ik heb zijn legitimatie niet gevraagd, hij was zo al kwaad genoeg.
                    Verder nog eens in een "verlaten" papierfabriek eens alle alarmen laten afgaan, geen leuke ervaring, echt om je dood te schrikken. En dan nog eens de traditionele junkie, de krakers en de dakloze en dat was het zowat of het zou moeten de voorlaatste keer zijn dat mijn partner in crime niet door had dat ze niet in het donker onder een gat in het dak moeten wandelen op een houten vloer. Gelukkig stond ze met haar andere been op een balk, anders was het koekenbak. Zelf ook nog eens met mijn klikken en klakken (en fotomateriaal) in 30 cm water gevallen bij het binnenkomen, je schat een afstand in, je springt en die "vloer" bleek de vloer niet te zijn . La Maison Inondée was geboren (geen andere foto's van gezien).
                    Maar als dat straffe verhalen zijn weet ik ook niet.
                    Een tijd geleden heeft de brandweer een tweetal fotografen moeten bevrijden uit de kleiputten van Pitten dacht ik. Ze zijn zelf zwaar in de problemen gekomen. Zal geld gekost hebben. Maar die vind ik nu even niet terug. Het was daar wel niet in het kader van Urbex denk ik.

                    Een extra paar ogen, wat ervaring en wat gezond verstand zijn echt wel broodnodige accessoires, geloof me.

                    Comment


                    • Re: Urbex Locaties België

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Niet overdrijven. Een langdurige blootstelling aan asbest(stof) is zéker slecht voor de gezondheid, maar éénmalig en dan waarschijnlijk nog asbest in vaste vorm, dus niet in poedervorm........
                      Op Cyprus worden zelfs daguitstappen georganiseerd waarbij oa. door hele busladingen toeristen een bezoek wordt gebracht aan de verlaten Asbestos Mines in het Troodos gebergte. In de zomer is het er kurkdroog, altijd wind, en je loop precies door de bloem.....maar het is dan wel asbeststof.
                      Het is/was een droom voor urbexers, maar er verdwijnt ook van langs om meer. Googel maar eens .
                      Mocht het zo gevaarlijk zijn, dan denk ik niet dat men deze daguitstapjes nog zou organiseren.
                      Groetjes
                      1stofje op de verkeerde plek is genoeg...
                      En in het ECVB lag genoeg asbest stof...

                      ECVB is nu een lege doos, je kan nog in wel weekends op het domein...
                      Het is even zoeken voor een "ingang" want alles is dichtgemaakt en alles is extra beveiligd met scheermesjesdraad
                      ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
                      Freelance bedrijfsfotograaf
                      klikerdeklik hier voor mijn website!

                      Comment


                      • Re: Urbex Locaties België

                        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                        1stofje op de verkeerde plek is genoeg...
                        En in het ECVB lag genoeg asbest stof...

                        ECVB is nu een lege doos, je kan nog in wel weekends op het domein...
                        Het is even zoeken voor een "ingang" want alles is dichtgemaakt en alles is extra beveiligd met scheermesjesdraad
                        ECVB een lege doos?? Ben er 2 weken geleden geweest.... niet helemaal akkoord met jou stelling hoor! De fabriek zelf is idd niet meer de moeite maar het museum daarentegen wel hoor! En binnen geraken valt ook best mee maar ik had geluk wat uitleg te hebben gekregen van een medestudent!

                        Comment


                        • Re: Urbex Locaties België

                          is het museum weer open ja?
                          sowieso de helft leeggeplunderd.

                          Comment


                          • Re: Urbex Locaties België

                            Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                            ECVB een lege doos?? Ben er 2 weken geleden geweest.... niet helemaal akkoord met jou stelling hoor! De fabriek zelf is idd niet meer de moeite maar het museum daarentegen wel hoor! En binnen geraken valt ook best mee maar ik had geluk wat uitleg te hebben gekregen van een medestudent!
                            Het museum zat dicht en kon je niet in....
                            Tenzij er weer een sloebertje was die ergens de boel geforceerd heeft...
                            ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
                            Freelance bedrijfsfotograaf
                            klikerdeklik hier voor mijn website!

                            Comment


                            • Re: Urbex Locaties België

                              Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                              Het museum zat dicht en kon je niet in....
                              Tenzij er weer een sloebertje was die ergens de boel geforceerd heeft...
                              Er was toch de moeilijke manier over de daken en de gemakkelijke manier via het slot ?????

                              Comment


                              • Re: Urbex Locaties België

                                ooit nog de manier over het dak beginnen proberen, maar dit al vlug uit m'n hoofd gezet, leek me niet echt verstandig, but then again, what is?

                                Comment

                                Working...
                                X