Mijn vriend en ik vertrekken 18 augustus met de bus naar Ljubljana. We gaan eerst wat de toerist gaan uithangen: grotten bezoeken, eens raften, gaan eten in de kleine dorpjes, het meer van Bled enz. We slapen op campings of hostels. Dit is allemaal nogal vaag en nog niet gepland. Daarna vertrekken we al liftend of met het openbaar vervoer naar het Triglav Park. Daar zouden we een trektocht maken van ofwel 6 ofwel 9 dagen. Als dat gedaan is liften we naar Rome, dat is zo'n 750 km, waar vrienden van mijn vriend zullen zijn. Ik vertrek weer met de bus van eurolines naar huis, hij blijft nog wat en lift terug naar België.
Dan nu, ik heb 3 vragen:
1) Zijn er mensen die tips hebben? Fotogenieke plaatsen? Avontuurlijke plaatsen? Tijdstip om iets te bezoeken? Erg gezellig dorpje etc...
2) Dé typische vraag: wat doe ik mee van cameragear?
Ik ben een vrouw van 52 kg, en ik ben van plan 1/4 van mn gewicht mee te nemen, namelijk 13 kg. De tent draagt mijn vriend. Maar mijn cameragerief mag dus niet te veel wegen.
Dit is wat ik allemaal heb
- Canon 7D
- Canon 400D
- Canon 100mm 2.8
- Canon 18-55 f/3.5-5.6
- Canon 17-55mm 2.8 mét kras die enkel op kleine diafragmagetallen niet te zien is, en als er licht langs strijkt zie je een vage wittige plek (met zonnekap op te lossen? Die heb ik momenteel niet)
- Sigma 70-300mm 4-5.6
- Canon 50mm 1.8
- Peleng 8mm 3.5 (Fisheye)
- afstandsbediening zou ik graag mee doen
Ik hou van portretten en macro, maar ginder zal het natuurlijk echt landschap zijn.. Moeilijk! 'k Hoop dat jullie mij kunnen helpen
3) Hoe doe ik m'n cameragear mee? Ik heb al wat gezocht met de zoekfunctie, maar toch...
Ik heb deze rugzak in grijze editie denk ik: http://www.rei.com/product/795606/de...sl-pack-womens
Ik heb een relatief kleine schoudertas dat ik meestal gebruik om m'n camera mee te doen, maar dat zou ik nu niet doen.
Dan nu, ik heb 3 vragen:
1) Zijn er mensen die tips hebben? Fotogenieke plaatsen? Avontuurlijke plaatsen? Tijdstip om iets te bezoeken? Erg gezellig dorpje etc...
2) Dé typische vraag: wat doe ik mee van cameragear?
Ik ben een vrouw van 52 kg, en ik ben van plan 1/4 van mn gewicht mee te nemen, namelijk 13 kg. De tent draagt mijn vriend. Maar mijn cameragerief mag dus niet te veel wegen.
Dit is wat ik allemaal heb
- Canon 7D
- Canon 400D
- Canon 100mm 2.8
- Canon 18-55 f/3.5-5.6
- Canon 17-55mm 2.8 mét kras die enkel op kleine diafragmagetallen niet te zien is, en als er licht langs strijkt zie je een vage wittige plek (met zonnekap op te lossen? Die heb ik momenteel niet)
- Sigma 70-300mm 4-5.6
- Canon 50mm 1.8
- Peleng 8mm 3.5 (Fisheye)
- afstandsbediening zou ik graag mee doen
Ik hou van portretten en macro, maar ginder zal het natuurlijk echt landschap zijn.. Moeilijk! 'k Hoop dat jullie mij kunnen helpen
3) Hoe doe ik m'n cameragear mee? Ik heb al wat gezocht met de zoekfunctie, maar toch...
Ik heb deze rugzak in grijze editie denk ik: http://www.rei.com/product/795606/de...sl-pack-womens
Ik heb een relatief kleine schoudertas dat ik meestal gebruik om m'n camera mee te doen, maar dat zou ik nu niet doen.
Comment