Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat nemen we mee op reis?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat nemen we mee op reis?

    Als ik op reis licht wil gaan is het steeds met een cropcam, een 18-200, 12-24 en 35 prime. Voorts een Metz 58 en een polafilter. En dat is draagbaar, hanteerbaar, en je kan zowat alle situaties aan.
    En als het niet licht moet zijn: alles.

    Comment


    • #17
      Re: Wat nemen we mee op reis?

      Had een D700 mee, een 16-35mm f4 en een 85mm f1.4. Poetsdoekje, kaartjes, batterijlader, 1 pola en veel goede luim.
      Maar het hangt van de omgeving waar ik naar toe ga. Nu was de 16-35 perfect voor indoorfoto's van de kastelen van de Loire. Geen flash. Gewoon met de VRii op en tot 6400ISO.
      Ging goed.
      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

      Comment


      • #18
        Re: Wat nemen we mee op reis?

        Hangt van de vakantie af, op een rondreis waar ik veel wil zien. Alles behalve de 85 en de 50 mm.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #19
          Re: Wat nemen we mee op reis?

          Was naar Cuba gegaan met dit:

          D7000 gripped
          Nikkor 18-105
          Sigma 70-200 2.8
          Nikkor 35 1.8
          Samyang 8mm 3.5

          in mijn Lowepro Flipside 400AW

          Dit was veel te zwaar om heel de tijd in rond te trekken. In het bijzonder heb ik mijjn 70-200 niet vaak gebruikt, en greep ik meer naar mijn 35 1.8 (heeft er het meest op gezeten). Volgende keer zal het met veel minder zijn... Het is leuk om alles mee te hebben, maar het is niet altijd nodig. Goede fotografie gaat om de visie, niet om de gear.
          Volgend verlof gepland met Sigma 10-20, Nikkor 35 1.8 en misschien een 50 of 85mm. Misschien zelfs nog minder. Volgens mij is alles te doen met een 35 1.8 (of 50mm als je op FF zit). Ik begin eigenlijk meer en meer naar primes te neigen voor de uitstekende kwaliteit.

          Comment


          • #20
            Re: Wat nemen we mee op reis?

            Wij gaan binnen 2 weken naar Turkije en ik neem (voor het eerst, want heb hem pas 2 weken) mee mijn (onze!) Nikon D3100 met 18-105 lens, verder nog wat extra geheugenkaartje (in totaal 28 GB) en that's it: ik heb niet meer...............

            Comment


            • #21
              Re: Wat nemen we mee op reis?

              Vorige tripje was met een D700 en 2 primes (24 en 85mm). Enorm bevallen eigenlijk, zie me nog vaker op pad gaan met deze combinatie.

              Comment


              • #22
                Re: Wat nemen we mee op reis?

                Vroeger nam ik ook steeds een complete 5D of 7D kit mee maar als je dit 14 dagen door de bergen moet zeulen incl eten voor de hele periode valt dat al snel tegen vond ik.
                Nu enkel de fuji X100, 4 accu's en 2 SD kaartjes. Heerlijk lichte setup.
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Wat nemen we mee op reis?

                  1D Mark II
                  +50 1.8 (+extension tubes)
                  +85 1.8
                  +16-35
                  +24-70
                  +50-500

                  Op uitstap bijna altijd de 50,16-35 en 24-70 mee.
                  Voor speciale dingen de 50-500

                  En natuurlijk ook altijd geheugenkaartjes en lader.


                  Mvg

                  Steven

                  P.S. : en niet te vergeten mijn vrouw, dochter, kleren, ...
                  1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat nemen we mee op reis?

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Canon 50D + 35 1.8 + extra batterij en teensletsen
                    en geen sigaren?

                    ik neem dit jaar mee, véél minder dan vorig jaar want het was "erover" :

                    • camera met grip • geheugenkaart • 17-70mm • 70-200mm • 50mm f1.4 • flitsert • pola • batterijlader

                    that's it; foto's bekijken doe ik bij thuiskomst op de pc dus ik sleur geen laptop mee, 't is tenslotte vakantie, toch?
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment

                    Working...
                    X