Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canada

    Sorry Ryan maar ik snap nog altijd de finnesse niet.
    Een soort reuzenhertensoort ?

    Ik ben ooit,tijdens het beklimmen van Den Där (Atoklimpen) door dat soort kereltjes behoorlijk agressief benaderd. Wat is het verschil tussen een elk en een mannetjes alfa rendier ?

    Comment


    • #17
      Re: Canada

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Sorry Ryan maar ik snap nog altijd de finnesse niet.
      Een soort reuzenhertensoort ?

      Ik ben ooit,tijdens het beklimmen van Den Där (Atoklimpen) door dat soort kereltjes behoorlijk agressief benaderd. Wat is het verschil tussen een elk en een mannetjes alfa rendier ?
      Er is helemaal geen finesse aan , elk is simpelweg de term die ze in Canada gebruiken, hoe of wat voor beest het is maak ik me eigenlijk geen zorgen in
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

      Comment


      • #18
        Re: Canada

        In Yellowstone NP lopen die met honderden, daar worden ze "Wapiti" genoemd.
        Ik heb eens een wagen gezien die door een kwade bok toegetakeld was met zijn gewei, niet om mee te lachen.


        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Er is helemaal geen finesse aan , elk is simpelweg de term die ze in Canada gebruiken, hoe of wat voor beest het is maak ik me eigenlijk geen zorgen in

        Comment


        • #19
          Re: Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
          In Yellowstone NP lopen die met honderden, daar worden ze "Wapiti" genoemd.
          Ik heb eens een wagen gezien die door een kwade bok toegetakeld was met zijn gewei, niet om mee te lachen.
          Wapiti is een term die ik ken . Rendieren ook, al was het maar op de totaal stupide manier waarop ze voor je wielen lopen.
          Ik denk dat ik de Sami mag citeren na al die jaren : "een gewoon stom beest"
          Ze bekijken het als een stomme geit waarop toeristen tot hun grote verwondering vervolgens hun hele cameracard leegschieten.

          Toen ik in 2004 op bezoek was in, we zullen zeggen "the agriculture highschool of Akureyri" had ik veel zin om al die planten waar ze zo fier op waren gewoon uit de grond te snokken.
          Bij mij heet dat "onkruid".
          Zo zie je maar waarin smaken kunnen verschillen.
          Ik probeer hier al jaren Rubis Chamaemorus te kweken en in de meest verschrikkelijke ondergronden te laten kiemen. NIKS, NUL resultaat

          Comment


          • #20
            Re: Canada

            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
            @Muse; ik denk dat iedereen zijn reiservaring enorm verschillend kan en zal zijn.

            Ik kan ScipBe best geloven. Want als ik mijn sightings langs de weg tel, dan kom ik tot de vaststelling dat ik NUL beren heb gezien, en slechts één moose. Maar wel heel veel elk's enz.

            Ik heb het even nagevraagd, en het zou te maken hebben gehad met de temperatuur. Wij hadden zeer warme dagen, maar dat was blijkbaar dan weer te warm voor de beren, die daarom al terug de bergflanken optrekken.

            De beren die ik wél heb gezien (en hoe!), dat was allen op georganiseerde trips. @allen; lees mijn reisverslag om alle info te vinden over de bedrijven die ik hiervoor aansprak. Idem trouwens wat betreft de trips op het water (voor walvissen/dolfijnen/orcas).

            Als ik één tip mag geven voor Canada, dan is het; sluit het toeval uit! Boek enkele van dit soort trips en verhoog zodoende aanzienlijk je kansen om naar huis te komen met goede beer- en walvispics.

            Mvg,

            J.
            Ja, en toch... Ik ben het er niet mee eens...
            Je moet je kansen vergroten door tegen valavond op pad te gaan en bij de locals navraag te doen waar er de voorbije dagen wildlife zat. Die beesten zijn echt wel gewoontedieren en hebben hub favoriete plekjes.
            Wij hebben twee dagen na mekaar zelfs dezelfde beer gezien. Nee, echt waar, in Canada moet je wat geduld hebben en vooral je ogen en oren goed openhouden en de "signs" zien. De US is een andere zaak, alhoewel we daar ook al een beer zijn tegengekomen. Opnieuw bij valavond.
            Dàt is echt het ideale moment (voor de meeste beesten trouwens).
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #21
              Re: Canada

              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
              Ja, en toch... Ik ben het er niet mee eens...
              Je moet je kansen vergroten door tegen valavond op pad te gaan en bij de locals navraag te doen waar er de voorbije dagen wildlife zat. Die beesten zijn echt wel gewoontedieren en hebben hub favoriete plekjes.
              Wij hebben twee dagen na mekaar zelfs dezelfde beer gezien. Nee, echt waar, in Canada moet je wat geduld hebben en vooral je ogen en oren goed openhouden en de "signs" zien. De US is een andere zaak, alhoewel we daar ook al een beer zijn tegengekomen. Opnieuw bij valavond.
              Dàt is echt het ideale moment (voor de meeste beesten trouwens).
              Dat klopt.
              Maar als er nu nu eens geen "locals" zijn, (dat overkomt me altijd), wat doe jij dan ?

              Comment


              • #22
                Re: Canada

                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                Ja, en toch... Ik ben het er niet mee eens...
                Je moet je kansen vergroten door tegen valavond op pad te gaan en bij de locals navraag te doen waar er de voorbije dagen wildlife zat. Die beesten zijn echt wel gewoontedieren en hebben hub favoriete plekjes.
                Wij hebben twee dagen na mekaar zelfs dezelfde beer gezien. Nee, echt waar, in Canada moet je wat geduld hebben en vooral je ogen en oren goed openhouden en de "signs" zien. De US is een andere zaak, alhoewel we daar ook al een beer zijn tegengekomen. Opnieuw bij valavond.
                Dàt is echt het ideale moment (voor de meeste beesten trouwens).
                Dat klopt.
                Maar als er nu nu eens geen "locals" zijn, (dat overkomt me altijd), wat doe jij dan ?

                Comment


                • #23
                  Re: Canada

                  Er zijn toch altijd wel locals in de buurt. In elk park lopen er wel rangers rond en anders in winkels, pompstations... En andere toeristen die al langer ter plaatse zijn, weten soms ook wel wat hoor.
                  Gewoon mensen overal aanspreken. Hier in België zouden ze u raar bekijken, maar ginder is dat de normaalste zaak van de wereld. Iedereen leutert toch met iedereen?
                  En je moet je wat voorbereiden hè, als je wat meer de wilde natuur intrekt, dan moet je op voorhand op de hoogte zijn.
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canada

                    Allé, toch maar even wat info aanvullen omtrent m’n opmerking over die dure tochten. Zowel in de Rockies als op Vancouver Island kan je het nodige wildlife spotten als je ’s morgens en ’s avonds met de wagen wat rondrijdt en je informeert bij lokale mensen of rangers. Herten en zwarte beren ga je ongetwijfeld regelmatig tegenkomen. Dikhoornschapen tref je in de Rockies ook wel regelmatig aan. Voor elanden, kariboes (slechts 300 in volledige Rockies) of berggeiten moet je al wat meer geluk hebben. Grizzly beren ontmoeten komt zeer zelden voor, zeker niet in de zomer als ze vrij hoog in de bergen zitten. Verschillende soorten eekhoorns, marmotten, pikas, wasberen, … kom je ook vaak tegen. De prachtige zeearenden op Vancouver Island mogen ook geen probleem zijn.

                    Voor orca’s en walvissen moet je natuurlijk de zee op. Wij hadden zowel in Telegraph Cove als Tofino een tocht geboekt, de eerste keer met een boot, de 2e keer met een zodiac. Beiden tochten waren zeer goed en de springende bultruggen waren op beide plaatsen een hoogtepunt. In Tofino hebben we uiteindelijk ook nog een tocht geboekt naar de zwarte beren. Met een bootje vaar je dan ’s morgens langs de kusten van de vele eilandje op zoek naar de beren die krabben zoeken onder de rotsen. We hebben er een 8-tal gezien, met cubs, op 1,5u tijd.

                    Wil je bruine beren (=grizzly beren aan de kust) zien, dan heb je niet veel keus. Op Vancouver Island zelf zitten ze niet maar wel in het regenwoud op het vaste land. Daar kan je alleen met een boot geraken. De enigste periode dat je grote kans hebt om ze te zien is tijdens de zalmtrek vanaf eind augustus tot ergens in oktober. Vanuit Telegraph Cove zijn we met een bootje naar Knight Inlet geweest. Bij aankomst trok een moeder met 2 cubs snel weg en nadien hebben we slechts 1 grote bruine beer op verdere afstand gezien. Dure tocht en het resultaat was niet zo geweldig maar ongetwijfeld is het op andere momenten wel een heel interessante plaats. Enkele dagen nadien zijn we vanuit Cambell River naar Bute Inlet geweest. Ook weer eerst een 2 uur durende tocht met boot, nadien word je met een busje aan verschillende kijktorens langs de rivier afgezet. En wat een spektakel. We hebben er een 4-tal beren gezien die telkens zalmen uit het water scheppen. Kortom, wil je bruine beren zalm zien vangen dan moet je zulk een tocht(en) boeken. En ’t is niet te vergelijken met Katmai NP in Alaska maar een onvergetelijke belevenis was het voor ons in ieder geval. M'n foto's vertellen waarschijnlijk de rest: http://www.scip.be/index.php?Page=PhotosCanada
                    Last edited by ScipBe; 23 mei 2012, 14:14.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canada

                      Oorspronkelijk geplaatst door ScipBe Bekijk bericht
                      M'n foto's vertellen waarschijnlijk de rest: http://www.scip.be/index.php?Page=PhotosCanada
                      Inderdaad, dat past al beter bij wat ik me erbij voorstelde

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canada

                        Oorspronkelijk geplaatst door ScipBe Bekijk bericht
                        M'n foto's vertellen waarschijnlijk de rest: http://www.scip.be/index.php?Page=PhotosCanada
                        Op die manier loopt het water mij in de mond.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canada

                          Oorspronkelijk geplaatst door ScipBe Bekijk bericht
                          M'n foto's vertellen waarschijnlijk de rest: http://www.scip.be/index.php?Page=PhotosCanada
                          Ik ga binnen een maand naar canada, had je hiervoor een statief nodig?
                          En welke lens had je mee? Ik zie 50-500mm, maar welke precies?
                          Bedankt!
                          Last edited by burrid; 27 mei 2012, 18:25.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canada

                            Hier kan je een reeks foto's vinden van onze rondreis in 2009 : http://ryandebacker.zenfolio.com/p257534292
                            Een statief zou ik zeker en vast meenemen, een breedhoek en een telelens en je bent meer dan voldoende uitgerust daar. Ik had toen 2 body's mee ( 5D2 + 1D3) , een 16-35L breedhoek , een 100mm macro ( weinig gebruikt eigenlijk ) , een 100-400L en een 500F4L IS met extenders.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canada

                              Oorspronkelijk geplaatst door burrid Bekijk bericht
                              Ik ga binnen een maand naar canada, had je hiervoor een statief nodig?
                              En welke lens had je mee? Ik zie 50-500mm, maar welke precies?
                              Bedankt!
                              Heel veel hangt ook af van je reisgezelschap. Als jouw bedoeling is om een fotoreis te maken en jouw reisgezellen zijn daarvan op de hoogte en hebben daar begrip voor, neem dan zeker je statief mee.
                              Als dat niet het geval is, laat het dan vooral thuis, want mensen die met verveelde gezichten zich staan af te vragen wannéér je nu eindelijk die verdomde foto gaat maken, gaan alweer snel op jouw zenuwen gaan werken, waardoor je er zelf ook geen plezier meer aan beleeft!
                              Ik hoop dat dat zeker niet het geval is! Veel plezier!!
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canada

                                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                                Heel veel hangt ook af van je reisgezelschap. Als jouw bedoeling is om een fotoreis te maken en jouw reisgezellen zijn daarvan op de hoogte en hebben daar begrip voor, neem dan zeker je statief mee.
                                Als dat niet het geval is, laat het dan vooral thuis, want mensen die met verveelde gezichten zich staan af te vragen wannéér je nu eindelijk die verdomde foto gaat maken, gaan alweer snel op jouw zenuwen gaan werken, waardoor je er zelf ook geen plezier meer aan beleeft!
                                Ik hoop dat dat zeker niet het geval is! Veel plezier!!
                                De helft zal een spiegelreflex meedoen en de andere helft heeft ons de opdracht gegeven onvergetelijke foto's te maken. Maar ik zit er ook wel een beetje mee in, want zo een statief is denk ik niet heel snel opgesteld en weer afgebroken.

                                Comment

                                Working...
                                X