Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lens neem je mee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke Lens neem je mee

    Ik ben er ooit ook geweest op de motor, en toen heb ik een analoge EOS 1000F meegenomen met een 28-105. Ik had toen geen andere lens, daarom moest ik ook geen keuze maken.

    De kitlens zonder IS is optisch wat minder, maar de gestabiliseerde versie kan je tegen dan wel ergens tweedehands vinden voor een prijsje.
    Samen met de 55-250 heb je dan een prima reissetje dat niet teveel weegt en ook niet teveel plaats nodig heeft.
    Volgens mij zal dat zeker voldoende zijn.
    De IS kan van pas komen als het weer vrij donker is, maar je kan eventueel ook nog een licht ministatiefje meenemen. Dat kan je dan wel ergens op zetten als je foto's wil maken met een langere sluitertijd. Een 400D + kitlens is niet zo zwaar, die combinatie kan je wel op zo'n goedkoop statiefje zetten.
    Hier kan je de foto's (negatieven gescand en bewerkt) zien die ik toen gemaakt heb.

    Ik kende toen nog niet veel van fotografie, de camera stond altijd op de automatische stand.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Welke Lens neem je mee

      Kitlens, zonder twijfel. De rest is te beperkt. Je moet die breedhoek hebben.

      Comment


      • #18
        Re: Welke Lens neem je mee

        Live vanuit Schotland (eerste dag sinds vorige week zaterdag dat ik weer wifi heb)
        ik heb de 18-55 en 55-250 mee.

        de 55-250 heb ik welgeteld al 1 keer gebruikt (om de beperkte scherpte diepte toe te passen)
        dus momenteel heb ik wat spijt dat ik de tamron niet mee heb, maar
        de foto's zijn tot nu toe werkelijk al de moeite.
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment

        Working...
        X