Van de zomer willen we naar west-noorwegen en aangezien fotografie een aardige hobby is geworden wil ik daar ook de nodige plaatjes schieten. Hebben jullie opties/suggesties voor mooie plekken?
Reisplan is om 1 week bij een huisje te blijven, dan door naar volgende huis, totaal 3 weken (dus 3 huisjes).
1e = Hemsedal
2e = Eidsdal
3e = Sogndal - Kaupanger
Dingen die ik vooral wil fotograferen zijn landschappen en dieren.
Momenteel heb ik de volgende mooie punten gevonden om te bezoeken (worden er nog meer maar voor nu..)
-Hemsedal:
Hardangervidda nationaal park
Geilo (wintersportplaats maar ook mooi in de zomer lijkt me)
Hallingdalselva
Muskusossen vlakbij Dombas, dovrefjell park
-Eidsdal
Alesund
Runde vogeleiland
Jostedalsbreen gletsjer
Geirangerfjord
Trollstigvegen weg
-Sogndal / Kaupanger
stavkirke urnes
Laerdal tunnel, schijnt ook een weg buitenom te gaan die heel mooi is (?!)
Boottocht van kaupanger naar gudvangen
Balestrand
Zijn er mensen hier al geweest die tips hebben voor nog andere punten? of bijv. bijzondere punten op locatie, kan me zo indenken dat bij de geirangerfjord meerdere mooie punten zijn voor uitzicht. En dan vooral fotografie gerelateerd. Zijn er ook andere plekken waar bijv. papegaaiduikers of jan van genten zitten? momenteel heb ik dus alleen eiland runde.
Ben benieuwd
Reisplan is om 1 week bij een huisje te blijven, dan door naar volgende huis, totaal 3 weken (dus 3 huisjes).
1e = Hemsedal
2e = Eidsdal
3e = Sogndal - Kaupanger
Dingen die ik vooral wil fotograferen zijn landschappen en dieren.
Momenteel heb ik de volgende mooie punten gevonden om te bezoeken (worden er nog meer maar voor nu..)
-Hemsedal:
Hardangervidda nationaal park
Geilo (wintersportplaats maar ook mooi in de zomer lijkt me)
Hallingdalselva
Muskusossen vlakbij Dombas, dovrefjell park
-Eidsdal
Alesund
Runde vogeleiland
Jostedalsbreen gletsjer
Geirangerfjord
Trollstigvegen weg
-Sogndal / Kaupanger
stavkirke urnes
Laerdal tunnel, schijnt ook een weg buitenom te gaan die heel mooi is (?!)
Boottocht van kaupanger naar gudvangen
Balestrand
Zijn er mensen hier al geweest die tips hebben voor nog andere punten? of bijv. bijzondere punten op locatie, kan me zo indenken dat bij de geirangerfjord meerdere mooie punten zijn voor uitzicht. En dan vooral fotografie gerelateerd. Zijn er ook andere plekken waar bijv. papegaaiduikers of jan van genten zitten? momenteel heb ik dus alleen eiland runde.
Ben benieuwd
Comment