Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

India

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: India

    Ik zou geen statief meedoen. Een kleine opzetflitser daarentegen biedt meer soelaas.
    Trouwens, hoe minder je meeneemt naar India, hoe aangenamer de reis.
    Rondreizen in India is vrij lastig door de drukte, de hitte en het gebrek aan comfort.
    Na een aantal weken kan dit serieus doorwegen en is een break nodig. Vergeet dit niet.
    De 2 zoomlenzen, de body, extra geheugen (kost toch niet veel), een extra batterij en een kleine flitser; meer is echt niet nodig.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: India

      ingebouwde flitser geeft soms slagschaduw als je een grote lens met zonnekap gebruikt. Eerst eens uittesten misschien want ben niet vertrouwd met jouw canonlenzen.

      Ik zou de 2 zoomlenzen gebruiken. Je hebt het hele bereik van 18 tot 250 mm. Als je mensen fotografeert moet je kunnen in- en uitzoomen want je kan mensen bij straatfotografie niet sturen naar de juiste uitsnede. Die 250 mm is ideaal om ongedwongen candid portretten met een mooie dept of field te schieten maar je moet kunnen terugzoomen als je te dicht staat. Met de 135 en zeker met de 50 mm moet je met je voeten zoomen en dat vergt meer tijd en valt direct op en dan gaan ze poseren of draaien ze zich om. Niet zo gemakkelijk op reis. Prachtig koppen in Indië maar je moet kort op de bal spelen (handig als je een groot bereik hebt en ze het niet direct in de gaten hebben want die Sadhu's vragen geld voor foto's). Ik heb daar van mijn mooiste portretten getrokken met mijn 70-200mm (toen nog op crop = 300 mm).
      Voor portretten ga je geen statief gebruiken. Daar heb je de tijd niet voor.
      De 18-55 is ideaal voor de landschappen en prachtige gebouwen.
      Zeker extra batterij voorzien en genoeg opslag.
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #18
        Re: India

        @Leopard: Zijn er betaalbare, kleine, lichte flitsers die toch het nodige bereik hebben? En zo ja, welke?

        Ik denk dat de zaak zo ongeveer uitgemaakt is dat de analoge lensjes thuis blijven. Laten we daar wat dichter bij huis maar mee zeulen.

        Verder gaan we het opslag geheugen al op zijn minst verdubbelen. Een andere optie waar ik aan dacht is een lichte tablet met SD-kaartlezer, maar daar moet dan ook weer budget voor vrijgemaakt worden uiteraard...

        Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
        Nou dat als je die op een tripod zet dat hij er te zwaar voor is en zakt.. Maar lijkt me sterk, dat zei iemand net
        Aha, vandaar. Even een kleine opheldering: Met die minitripod bedoel ik echt wel een MINI tripod, zoals onderstaande. Een 'gadget' dat amper onder de naam 'statief' valt en dat ik eens als kerstcadeau heb gekregen, maar nooit veel mee heb gedaan...

        Comment


        • #19
          Die kan natuurlijk mee...
          Alleen ben ik bang dat daar dus wel de 250 niet op gaat...
          Of je moet goed balanceren
          Test het even uit?

          Comment


          • #20
            Re: India

            Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
            Prachtig koppen in Indië maar je moet kort op de bal spelen (handig als je een groot bereik hebt en ze het niet direct in de gaten hebben want die Sadhu's vragen geld voor foto's).
            Ik zou zeker niet gaan voor stiekeme fotos. Hieronder een link van een flimpje dat mijn vrouw maakte terwijl ik samen met een fotograaf foto's aan het maken was. Open en bloot, meestal gratis, slechts de sadhus kregen geld (50 cent per persoon) en daar hebben ze moeten voor werken.

            http://soefisinjoor.be/Photosession.html


            De indiers ware zo blij met ons dat we de kranten haalden.
            http://www.soefisinjoor.be/All%20Raj...%20Gazette.jpg
            Ex Oriente Lux
            www.soefisinjoor.be

            Comment


            • #21
              Re: India

              Oorspronkelijk geplaatst door Carino Bekijk bericht
              Ik zou zeker niet gaan voor stiekeme fotos. Hieronder een link van een flimpje dat mijn vrouw maakte terwijl ik samen met een fotograaf foto's aan het maken was. Open en bloot, meestal gratis, slechts de sadhus kregen geld (50 cent per persoon) en daar hebben ze moeten voor werken.

              http://soefisinjoor.be/Photosession.html


              De indiers ware zo blij met ons dat we de kranten haalden.
              http://www.soefisinjoor.be/All%20Raj...%20Gazette.jpg

              Mooi filmpje en heel instructief. Je laat iedereen prachtig in zijn waarde.
              Buitengewoon fraaie portretten heb je gemaakt.
              Als ik mensen fotografeer vraag ik ook (bijna) altijd toestemming en dat maakt het voor het fotograferen ook een stuk makkelijker
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #22
                Re: India

                Oorspronkelijk geplaatst door Carino Bekijk bericht
                Ik zou zeker niet gaan voor stiekeme fotos.

                Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                Als ik mensen fotografeer vraag ik ook (bijna) altijd toestemming en dat maakt het voor het fotograferen ook een stuk makkelijker
                Zo stiekem was't nu ook weer niet. Ik ben naar Indië geweest in groep met 20 man/vrouw...die zien ze wel afkomen met hun fototoestellen en terwijl de gids een praatje maakte en medereizigers met de kinderen dolden hadden de anderen de gelegenheid om foto's te trekken (zonder allemaal afzonderlijke om toestemming te moeten vragen) en meestal vonden ze dat wel OK en leuk zo'n groep blanke die hun dorp binnenvielen en omdat er van alle kanten gefotografeerd wordt op zo'n moment kijken ze niet altijd in jouw lens (dat is dan één van de weinige voordelen in groep). Enfin, oordeel hier zelf...leverde zelfs vele spontane lachjes op als ze wel in mijn lens keken wat er toch niet direct op wijst dat ze het erg vonden. En van mij mogen ze ook naar 't resultaat kijken als ze dat willen. Als iemand teken doet dat hij of zij niet op de foto wil dan respecteer ik dat ook. Zo lomp ben'k niet.
                Als je individueel reist hebben ze natuurlijk alleen jou in 't oog en dat levert niet altijd dezelfde spontaniteit op is mijn ervaring. Ik hou niet van krampachtige poseren en dat gebeurt minder als je een goede afstand kan houden. Dat levert ook een mooier bokeh op als achtergrond. Een hulp inschakelen om bij elke portret een zwarte doek als achtergrond te gebruiken zie ik mij zeker niet doen. Elke zijn stijl hé.

                De grootste uitdaging in groep is echter om de medereizigers en/of andere toeristen uit beeld te houden want die wil ik er echt niet op en met een goede tele lukt dat beter dan met standaard- en breedhoeklenzen nietwaar.
                Maar de breedhoek zal je wel goed kunnen gebruiken voor de gebouwen en landschappen.
                "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                Comment


                • #23
                  Re: India

                  Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk bericht
                  @Leopard: Zijn er betaalbare, kleine, lichte flitsers die toch het nodige bereik hebben? En zo ja, welke?
                  Voor Nikon zou ik je direct kunnen helpen, maar Canon ken ik helaas te weinig.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: India

                    Onze ticketten zijn geboekt, nu het visum in orde brengen.

                    Ik ben zelf niet zo voor het stiekem portretten trekken. Eerst toch minstens een minimaal contact leggen is mijn mening, maar dat is uiteraard voor iedereen anders. Ik heb zo het gevoel, naargelang wat ik lees, dat contact leggen met de Indiërs geen probleem zal zijn...

                    Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                    Alleen ben ik bang dat daar dus wel de 250 niet op gaat..
                    Klopt, de 250 is te zwaar voor het statiefje. Kitlens lukt wel.


                    Wat die flitser beteft: Iemand tips i.v.m. een "goedkope" flitser voor Canon? Ik heb echt totaal geen ervaring met flitsen, dus dit blijft toch een twijfelgeval...

                    Comment


                    • #25
                      Re: India

                      Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk bericht
                      ... Ik heb zo het gevoel, naargelang wat ik lees, dat contact leggen met de Indiërs geen probleem zal zijn...
                      ...
                      en Roepies doen wonderen en opent vele deuren.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: India

                        Misschien handig,

                        Ik heb in mijn fototas ook altijd een plastic zak (regen), een stuk natuurzeem en een kleine schilderborstel bij.
                        Heb de gewoonte om af en toe mijn toestel af te borstelen, kwestie van eventueel zand rond de vatting te verwijderen.
                        In de valies steek ik ook nog een Giotto blaaspeer.
                        35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

                        Comment


                        • #27
                          Re: India

                          Oorspronkelijk geplaatst door up-g Bekijk bericht
                          Onze ticketten zijn geboekt, nu het visum in orde brengen.

                          Ik ben zelf niet zo voor het stiekem portretten trekken. Eerst toch minstens een minimaal contact leggen is mijn mening, maar dat is uiteraard voor iedereen anders. Ik heb zo het gevoel, naargelang wat ik lees, dat contact leggen met de Indiërs geen probleem zal zijn...
                          Als je op je privacy bent gesteld, maak je best geen reis naar India
                          Contact moet je niet zoeken, dit doen ze zelf wel !
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #28
                            Re: India

                            Top !!!

                            (Hoewel ik me kan inbeelden dat je daar af en toe wel eens genoeg van krijgt... )

                            Comment


                            • #29
                              Re: India

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en roepies doen wonderen en opent vele deuren.
                              Grt,bouk.
                              heel slecht advies
                              BD0497BE : Nikon body + glas
                              www.RudyVerrijt.info

                              Comment


                              • #30
                                Re: India

                                Nog een vraagje i.v.m. het visum:

                                We moeten een referentie adres opgeven binnen België en binnen India. Nu is het zo dat wij zullen gaan rondtrekken zonder iets vast te leggen, dus geen adres ter beschikking hebben v.e. hotel of zo. Wat kan ik best opgeven? Belgische ambassade in Delhi, vliegmaatschappij, ...? (Of kan ik hier gewoon 'not applicable' invullen?

                                Bedankt alvast.

                                Comment

                                Working...
                                X