Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TIPS: Japan (2 weken)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TIPS: Japan (2 weken)

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Net buiten Hiroshima (Trein + bootje) Miyajima island met Itsukushima shrine (Unesco werelderfgoed) maar we wijken al veel te veel af om op 2 weken te doen.
    Ja, dat kan niet (of heel moeilijk) in één dag vanuit Kyoto/Osaka.

Gelukkig staan er veel drankautomaten, wij hebben ons bij momenten van de ene naar de andere "gesleept"
    Ja die drankautomaten, een fantastische uitvinding. En 's winters zitten er warme dranken in.

Wat overnachtingen betreft, vanuit Osaka is het maar 15 minuten naar Kyoto maar de verbindingen naar Nara, Himeji, Kobe (Earthquake park en het earthquake museum) en Hiroshima zijn beter.
    Ik had vanuit Kyoto rechtstreekse treinen naar Himeji, Kobe, Hiroshima (Shinkansen allemaal) en Nara (soort regiotrein/stoptrein). Ik zou de voorkeur geven aan overnachtingen in Kyoto, maar dat heeft enkel belanf als ik de koffers mag helpen dragen :-)

Mocht je koffer te zwaar zijn dan help ik graag dragen, Japan staat op onze "do again" lijst...

Comment

Dank jullie voor de uitgebreide informatie. Dit gaat mij zeker helpen met het plannen van de de reis. Dat het er warm is, daar houden we rekening mee. Gelukkig zijn we het gewend om door dit soort landen te reizen ;-)

Heb voor me zelf al besloten dat het hotel overnachtingen worden in Tokyo en Kyoto. Hotel voor Tokyo hebben we reeds. Alleen nog reserveren. Alleen Kyoto nog even zoekende waar hotel te nemen.

Het is de bedoeling om de uitstapjes te maken vanuit Tokyo en Kyoto (rekening houdend dat we ook deze steden ook op ons gemak willen bezoek).

Onderstaande lijkt me wel een redelijke vulling voor de twee weken.

Vanuit Tokyo dacht ik aan de volgende dag trips;
      -Nikko
      -Kamakura
      -Fuji
      -Disneyland

Vanuit Kyoto dacht ik aan de volgende dag trips;
      -Hiroshima
      -Nara
      -Takayama
      -Osaka

Sommige zullen zich wel afvragen wat doet Disneyland er tussen. Dit is het enige Disneyland park dat ik nog niet bezocht heb. Parken in Amerika, Paris, Hong Kong allemaal meerdere malen bezocht. Call it a mission

Ander klein vraagje; " hoe is het om met koffers en hand bagage te reizen in de trein ) Meestal ga ik op reis met een Koffer en trolley, maar wat ik zo gelezen heb is de trolley niet echt handig ? (loop aan elke hand iets voort te slepen) Kan beter kiezen voor een rugzak waar alles in kan. Neem aardig wat troep mee in de trolley, Dslr, 10-22 17-55 -70-200. MacBook Air iPad
      Last edited by Superdaantje; 11 januari 2012, 09:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Sommige zullen zich wel afvragen wat doet Disneyland er tussen. Dit is het enige Disneyland park dat ik nog niet bezocht heb. Parken in Amerika, Paris, Hong Kong allemaal meerdere malen bezocht. Call it a mission
        Ik dacht wel dat er een reden achter zat.

Ander klein vraagje; " hoe is het om met koffers en hand bagage te reizen in de trein ) Meestal ga ik op reis met een Koffer en trolley, maar wat ik zo gelezen heb is de trolley niet echt handig ? (loop aan elke hand iets voort te slepen) Kan beter kiezen voor een rugzak waar alles in kan. Neem aardig wat troep mee in de trolley, Dslr, 10-22 17-55 -70-200. MacBook Air iPad
        Er is niet altijd veel plaats op de trein voor koffers. Meestal kan je er enkele kwijt bij het binnenkomen van de wagon tussen wand en eerste rij zetels op de Shinkansen, de de "gewone" treinen is er meestal meer plaats. Voordeel in Japan is dat je je koffer niet angstvallig moet in het oog houden. Op de bus gaan ze in de bagageruimte.

BTW, je kan best wat tijd nemen voor de trein vertrekt en in het kantoor een plaats reserveren (dat kan tot kort voor de trein vertrekt) zo heb je een genummerde zitplaats mocht het druk zijn.

Heb je al enig idee over het "navigeren" in de steden? Er zijn namelijk bijna geen straatnaambordjes, alleen de grote hoofdwegen hebben straatnamen. Wij hadden onze wandelGPS met Japanse kaart bij met daarin alle bezienswaardigheden/hotels/stations als waypoints. Zeer prettig om nooit de weg te moeten vragen en om je bestemming tegen 260Km/u dichter te zien komen
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Wederom mijn dan voor je tips

Haha ja, maakte van de week de grap dat ik Disneyland Tokyo nog niet had gezien. En toen werd er gezegd door het meisje " dan ga je toch " . Zo gezegd zo gedaan

Gelukkig zal ik me niet al te vaak moeten verplaatsen met de koffer. Enkel van Tokyo na Kyoto en terug.

Ik zat te zelf ook al te denken aan kaarten installeren op mijn iPhone. Heb van meerdere mensen gehoord dat straatnamen niet veel te vinden zijn.

Kreeg ook het advies om van de hotels kaartje mee te nemen van de omgeving, omdat taxi chauffeurs als ze de weg niet weten je vriendelijk toch dwingend kunnen verzoeken de taxi te verlaten. Dus in NL zullen er al aantal Google maps kaartjes worden geprint. Ter voorbereiding. Gelukkig ben ik wel wat gewend met reizen. Point It boekje is dan ook weer in de tas terug te vinden.

Dat van treinreizen boeken hoor en lees ik vaker, maar begrijp ik het goed dat je dit ook uur van te voren kunt doen ? of is het verstandiger om dit langer van te voren te regelen ?

Is voor het eerst dat ik een reis zo aan voor bereiden ben

Comment

Ik zat te zelf ook al te denken aan kaarten installeren op mijn iPhone. Heb van meerdere mensen gehoord dat straatnamen niet veel te vinden zijn.
            Niet veel is een overstatement

Kreeg ook het advies om van de hotels kaartje mee te nemen van de omgeving, omdat taxi chauffeurs als ze de weg niet weten je vriendelijk toch dwingend kunnen verzoeken de taxi te verlaten. Dus in NL zullen er al aantal Google maps kaartjes worden geprint. Ter voorbereiding. Gelukkig ben ik wel wat gewend met reizen. Point It boekje is dan ook weer in de tas terug te vinden.
            Met taxi's hebben we weinig ervaring gehad, de metro is excellent en die gebruiketen we zeer veel. Ticket aan de automaat, juiste kleur en nummer van stations onthouden... klaar. Toen we in Aso van de trein kwamen en aan de taxichauffeur het adres van ons hotel lieten zin (in het Japans, geprint van de hotel website) wist hij niet waar we heen wilden. De hotelnaam kende hij wel en 5 minuten later stonden we er aan de deur.

Dat van treinreizen boeken hoor en lees ik vaker, maar begrijp ik het goed dat je dit ook uur van te voren kunt doen ? of is het verstandiger om dit langer van te voren te regelen ?
            Je kan tot kort voor vertrek naar het Shinkansenkantoor gaan en er "reserveren" zo ben je zeker dat je bij elkaar zit en weet je ook exact op welk nummer te staan om in de trein te stappen Doe je dat niet dan MOET je in de non-reserved wagons een plaatsje zoeken. Meestal zal dat goed gaan maar toch kan het zijn dat het druk is en dat je dan een staanplaats hebt Ik herinner het mij niet meer maar mogelijk kan je ook een dag op voorhand reserveren b.v. als je aankomt in het station reserveer je je plaatsten al voor de volgende dag...

Je hoeft eigenlijk ook maar 2 richtingen te weten, Tokyo of Hakata, Oost of West dus. Alles staat perfect aangegeven en ook op de trein geeft een display Japans/Engels aan wat het volgende station is.

Is voor het eerst dat ik een reis zo aan voor bereiden ben
            Wij twijfelden ook eerst of alles wel goed zou gaan maar het ging verbazend goed. Het is de vakantie geweest waar we het meest gelachen hebben vooral door de misverstanden.
            Kom je schoolkinderen tegen buiten de steden dan ben jij gegarandeerd de bezienswaardigheid en worden er foto's van je gemaakt of komen ze je aanraken...
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Kijk zo word je elke keer wijzer.

Ik heb op dit moment het idee om Osaka te schrappen en hiervoor in de plaats na Hiroshima te gaan. Bij Osaka krijg ik het idee dat het puur een grote stad is.

Tokyo (7 dagen) volgende dag trips;
              -Nikko
              -Kamakura
              -Fuji
              -Disneyland

Kyoto (6 dagren) volgende dag trips;
              -Nara
              -Takayama
              -Hiroshima ?

Edit:
              zag net een PM met de vraag welke spullen ik mee neem om te fotograferen als ik reis.
              7D+Grip & 10-22 | 17-55 | 70-200 II
              * Grijs + CP filter en Flitser. (gebruik ik eigenlijk nooit Teveel gedoe om er op terzetten)
              * Cleaning set voor lenzen en sensor. 3 accu's
              * MacBook Air en iPad.
              Air voor foto opslag en bewerken (blijft achter in het hotel). iPad om films te kijken en route kaarten en reisinformatie. (gaat dagelijks mee)

70-200 gaat mee omdat ik het vermoede heb deze veel ga gebruiken om mensen te fotograferen.
              Nu alleen even opzoek naar een nieuwe compacte lichte rugzak waar alles in kan. Ik zat te denken aan de Kata MultiPro-120 PL
              Last edited by Superdaantje; 12 januari 2012, 13:02.

Comment

Als je toch 6 dagen in Kyoto bent, en ook al in Tokyo Niko en Kamakura gedaan hebt, dan zul je misschien ook wel tempelmoe worden. Dan kan telkens een dagje Hiroshima en een dagje Osaka een prettige afwisseling zijn.
                Osaka is ' gewoon' een grote stad, inderdaad, maar in Japan is er niet veel gewoon :-)
                En als je daar interesse voor hebt, het aquarium in Osaka is indrukwekkend, en ook wel goed voor een klein half dagje.

Wat je objectieven betreft: mooi setje voor Japan, en mensen laten zich daar graag fotograferen (en zullen jou ook willen fotograferen :-)).

Bart, nog steeds jaloers

Comment

Zo snel word ik niet tempel moe ;-)

Had al wel gelezen dat Tokyo en Kyoto paar hele leuke wijken heeft waar je uren kunt rond dwalen.

Osaka valt helaas toch af. Hiroshima staat wel op de planning om te gaan bezoeken.

Comment

Als je naar Disney wil zal je vrij teleurgesteld terugkomen als je maar één dag gaat. Ik ben er zelf nog niet geweest, maar naar wat ik hoor (en zie van de bezoekersaantallen) is het daar altijd, abnormaal druk. Los daarvan is het park, zoals alle Disneyparken, énorm groot. Je kan één dag gaan, maar ik vraag me af of je die tijd dan niet beter ergens anders in steekt? Er staan erg unieke attracties (Journey to the center of the earth ), maar het blijft Disney, en dat kom je dichter bij huis natuurlijk ook tegen.
                    Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

Tot op heden is dit het enige Disneyland park wat ik nog niet gezien heb. Zal dan als eerst wat attracties doen die ik niet ken. En rustig op me gemak park rond lopen om wat foto's te maken. Ik realiseer mij heel goed dat je niet alles op één dag kunt doen ;-)

En mochten we het zo leuk vinden dan kunnen we altijd nog een extra dag gaan. Het reisschema is niet al te druk en bied nog mogelijkheden als we daar zijn.

Word een paar dagen tempels kijken en dan als afwisseling Disney

Vorige maand weer eens in Disneyland Hong Kong geweest. En je ziet toch wel wat verschillen met de andere parken. Blijft leuk om invloeden te zien van de landen zelf.

Comment

Mensen laten zich in Tokyo graag fotograferen, behalve de cosplay girls die op zondag in de buurt van Harajuku. Ze zien er schitterend uit, maar als je vraagt of je een foto mag nemen, dan krijg je snel een "nee" terug. Wat is een 70-200 mm dan een uitkomst

Kijk ook eens op www.youtube.nl en zoek daar op TVShinjuku. Leuke HD filmpjes over diverse wijken in Tokyo die een leuke indruk van de stad geven...
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Dat met foto's maken komt denk wel goed. Ga ik vanuit.

Ga die filmpjes zeker bekijken.

Ga me eerst eens verdiepen in welke railpass ik nodig heb voor het door in elkaar geschroefde reisschema. En het vast leggen van de hotels. Hotel voor Tokyo heb ik al. Is alleen nog boeken. Hotel Kyoto is nog even zoeken in welke buurt ik deze het beste kan boeken.

Comment

De railpass is een must. Je kan perfect je trip online plannen, de treinen rijden er PERFECT op tijd en opstappen doe je EXACT op de plaats waar op het perron aangegeven staat.

.. nog effe toevoegen: een railpass kan je énkel in je thuisland kopen. Dwz op vast bepaalde aankooppunten zoals de Japanse ambassade e.d. Eens in Japan zelf, kan je géén Railpass meer kopen. Dit soort abonnementen is nl niet toegankelijk voor de Jappanners zelf - die mogen zich blauw betalen aan hun tickets... Eens toegekomen in Japan moet je hem wel nog laten registreren/valideren in een erkend kantoortje.

En de JRailpass werkt énkel voor periodes van 1, 2 of 3 weken aan één stuk als 'all-you-can-rail-pas' - het werkt niet als een go-pass bij de NMBS per aparte rit. Dus ook als je in die week bijv maar één rit gedaan hebt is je pass ongeldig na de 7e dag.
                            equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

@ SeaSquid Dat van de railpass is reeds bekend, maar toch bedankt voor het melden

Er zijn aantal sites waar je deze pas kunt bestellen. Tevens staan daar alle voorwaarden op voor het gebruik er van
                              Ik zal heel goed moeten kijken na het reisschema of daar een pas voor een week of toch beter twee weken in gaat passen.

Comment

Als je in Hiroshima bent, moet je het Hiroshima Peace Memorial Park bezoeken: geeft bij ALLE bezoekers een onvergetelijke indruk. Op 6 augustus is het daar nationale herdenking van 'the bomb-day'. En als je in Hiroshima op de thee wil bij een Japanner die het allemaal zelf meemaakte (en op zijn tachtigste ondertussen één van de grootste anti-nucleaire activisten is), PM me maar dan geef ik zijn contactgegevens.

Comment

Working...
                                X