Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: statief mee?

    Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Misschien heeft iedereen hier de luxe dat zijn eten en tent met de helicopter wordt afgezet maar ik niet.
    Deze zomer (voor het eerst) iemand ontmoet met een D3x en een zwaar Gitzo statief, hij was bezig met opnames van rotsstructuren, zijn vrouw deed het met ietsje minder. Nu kan ik wel naief zijn maar met mijn panasonicje FZ-8 heb ik tijdens die trip foto's waarvan hij zelfs niet kan dromen om de doodeenvoudige reden dat hij zelf niet dicht genoeg kon komen.
    Niet te lastig zijn in de reactie he, ik heb zelf een D3 met het betere glaswerk in de jeep achtergelaten omdat ik vond dat tent, slaapzak en eten toen belangrijker waren dan zwaar fotomateriaal. Ik heb dus op een bepaald moment ook de D3x man moeten achterlaten.

    Comment


    • #17
      Re: statief mee?

      Opletten met materiaal achterlaten in de auto.
      Een vriend van me werd onlangs zijn D90 die hij "verstopt" had in de auto toch gepikt.
      Volgens de politie kunnen dieven met scanners de batterij in je toestel detekteren
      Nikon Df

      Comment


      • #18
        Re: statief mee?

        Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
        Volgens de politie kunnen dieven met scanners de batterij in je toestel detekteren
        Gaat die hoax nog altijd mee?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: statief mee?

          werkt enkel met toestellen die zenden...

          laptop, telefoons, smartphones, pads en dergelijke die aan staan... (laptop op sluimerstand soms, niet altijd....

          ze doen het met aparaten om bugs mee te zoeken....
          een fototoestel kan je zo echter niet vinden..... een laptop die uit ligt ook niet....
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #20
            Re: statief mee?

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Gaat die hoax nog altijd mee?
            Naar mijn bescheiden mening zit er in iedere auto een batterij met een veelvoud aan A-uren en dezelfde grootte-orde van spanning als een doorsnee camera én een sluipverbruik ten bate van antidiefstal en weet ik nog meer.
            Bovendien is een auto een zeer effectieve kooi van Faraday

            UIT is UIT, tenzij ik er weeral niks van begrepen heb

            Comment


            • #21
              Re: statief mee?

              Bovendien is een auto een zeer effectieve kooi van Faraday
              en die beschermt je prachtig tegen bliksem maar... je gsm werkt wel nog dus die gaan er wel door.... ook als je gsm in de koffer zit bvb...
              www.aeri-photography.be

              Comment


              • #22
                Re: statief mee?

                Sorry dat ik hier nog eens op terug kom, want eigenlijk is dit een ander item.
                Ik had begrepen dat dit met een scanner mogelijk was.
                Het is heel raar dat in een hele rij auto's ze net die auto van hem uitpikten, zijn camera lag onder de afdekplaat in de kofferruimte.
                En waarom zou de politie dan dit zo uitleggen? (akkoord, flikken zijn meestal niet van de snuggerste )
                Nikon Df

                Comment


                • #23
                  Re: statief mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                  Ik had begrepen dat dit met een scanner mogelijk was.
                  Nope. Je kan wel signalen opvangen van o.a. Bluetooth en GSM en zelfs van radioONTVANGERS maar van een batterij...

                  Heb je het trouwens zelf van de politie of uit een mail waarin de politie waarschuwt? Er zijn zo nog hoaxen die zogezegd van de politie komen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment

                  Working...
                  X