Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Google Maps Urbex kaart, is't verstandig zoiets te sharen op't forum?

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Inderdaad leuk initiatief, t'is niet dat wij dan speciaal naar Hainaut ofzo gaan afreizen, maar het is altijd leuk als we eens in de buurt zijn of een vrij dagje hebben om een overzicht te hebben. Sharen via PM of op ftp met paswoord is inderdaad een goede keuze, identiek als op de urbex forums. Op de meeste portfolio's staan de namen en na wat googelen vind je snel het adres, de verstokte urbexers denken nog dat ze een geheim hebben maar dit is echt passé composé. Ik steek de adressen in m'n gps maar is wat onhandig en heb zelfs geen plaats meer in tomtom, een kaartje is inderdaad overzichtelijker, doen zou ik zeggen.
    je slaat de nagel op de kop... iedereen vindt de locaties, "passé composé" is dan ook van toepassing voor het urbexende wereldje... ik ben het eigenlijk helemaal eens met uw repliek, vandaar dat ik van mening ben dat lijstjes, kaarten, sharen en whatever eigenlijk totaal overbodig is... het ligt toch voor het rapen...
    http://500px.com/RonnyJanss

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roja Bekijk bericht
      je slaat de nagel op de kop... iedereen vindt de locaties, "passé composé" is dan ook van toepassing voor het urbexende wereldje... ik ben het eigenlijk helemaal eens met uw repliek, vandaar dat ik van mening ben dat lijstjes, kaarten, sharen en whatever eigenlijk totaal overbodig is... het ligt toch voor het rapen...
      als je het hier mag geloven tot 95% van de locatie's, zomaar gewoon voor het rapen op google...
      ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
        ok iedereen registreert dan hier :

Er staat nergens vermeld dat BD verboden terrein is om locatie's via PM door te geven, gewoon belachelijke reacties van sommigen hier die denken dat ze de exclusiviteit van de wereld vasthebben.
        pm sms mms email rooksignalen postduif morsecode...
        het is nooit verboden om iets te share via die wegen...
        maar het is wel dom om een kaartje te maken en die te delen!
        want dat wordt dan gedeeld met een maat
        en die zen vriendin deelt dat dan met haar aanhoudster
        en daar de zus van geeft dat dan weer door aan een klasgenootje
        en daar de opa van is fotograaf en wilt dat ook eens doen
        en tegenvolgende week vindt ge uw kaart op seniorennet...

oja merci voor de reclame
        leuk forum precies
        ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
        Freelance bedrijfsfotograaf
        klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Urbex kaartje : http://www.forbidden-places.net/expl...p#.TpXRt2iltjo
          Er zijn er veel meer natuurlijk, dit is een kleine greep.

Mix van gewone locatie's en urbex, zal die site zometeen eens goed aanvullen met gps positie's van de betere locatie's.

......

Op de meeste sites staat de officiële naam van de leegstaande fabriek/winkel,... in enkele minuten via Google gevonden.
          Anders stuur ik gewoon een PM'tje op één vd urbex-forums, de meeste locatie's heb ik reeds bezocht met enkele vrienden.
          Allemaal niet nodig die geheimen, als de overheid beslist ze af te breken gaan ze dit ook doen.
          Last edited by 2010; 12 oktober 2011, 20:17.

Comment

Citaat:
            Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography
            Leuk origineel initiatief, zo krijgen BD'ers ook eens de kans om een mooie locatie te bezoeken als ze eens in de buurt zijn, wij zijn allen gepassioneerde fotografen en verstandige mensen denk ik, krakers of vandalen ga je hier niet tegenkomen, info via PM lijkt me een goede keuze, op urban forums worden locatie's ook via PM doorgeven. We hebben allen respect voor het mooie die we kunnen fotograferen.

Het is jammer genoeg niet tof locaties zomaar weg te geven. Je denkt dat er allemaal leuke en aardige mensen rondlopen en fotograferen, maar dit is simpelweg niet zo.
            Teveel mensen zorgen voor overlast, herkenbaarheid, trashing etc..
            Soms ben ik dagen lang een adres aan het achterhalen van 1 locatie.. sorry, maar dat maakt mij echt gepassioneerd op dit gebied. Ik zal ook alleen uitwisselen met mensen die echt onbekende locaties hebben etc

Comment

ik ben wel kandidaat
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb nu ook al een drietal urbex lokaties gezocht. En het spreekt me enorm aan. Vind wel jammer dat sommige urbex lokaties "mishandeld" worden. Op die manier verliest het voor mij fotografische waarde.

Je vindt op het internet her en der wel lokaties vermeld, maar de ervaring heeft me wel al geleerd dat deze vermeldingen meestal echt niet up-to-date zijn en dat de meeste van die plekken al zodanig bezocht zijn dat het, voor mij, als urbexlokatie verminderd is in waarde.

Voor mij: online publiceren van een kaart = not done!
                Het opsporen van lokaties, opgenomen worden in een select groepje urbex-fotografen, de verzamelde info zeer beperkt houden... het draagt voor mij allemaal toe tot de sfeer van urbex fotografie.
                Wat heb je er nu aan als je je foto in -tig vormen terug ziet op allerhande fora?

Urbex, je moet er een hart voor hebben!
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Zoveel reageer ik hier niet maar ik ben het echt eens met Vinnydizzy.
                  Dat de ideale locaties zomaar te rapen zijn op fora en op het internet klopt echt niet. NIET DUS.
                  Dat van al die welmenende fotografen klopt ook niet, ik kan talloze locaties noemen waar geen vandalen maar wel degelijk fotografen de boel in scene hebben gezet. En dat gaat van esthetisch strooien met gekleurde poeders waarvan ze geen benul hebben wat het kan betekenen voor de volgende bezoeker tot het construeren van fotografisch zeer mooie kwikplasjes.
                  Ik heb ooit in mijn beginperiode iemand ontmoet die mij beschouwde als een amateurtje, hij "zij de pro's" hadden "gereedschap", "zij" sneden een raampje uit dat ze er later professioneel weer in plakten met silicone. Persoon in kwestie kan niet ouder geweest zijn dan 23 en ging er prat op dat hij al verschillende keren was opgepakt, "ze" kenden hem al.
                  Kijk eens het is altijd hetzelfde met urbex maar in mijn ogen is de eerste bezoeker meestal (ik zeg : meestal !!!!) een inbreker of een vandaal want ruiten en deuren breken zelden vanzelf.
                  Een locatie kan heeeeeeeeeeeel lang standhouden en dan sneuvelt de eerste ruit. Dan komen ze in de traditionele volgorde. De pyromanen sluiten meestal de reeks af, even later komt de slopersfirma.

Bepaalde locaties zijn dus echt ook wel niet veilig vanuit constructief punt bekeken en het laatste wat je wil is dat de ene de andere de loef begint af te steken omwille van welk oogpunt dan ook, fotografisch of sportief of gewoon macho, dan krijg je gegarandeerd vodden.

Ik wil niemand aanvallen want een mening staat vrij maar ik vind het een raar wereldje.
                  Begeesterend, dat wel.

Maar af en toe moet je toch wel je gedachten erbij houden. Bepaalde locaties doe je beter niet alleen, dat besef ik nu ook.

Maar alle locaties in een database ? No way.

PaulM

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Ik heb nu ook al een drietal urbex lokaties gezocht. En het spreekt me enorm aan. Vind wel jammer dat sommige urbex lokaties "mishandeld" worden. Op die manier verliest het voor mij fotografische waarde.

Je vindt op het internet her en der wel lokaties vermeld, maar de ervaring heeft me wel al geleerd dat deze vermeldingen meestal echt niet up-to-date zijn en dat de meeste van die plekken al zodanig bezocht zijn dat het, voor mij, als urbexlokatie verminderd is in waarde.

Voor mij: online publiceren van een kaart = not done!
                  Het opsporen van lokaties, opgenomen worden in een select groepje urbex-fotografen, de verzamelde info zeer beperkt houden... het draagt voor mij allemaal toe tot de sfeer van urbex fotografie.
                  Wat heb je er nu aan als je je foto in -tig vormen terug ziet op allerhande fora?

Urbex, je moet er een hart voor hebben!

Comment

Hallo
                    Ben net nieuw hier en doe zelf ook aan urbex,nog niet zodanig lang(paar maanden) maar vind het wel zeer leuk om dergelijke locaties te gaan doen,heb zelf al verscheidene mooie en ook minder mooie locaties bezocht.
                    Het is inderdaad soms schaamtelijk om te zien hoe locaties echt worden vernield.
                    Ben afgelopen woensdag nog naar een hospitaal geweest in regio limburg en daar was het wel best nog aangenaam,en maar 1 kleine afdeling gezien waar er echt stoelen door de vensters gegooid werden,op zich wel stom maar als je het over het hele gebouw bekijkt is het klein,heb al rampzaliger gezien.

vnv weer op stap naar 2 hospitalen.

Ik heb hetzelfde motto als andere urbexers,laat niks achter dan voetstappen en neem vooral niks mee behalve foto's.

Comment

Ik heb nog niet zo veel ervaring met urbex en ken amper locaties. Ik zou wel geďnteresseerd zijn.

Toch moet ik een aantal mensen wel gelijk geven. Het is een beetje hetzelfde als met duiken denk ik. Als een een foto post op een forum van een Sepia die vroeg in het seizoen gemaakt is dan krijg je allerlei reacties. Mensen worden soms gewoon boos als je ze de locatie niet geeft. Maar als je het op internet gaat zetten wordt het beest/locatie kapot gedoken. (Bijvoorbeeld met een zeepaardje.) Ik geef dit soort locaties alleen aan vrienden of bekenden die ik in het echt ken.

Met wrakken is het een beetje hetzelfde. Ik ben blij als ik op zo'n locatie mag duiken. Aan de andere kant snap ik ook wel dat de vinders van zo'n wrak de locatie in het begin voor zichzelf houden en kijken wat er te vinden is enz... Anders doe je een hoop moeite om het te vinden en kan je het amper bekijken omdat iemand anders het sloopt of leeg haalt...

Aan de andere kant zijn er ook mensen die wrakken vinden er er op duiken en de boel leeg halen/slopen waardoor er niemand meer van kan genieten, dit is naar mijn mening ook ''not done''. Ik ben van mening dat je gewoon overal van af moet blijven, helaas gebeurd dit niet en vroeg of laat wordt de boel gesloopt of leeg gehaald... :-(

Zelf neem ik niets mee van een wrak en maak alleen foto's...
                      Last edited by zwarteduiker; 3 december 2011, 16:41.
                      nikon D90 & ikelite D70 housing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk bericht
                        Ik heb nog niet zo veel ervaring met urbex en ken amper locaties. Ik zou wel geďnteresseerd zijn.

Toch moet ik een aantal mensen wel gelijk geven. Het is een beetje hetzelfde als met duiken denk ik. Als een een foto post op een forum van een Sepia die vroeg in het seizoen gemaakt is dan krijg je allerlei reacties. Mensen worden soms gewoon boos als je ze de locatie niet geeft. Maar als je het op internet gaat zetten wordt het beest/locatie kapot gedoken. (Bijvoorbeeld met een zeepaardje.) Ik geef dit soort locaties alleen aan vrienden of bekenden die ik in het echt ken.

Met wrakken is het een beetje hetzelfde. Ik ben blij als ik op zo'n locatie mag duiken. Aan de andere kant snap ik ook wel dat de vinders van zo'n wrak de locatie in het begin voor zichzelf houden en kijken wat er te vinden is enz... Anders doe je een hoop moeite om het te vinden en kan je het amper bekijken omdat iemand anders het sloopt of leeg haalt...

Aan de andere kant zijn er ook mensen die wrakken vinden er er op duiken en de boel leeg halen/slopen waardoor er niemand meer van kan genieten, dit is naar mijn mening ook ''not done''. Ik ben van mening dat je gewoon overal van af moet blijven, helaas gebeurd dit niet en vroeg of laat wordt de boel gesloopt of leeg gehaald... :-(

Zelf neem ik niets mee van een wrak en maak alleen foto's...
                        Oorspronkelijk geplaatst door gregx Bekijk bericht
                        Hallo
                        Ben net nieuw hier en doe zelf ook aan urbex,nog niet zodanig lang(paar maanden) maar vind het wel zeer leuk om dergelijke locaties te gaan doen,heb zelf al verscheidene mooie en ook minder mooie locaties bezocht.
                        Het is inderdaad soms schaamtelijk om te zien hoe locaties echt worden vernield.
                        Ben afgelopen woensdag nog naar een hospitaal geweest in regio limburg en daar was het wel best nog aangenaam,en maar 1 kleine afdeling gezien waar er echt stoelen door de vensters gegooid werden,op zich wel stom maar als je het over het hele gebouw bekijkt is het klein,heb al rampzaliger gezien.

vnv weer op stap naar 2 hospitalen.

Ik heb hetzelfde motto als andere urbexers,laat niks achter dan voetstappen en neem vooral niks mee behalve foto's.
                        Dat komende van 2 beginnende of geďnteresseerde in Urbex? Knap !
                        Waren ze zo maar allemaal ipv er zo kinderachtig over te doen en jaloers te reageren
                        omdat men zelf de locatie (nog) niet heeft. Zoals "Zwarte Duiker" zegt, je moet niet
                        alles zomaar te grabbelen gooien en de boel laten vernielen door mensen die zo op die
                        manier zo via via erachter komen.
                        "Urbexers geven nooit locaties" dat is reine onzin. Ze geven ze enkel aan mensen die ze
                        kennen en of dan ook vertrouwen. Dat ze zeker zijn dat het niet voor verkeerde dingen is...

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                          Dat komende van 2 beginnende of geďnteresseerde in Urbex? Knap !
                          Waren ze zo maar allemaal ipv er zo kinderachtig over te doen en jaloers te reageren
                          omdat men zelf de locatie (nog) niet heeft. Zoals "Zwarte Duiker" zegt, je moet niet
                          alles zomaar te grabbelen gooien en de boel laten vernielen door mensen die zo op die
                          manier zo via via erachter komen.
                          "Urbexers geven nooit locaties" dat is reine onzin. Ze geven ze enkel aan mensen die ze
                          kennen en of dan ook vertrouwen. Dat ze zeker zijn dat het niet voor verkeerde dingen is...
                          Mee eens, je moet het multipicatoreffect van internet niet onderschatten. Ik reken mezelf niet tot de paranoia-toestanden van UEF en ik heb geen moeite om te delen maar niet zomaar onder de vorm van een lijst met KMZ's voor iedereen.
                          Ikzelf krijg met de regelmaat van de klok verzoeken naar locaties, ook via BD.
                          Bijna altijd stuur ik dan een mailtje terug waarin ik vraag naar wat bijkomende info, komt er dan een mail terug dan stuur ik er weer een, meestal eindigt dat met een telefoontje en een eerste bezoek samen ergens in een locatie. Ik weet vrij snel wat voor vlees ik in de kuip heb. Een botte mail die stijf staat van de taal- en spelfouten stuit bij mij bijna altijd op DEL. Dama is hier een zeer geëerd senior member en die zal zeker willen bevestigen dat wat ik altijd doe wat ik zeg, we zijn al een boel keren samen op stap geweest en ik weet zeker dat Danny de locaties haarfijn kan terug traceren maar daarbij ook de nodige discretie aan boord weet te leggen.
                          Ik heb wel degelijk iets tegen mensen die principieel geen locaties willen delen onder het mom van vb "veiligheid" (die zijn er echt hoor). Ik ga ook eerder een locatie geven aan iemand bij wie ik kan merken dat hij/zij de locatie fotografisch eer aan doet.
                          De frustratie van mensen tegenover andere die niet willen delen is er idd maar binnen het wereldje zelf is er al even veel frustratie kan ik wel zeggen. Ik bedoel daarmee zelfs tussen de fora onderling, iemand die op EV elite haalt vliegt er meteen af bij UEF, ik spreek uit ervaring.

Ik heb hetzelfde betreft het delen van exclusieve (dus toeristgevoelige) vakantielocaties. Na meer dan 30 jaar Scandinavische landen te hebben bezocht weet ik wel één en ander dat NIET in de boekjes staat, ook niet in de Lonely Planet, de meest exclusieve warmwaterbronnen in IJsland, de mooiste wildernishutten in Zweden, de mooiste vrije kampeerplaatsen in Noorwegen....het merendeel is enkel bekend bij de autochtonen en die geven dat ook niet zomaar prijs. Publicatie van deze lijsten garandeert bijna de drie jaar de teloorgang van deze locaties, een hek en een een camping errond en betalen.
                          Ik heb het dit jaar aan de lijve ondervonden in IJsland, het boekje met warmwaterpoeltjes te velde is vertaald in het Engels en nu kom je bijna overal een massa volk tegen (met uitzondering van die op mijn lijstje).
                          Wil niet zeggen dat ik nooit iets vrijgeef (ik zit al meer dan 15 jaar als informant op Reismarkt) maar dan zal dat wel niet zijn aan iemand die me komt zeggen dat hij op 12 dagen weg-en-weer naar de Noordkaap wil en me komt vragen waar de mooiste en de exclusiefste plekjes zijn. Evenmin aan iemand die me komt vragen als ik met de trein of het vliegtuig naar IJsland ga (NO JOKING !!!!).

Lang verhaal, ik hoop dat iedereen mijn standpunt begrijpt.
                          Ik wil ook niet vergeten om te zeggen dat als iemand een locatie krijgt voor een werk op school of een trouwreportage of weet ik veel welke architectuurstudie ik het leuk zou vinden om de foto's eens doorgestuurd te krijgen. Tot op heden is dit nog NOOIT het geval geweest en dat doet er natuurlijk allemaal ook niet veel goed aan.

PaulM

Comment

Hallo,
                            Ben recent begonnen met fotografie en zou me graag willen verdiepen in urbex fotografie. Alleen zijn de plaatsen nogal moeilijk te vinden. Mocht iemand mij enkele locaties kunnen opgeven... dat zou ik erg appreciëren.
                            Alvast bedankt.

Dixie the cat
                            Last edited by Dixie the cat; 8 december 2011, 22:29. Reden: spelling
                            Dixie the cat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie the cat Bekijk bericht
                              Hallo,
                              Ben recent begonnen met fotografie en zou me graag willen verdiepen in urbex fotografie. Alleen zijn de plaatsen nogal moeilijk te vinden. Mocht iemand mij enkele locaties kunnen opgeven... dat zou ik erg appreciëren.
                              Alvast bedankt.

Dixie the cat
                              Weer zo iemand... Sluit gewoon aan in de rij bij de rest die er niets voor willen doen om de locaties zelf te vind. Via Google vind je zo 50 locaties in een half uur, beetje moeite doen in plaats van gewoon te vragen en hopen dat ze je geven.

Achja nu zullen ze wel weer zeggen dat ik zo iemand ben die niets wil afgeven enz. Maar zo lax en lui zijn door ze weer gewoon te gaan vragen? Waar is dan de fun nog van het Urbexen?? Het zoeken naar dingen en plaatsen is toch al 50% van het Urbex gebeuren...

aar goed, ieder zo zijn gedacht...

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                              Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                                Weer zo iemand... Sluit gewoon aan in de rij bij de rest die er niets voor willen doen om de locaties zelf te vind. Via Google vind je zo 50 locaties in een half uur, beetje moeite doen in plaats van gewoon te vragen en hopen dat ze je geven.

Achja nu zullen ze wel weer zeggen dat ik zo iemand ben die niets wil afgeven enz. Maar zo lax en lui zijn door ze weer gewoon te gaan vragen? Waar is dan de fun nog van het Urbexen?? Het zoeken naar dingen en plaatsen is toch al 50% van het Urbex gebeuren...

aar goed, ieder zo zijn gedacht...
                                Wel iets voor gedaan he, ff geregistreerd hier om deze vraag te kunnen stellen

Ben het volledig met je eens hoor, het zoeken is de helft van de lol.
                                De vraag die ik meestal over een locatie stel is:
                                1. Bestaat locatie X nog? ( ivm rijden voor niks )

En ja het gebeurt dat je locaties wisseld, maar niet met het eerste debeste nieuw ingelogd lid.
                                Das ongeveer hetzelfde als naar een schietvereniging gaan en vragen ey jongen, mag ik eens met die .45 schieten? kwil ook beginnen namelijk

Greets Rich
                                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Working...
                                X