Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geef je top 3 objectieven voor op reis.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: geef je top 3 objectieven voor op reis.

de enige lens die echt altijd meegaat is de 50 f/1.8 (Nikkor). Compact, licht, scherp. wat kan een mens nog meer verlangen?
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

nikon 10.5 fe
      tamron 90mm macro
      sigma 17-70
      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        de enige lens die echt altijd meegaat is de 50 f/1.8 (Nikkor). Compact, licht, scherp. wat kan een mens nog meer verlangen?
        De Nikkor 35 mm/f2.0...compact, licht, scherp en een tikkie breder dan de 50 mm. Deze ga ik binnenkort meenemen op een citytrip Rome...lijkt me geweldig.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

topicstarter heeft een canon camera, dus de nikkor lenzen gaan er moeilijk op passen denk ik
          Fuji X-E1 - 18-55mm
          facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
            topicstarter heeft een canon camera, dus de nikkor lenzen gaan er moeilijk op passen denk ik
            Had ik nu een canon camera gehad dan zou het geweest zijn:

1. Carl-Zeiss 25/2.8 ZE
            2 .Canon EF 50mm F/1.4 USM
            3 .<nil>

N
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Onder de 200€?? Een colafles dan maar?
              Niet te denigrerend doen.

In mijn kast kan je kiezen binnen het budget van 200 EUR tussen:

EF-S 18-55 IS (tweedehands 70 EUR, beste koop)
              EF 24-85 USM 3.5-5.6 (tweedehands 120 EUR, zeer snelle AF en erg scherp)
              EF 35-105 schuifzoom (gekregen, trage AF maar mooie beeldkwaliteit)
              EF 75-300 (met mijn kinderen al de wereld rondgeweest, 50-75 EUR, tot 200-250 mm aanvaardbaar scherp)

EF 50 1.8 (verkocht voor 50 EUR, lichtsterk)
              Last edited by palombian; 19 juli 2011, 11:33. Reden: denigrerend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                TS vroeg naar wat we mee zouden nemen, niet naar welke Canon lenzen we mee zouden nemen.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  TS vroeg naar wat we mee zouden nemen, niet naar welke Canon lenzen we mee zouden nemen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht
                  Ik ben benieuwd naar je favoriete objectieven om zelf in overweging te nemen op reis:

voorwaarden: ze moet passen op een canon eos 350d
                  en liefst onder de 200 euro (tweedehands)
                  wellicht voorwaarden niet gelezen ?

Comment

Ik neem mee:

18-135 IS
                    10-22
                    55-250 IS
                    100 Macro L IS

De eerste (18-135 IS) is tweedhands wel voor 200 Euro te vinden en zeker niet slecht. (natuurlijk is de 24-105 beter, maar veel zwaarder en duurder, en minder 'universeel')

3 reislenzen voor 200 Euro is teveel gevraagd, tenzij je manueel wil werken en bijvoorbeeld M42-lenzen gebruikt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Niet te denigrerend doen.

In mijn kast kan je kiezen binnen het budget van 200 EUR tussen:

EF-S 18-55 IS (tweedehands 70 EUR, beste koop)
                      EF 24-85 USM 3.5-5.6 (tweedehands 120 EUR, zeer snelle AF en erg scherp)
                      EF 35-105 schuifzoom (gekregen, trage AF maar mooie beeldkwaliteit)
                      EF 75-300 (met mijn kinderen al de wereld rondgeweest, 50-75 EUR, tot 200-250 mm aanvaardbaar scherp)

EF 50 1.8 (verkocht voor 50 EUR, lichtsterk)

dan kan hij evengoed een 2de hands 18 - 200 sigma of tamron mee nemen plus ef 50mm 1,8, minder gesleur..... de vignetering fotosoept ge der wel uit

bij mij gaat de CZ 50 mm steeds mee en ook een 28 300 tamron VC 2 vesrchil in zowat alles is vrij groot maar best verteerbaar voor vakantie kiekjes, moment voor een portretje of betere werk komt de CZ uit het zakje....
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Tamron 17-55 2.8 vind je wel voor 250€, dacht ik.

Zelf heb ik Nikon, en op reis neem ik slechts één lens mee: de 18-70mm die me tweedehands 120€ kostte. Prima lens, is jarenlang mijn werkpaardlens geweest. Ik heb de Nikkor 17-55 2.8, maar die is me te zwaar en te duur om mee te nemen naar mijn typische reisbestemmingen (bergen e.d.).
                        Verschillende lenzen meezeulen, ik begin er niet aan. Dan is de lol van het reizen er al snel af. De vraag is: ga je op reis om te fotograferen, of niet?

L.
                        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Wat ik zou meenemen die in het buget past:
                          -18-55
                          en aanvullen met:
                          55-250 heb je ook mooi wat tele mee,
                          of
                          50mm f1/8 lichtgevoelig indien je die denkt nodig te hebben

In 2e hands moet het toch wel mogelijk zijn om 2 van de 3 te kopen voor om en rond de 200 (beetje naar gelang wat je kiest). Ja het zijn niet DE BESTE lenzen, maar ze vallen wel in het budget (kwaliteit waar je als amateur wellicht meer dan tevreden mee bent).
                          Groeten Jonathan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nelepatat Bekijk bericht
                            Ik ben benieuwd naar je favoriete objectieven om zelf in overweging te nemen op reis:

voorwaarden: ze moet passen op een canon eos 350d
                            en liefst onder de 200 euro (tweedehands)
                            Ik heb tijdens mijn eerste reizen achtereenvolgens volgende objectieven meegenomen:
                            - een 50 mm die niet op je toestel past
                            - een 35 mm. Na ongeveer een maand zat die lengte in mijn hoofd.
                            - die 35 mm en een nieuwe 135 voor pertretten . Na drie weken vrijwel uitsluitend die nieuwe lengte begon dat al te gaan, alhoewel. Voor de 35 had ik in ieder geval nog weinig tijd over.
                            - een 35, een 135, en een tweedehands 400 van 1000 euro. De paar portretten die ik toen heb gemaakt waren met die 400. Ik was voor vogels gegaan, niet voor mensen.
                            Met de schizofrenie van een zoom kan ik nog steeds niet overweg. Dat is meer voor de vergevorderden, m.i.

Comment

Working...
                            X