Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

laptop of iPad om foto's te sorteren tijdens een reis?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: laptop of iPad om foto's te sorteren tijdens een reis?

Heb een Ipad om de foto's tijdens de reis op te slaan en eventueel te vertsturen ,wat ik handig vond .Fotobewerking op reis heb ik geen tijd voor ,wel heb je hiermee alle communicatie middelen mee en handig op het vliegtuig.;Pas terug van Israel

Comment

Mické hoeveel GB heb je op de iPad ? en schiet jij in RAW of JPF.

Zelf heb ik 16GB en dat is zo vol als je alleen RAW schiet.

Heb nu wel weer een goede Camera Connection Kit (apple versie verkocht) waarmee ik de CF kaarten kan inlezen. Foto's (RAW) bekijken zonder dat ze op de iPad geďmporteerd worden is weer mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
        Heb nu wel weer een goede Camera Connection Kit (apple versie verkocht) waarmee ik de CF kaarten kan inlezen. Foto's (RAW) bekijken zonder dat ze op de iPad geďmporteerd worden is weer mogelijk.
        Werkt dit goed?
        Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
          Werkt dit goed?
          Ja dit werkt prima, Ik kan weer de RAW's bekijken vanaf de CF kaart zonder deze te importeren op de iPad
          Zal dit weekend wat foto-tjes en uitleg hoe dit te doen op mijn website plaatsen ;-)

Comment

Ik zou voor een eee pocket pc gaan. Past perfect in je rugzak en kost bijna geen geld.

Hier heb ik al enkele jaren zo een eee pc en is echt een super handig ding op reis, niet enkel om je foto's op te slaan.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik zou voor een eee pocket pc gaan. Past perfect in je rugzak en kost bijna geen geld.

Hier heb ik al enkele jaren zo een eee pc en is echt een super handig ding op reis, niet enkel om je foto's op te slaan.

mir
              je kan er wel geen dvdke mee kijken bij slecht weer of als je 's avonds op de hotelkamer wil verblijven.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                je kan er wel geen dvdke mee kijken bij slecht weer of als je 's avonds op de hotelkamer wil verblijven.
                Kan je met de iPad ook niet hé, en dit was ook niet de vraag van TS
                Hou er wel rekening mee dat op de echte kleine netbooks de resolutie maar 1024x600 is ... en dan kan je niet alle software installeren ... je kan dan beter een iets grotere nemen die 1366 x 768 aankan.

Trouwens, een 10" netbook kan je via regedit ook 1024x768 laten weergeven, maar de kwaliteit is niet denderend dan ... maar het kan wel, zo omzeil je problemen met sommige software pakketjes
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Re: laptop of iPad

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Vroeger gebruikte ik een netbookje, nu dit: http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_...sformer_TF101/
                  Ziet er een leuk en handig toestel uit Lennert

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Net terug van vakantie, spijtig... maar ik was toch wel blij met de Ipad die ik meehad. Ik heb de 64Gb/3G versie. Voldoende opslag voor een gezinsvakantie, duidelijk scherm als je uit de zon blijft. Als app had ik er photogene opgezet. Vind ik persoonlijk beter dan Photoshop Express. Heb in de dode momenten, als de kinderen al in hun bed lagen, een eerste selectie kunnen maken, en ook wat croppen. Ipad weegt niet veel en je kan er ook nog mee mailen, filmpjes bekijken,...
                    Natuurlijk zal een Mac Book Pro beter zijn, maar dit voldoet ook ruimschoots...

Comment

Ik lees dit topic met interesse. Zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen Ipad en een netbook als opvolger van mijn laptop.

Ja, ik heb begrepen dat een laptop veel krachtiger is dan een netbook, en een Ipad heeft wel zeer beperkte opslagcapaciteit. Echter, ik zou volgend jaar waarschijnlijk veel reizen, en zo licht mogelijke bagage mee willen meenemen (fietsreizen, en voor een NGO). Mijn laptop vind ik zwaar, veel plaats innemen, log; kortom, ik zoek iets kleiner. Bovendien ben ik gewend aan mijn 4 jaar oude laptop met 488 MB Ram en 60 GB harde schijf, dus ver beneden alles wat je momenteel vindt. De meeste van mijn foto's staan op een externe (draagbare) harde schijf, anders is de laptop direct vol, en dit is mijn lichtgewicht oplossing voor makkelijk en goedkoop meer geheugen te hebben.
                      Het is al heel lang geleden dat ik nog de CD/DVD speler heb gebruikt, en die dingen zijn ook als externe versie te kopen, moest het nodig blijken.

Als besturingssysteem heb ik Ubuntu (windows werd te traag, ik had geen idee of en waar ik de schijven had om het te herinstalleren), en ben er heel tevreden mee.
                      Als fotobewerking (toch voor het wat gesofisticeerdere werk, voor snel werk ben ik Picasa gewend) heb ik GIMP en UFRaw geinstalleerd. Op een scherm met kleine resolutie (netbook) zou dit geen probleem mogen opleveren, hoogstens wat onhandiger zijn, maar zeker niet onmogelijk te gebruiken. (Overigens kunnen deze programma's ook op mac en windows pc's worden geinstalleerd)

Ik had lovende dingen gelezen over fotobewerking op Ipad, en het feit dat het scherm zo goed is, echter hier heb ik de indruk dat de meesten toch niet zo heel tevreden zijn over de bewerkings opties? Lijkt dus dat ik momenteel toch meer naar een netbook zou neigen...
                      Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Godiva Bekijk bericht
                        Ik lees dit topic met interesse. Zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen Ipad en een netbook als opvolger van mijn laptop.
                        Ik zie de iPad niet echt als een opvolger van een laptop evenals een netbook. Zelf gebruik ik een iPad naast mijn MBP en iMac, deze twee worden bv. gebruikt voor fotobewerking etc.

iPad slingert hier hoofdzakelijk rond in huis en word hoofdzakelijk gebruikt voor internet en e-mail en foto's vanaf CF kaart te kunnen bekijken (niet bewerken).

Comment

Ik heb thuis wel een andere pc en laptop staan, om eventueel op te werken, maar het gaat om iets dat ik makkelijk mee op reis kan nemen (en laptop is aan vervanging toe, maar geen zin om nieuwe "grote" laptop te nemen)
                          Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

iPad en een Netbook zijn erg handig, maar vraag mij af of dit echt een vervanger is voor een laptop ? Persoonlijk zie ik het meer als een aanvulling, om even snel te kunnen interneten, mailen en voor vakanties om tijdens lange saaie vluchten film te kunnen kijken

Comment

Ik ga deze zomer voor de eerste keer m'n iPad (64GB 3G) meenemen om backups van m'n SD kaartjes te maken. Bewerken op reis heb ik geen tijd voor/zin in dus dat is niet echt relevant voor mij. Mijn MBP gaat thuisblijven. Ik kies deze zomer voor een lightweight kit, de D700 en primes blijven thuis en de GF1 met een paar lensjes en 2 off camera flashes + iPad gaat mee. Extra voordeel is dat de RAWs iets kleiner zijn dan die van de D700. Ik fotografeer trouwens alleen maar in RAW dus geen extra plaats verspilling met JPGs.
                              mijn website

Comment

Goh... Ik zou toch eens kijken naar de app filterstorm. Kost maar enkele euro's en wie weet geeft hij nog aangename momenten op je ipad....

edit: ik heb eigenlijk filterstorm pro - kijk eens op http://www.nothingbuttablets.com/2650
                                Last edited by Warakurna; 20 juli 2011, 08:31.

Comment

Working...
                                X