Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thailand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Thailand

Oorspronkelijk geplaatst door Lynn_S Bekijk bericht
    Even nog een vraagje (pff al die vragen hé ... xP)
    Ik zag net deze tk staan: http://link.marktplaats.nl/453675132
    Maar ik neem aan dat dit geen "echte" breedhoek is??
    28mm is al een behoorlijke groothoek op full-frame, maar op een 1,5x cropcamera wordt dit 42mm wat bijna een standaardobjectief is.

Met groothoek voor landschappen wordt vaak de range 17-24mm (op fullframe) bedoeld...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

in principe moet je inderdaad onder de 18mm gaan.
      Veel gebruikt is 10-20, 12-24 etc. van Sigma bijvoorbeeld.
      Met 8mm krijg je meestal een fisheye effect (extreme bolling in je foto's).

Ik weet het, het zijn niet de goedkoopste lenzen...
      WillemClassensDesign: Mijn website
      Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
      Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Bedankt voor de reacties!
        Maar waarom verkopen ze dan wel 'voorzetlenzen' om fisheye's te krijgen, maar niet voor breedhoek?
        Of zijn het allemaal verkoopstruucjes?

Ik ga in ieder geval kijken voor een polarisatiefilter en over die breedhoek denk ik toch nog even na.

Comment

Het is inderdaad aan te raden om breedhoek te gebruiken. Mijn "breedhoek" was de Sigma 17-70mm en dat ging echt maar nét. In bangkok word je bvb. overstelpt door schitterende en vooral hoge gebouwen, tempels, etc., maar die moet je dan proberen te framen in kleine steegjes waar je nog nauwelijks achteruit kan lopen. Beste optie was om op de Chao Phraya-rivier deze tempels op de gevoelige plaat te zetten.
          Ik zie dat je ook naar Hua Hin gaat. Vergeet de vissers met hun werpnetten niet!
          Vooral véél geheugen meedoen, want je krijgt ogen te kort.
          Wat de filters betreft: hmmm, ben er niet zo voor. Effecten zijn perfect te realiseren met CS5. Mss. een polarisatiefilter, maar in juli heb je sowieso géén volle zon en dan nog...
          EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

Comment

Bedankt voor de reactie.
            We zijn gisteren naar Breendonk geweest, ik heb daar wat getest met mijn 18-55 lens.
            Ik merk dat het voor volle ruimtes inderdaad nipt is, maar ik denk dat ik het hierbij ga laten.
            Ik denk dat ik (misschien met uitzondering in Thailand) die lens waarschijnlijk daarna niet meer of amper ga gebruiken. Dus vind ik 250 euro beetje zonde dan.

Ik zie dat er wide converters worden verkocht voor een euro of 30-50, is dit niets?
            Ik kan eigenlijk niet veel info vinden over hoe deze werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynn_S Bekijk bericht
              Ik zie dat er wide converters worden verkocht voor een euro of 30-50, is dit niets?
              Ik kan eigenlijk niet veel info vinden over hoe deze werken?
              Geen idee. Gewoon eens uitproberen in de winkel. Als potentieële klant mag dat wel

Comment

Ik zat te denken, is Thailand nog steeds zoveel goedkoper op electronica vlak ed?
                Ik zou dan eventueel daar eens kijken voor een groothoek lens, of krijg ik dan problemen met de douane als ik die naar europa wil meenemen?

Ik heb eens wezen zoeken naar een 2e hands, maar de goedkoopste die ik vond was 300.

Ik ga binnekort dan nog maar eens m'n licht opsteken bij foto Nelissen xP

Comment

Helaas zijn de tijden met grote prijsverschillen voorbij.
                  De Baht staat gelukkig niet zo sterk , dus de wisselkoers is redelijk, en dat zorgt dan wel weer voor wat korting. Normaal gezien, zal je circa 5- 10 % goedkoper uit zijn, als je daar koopt, maar of dat de garantie-perikelen waard is ?

Comment

Working...
                  X