Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

West Highland Way – Schotland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: West Highland Way – Schotland

    Kben het aan het bekijken!
    Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

    Comment


    • #17
      Re: West Highland Way – Schotland

      Ik ben met de trein gegaan naar West Higland way. Dat duurt wel wat langer dan met het vliegtuig, maar het zal geen 3 uur schelen. Als je rekent van thuis te vertrekken, wachten op luchthaven en alles wat er bij komt kijken, dan valt met de trein en Eurostar goed mee.
      Voor ons (studenten onder de 25) kwam het net iets goedkoper uit dan met het vliegtuig. Voor volwassenen zal het misschien iets duurder zijn dan met het vliegtuig te gaan.

      Comment


      • #18
        Re: West Highland Way – Schotland

        Trein naar London zou nog gaan, 200€/persoon. En dan nog trein naar Glasgow. Dure grap, om je moe te gaan maken
        Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

        Comment


        • #19
          Re: West Highland Way – Schotland

          Oorspronkelijk geplaatst door JasperVDH Bekijk bericht
          Ik ben met de trein gegaan naar West Higland way. Dat duurt wel wat langer dan met het vliegtuig, maar het zal geen 3 uur schelen. Als je rekent van thuis te vertrekken, wachten op luchthaven en alles wat er bij komt kijken, dan valt met de trein en Eurostar goed mee.
          Voor ons (studenten onder de 25) kwam het net iets goedkoper uit dan met het vliegtuig. Voor volwassenen zal het misschien iets duurder zijn dan met het vliegtuig te gaan.
          Jasper, weet je per toeval nog via welke website je de trein van Londen-Glasgow geboekt hebt?
          Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

          Comment


          • #20
            Re: West Highland Way – Schotland

            Wow, dat is schandalig, wij zijn voor 70 euro heen en terug gegaan met de eurostar.
            En met een BritRail Euro FlexiPass, waarbij je 2 dagen naar keuze (binnen 30 dagen) de hele dag met de trein mag reizen binnen Verenigd Koninkrijk, zijn we van Londen naar Milngavie gegaan (2 keer overstappen). 95 euro per BritRail pass
            In totaal dus 165 euro per persoon heen en terug. Van Brussel naar Milngavie (startpunt WHW)
            Britrailpass moet je wel in België kopen (aanvragen via mail), en dat duurt toch zeker een week, voor je ze kan afhalen in Brussel-Zuid.

            Comment


            • #21
              Re: West Highland Way – Schotland

              Ja, maar het zou voor nu vrijdag zijn, dus wel logisch dat het zo duur is.. En die Flexipass kan ik dus wel vergeten..

              Amai ik baal..
              Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

              Comment


              • #22
                Re: West Highland Way – Schotland

                Dat wordt inderdaad helaas onmogelijk.
                Wij hebben In Fort william (eindpunt) in het lokale station een papier gevraagd hoe we moesten terug geraken naar londen. Daar stond blijkbaar ook de prijs op. Dat was in de 200 Pond. (Enkele rit, 1 persoon) Dus een gewoon treinticket is onbetaalbaar.

                Comment


                • #23
                  Re: West Highland Way – Schotland

                  Jep, de dag zelf een treinticket kopen is echt ongelooflijk duur..
                  Ik zal dan al maar beginnen met de youth hostel te verwittigen dat we er niet zullen zijn zeker..
                  Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                  Comment


                  • #24
                    Re: West Highland Way – Schotland

                    Dat is wel erg jammer. Want het is echt de moeite om eens te doen.
                    Want hoe langer de tocht duurt, hoe mooier het landschap wordt. Dat maakt WHW zo tof om te doen.
                    Misschien weten die mensen van het youth hostel nog een oplossing?

                    Comment


                    • #25
                      Re: West Highland Way – Schotland

                      Verdomme, ik heb het er best moeilijk mee..

                      Ik denk dat we het gaan uitstellen tot augustus ofzo.. Meteen al nieuwe data inplannen, anders komt het er niet meer van.
                      Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                      Comment


                      • #26
                        Re: West Highland Way – Schotland

                        Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
                        Verdomme, ik heb het er best moeilijk mee..

                        Ik denk dat we het gaan uitstellen tot augustus ofzo.. Meteen al nieuwe data inplannen, anders komt het er niet meer van.
                        misschien komt de vliegmaatschappij tussen... in de treinkost... informeer eens?
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: West Highland Way – Schotland

                          Hmm, het lijkt te keren..
                          Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                          Comment


                          • #28
                            Re: West Highland Way – Schotland

                            Hopelijk neemt de asdreiging snel genoeg af om je toch te laten vertrekken naar deze prachtige omgeving.


                            Enkele aanvullingen op het bovenstaande:

                            Als je tijd en zin over blijkt te hebben, dan is de Ben Nevis zeker een optie, maar hou er wel rekening mee dat je mogelijks in een soort processie naar boven stapt (heel druk/toeristisch).
                            Persoonlijk zou ik je misschien eerder aanraden ter hoogte van Kinlochleven te kijken naar je planning en eventueel een tocht in de Mamores te maken: Kinlochleven is immers de eerste stop nà de Devil's Staircase en dus voorbij het zwaartepunt van de tocht. Daar zou je al een goed idee moeten hebben van de timing/conditie/motivatie/weersomstandigheden. De Mamores zijn een heel mooie en toegankelijke groep munro's - met zicht op de Ben Nevis trouwens.

                            Indien je bergtochten onderneemt, onderschat het Schotse weer niet! Vergewis je indien mogelijk van het weerbericht mbt zogenaamde 'gale force winds', op de Ben Nevis en andere toppen kunnen deze makkelijk 120-150km/u halen en dus heel gevaarlijk zijn. Ook in juni zal je er trouwens tussen de sneeuwvlekken lopen en kan het verraderlijk koud zijn; vertrek niet met enkel een short + t-shirt zoals veel toeristen! De eerder lage hoogte van de bergen daar wil niet zeggen dat het te onderschatten en ongevaarlijke heuveltjes zijn.
                            Ik wil maar zeggen: angst of ongerustheid zijn onnodig, achtzaamheid is daarentegen noodzakelijk.

                            De midges kunnen er vanaf half juni reeds zijn, maar het droge weer dit jaar kan hopelijk helpen om hun aantal iets kleiner te laten uitvallen. In dit geval is wind je bondgenoot: ze laten je dan veel meer met rust dan bij windstil weer. Overdag is het ook stukken beter dan in de schemering. Later in de zomer wordt het sowieso slechter, maar wegcijferen zou ik hen niet doen.

                            Eén groot minpunt aan de WHW is dat je Glen Coe links laat liggen (letterlijk & figuurlijk). Indien mogelijk is een ommetje langs Glen Coe - Ballachulish - Kinlochleven (waar je weer aansluit op de WHW) zeker de moeite. Zo ontloop je wel de Devil's Staircase.

                            Om vanuit Fort William terug te keren naar Glasgow kan ik iedereen aanraden de West Highland Railway te nemen; een prachtige afsluiter door het woeste en erg desolate landschap ten oosten van Rannoch Moor (de WHW bracht je eerder langs de westrand ervan) en een zone van de Highlands waar gewoon geen wegen liggen. Indien je in Corrour Station wil afstappen, dan ben je een echte liefhebber van rust en eenzaamheid


                            Ik kan zo wel nog even doorgaan, daarom: ontdek en geniet!
                            Last edited by Michaël_F; 26 mei 2011, 08:57.
                            Michaël

                            Comment


                            • #29
                              Re: West Highland Way – Schotland

                              Wauw, bedankt voor de vele tips, Michaël! Maar ik vrees dat ik het gewoon bij de WHW zelf ga moeten houden.. Heb nu al schrik dat het niet goed gaat lukken, ivm conditie dan, en zware rugzak. Maar ik heb alles opgeschreven, je weet nooit hoe goed het misschien zal gaan
                              De WH Railway gaan we zeker doen, lijkt me geweldig om met m’n voeten omhoog nog eens door het prachtige landschap te rijden, als afsluiter.
                              De weersomstandigheden zijn inderdaad niet te onderschatten, maar ik heb m’n vader mee die zo’n 30 jaar ervaring heeft in die dingen, dus reken maar dat er meer dan een shortje in m’n rugzak zit Heb regenkledij mee, fleece pulls, getten, muts, thermisch ondergoed, en 1 t-shirt voor het zonnetje
                              Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                              Comment


                              • #30
                                Re: West Highland Way – Schotland

                                Het was de moeite, was een prachtland!
                                Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

                                Comment

                                Working...
                                X