Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rhodos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotolocaties rhodos

    Bedankt voor de link. Ik zal eens gaan zien. O ja, in het nieuwe deel van Rhodos stad kun
    je langs de zee een hele mooie wandeling maken naar Ixia (bekend voor zijn watersporten)
    Maar zo ver hoef je niet te gaan.
    Alles wat je nodig hebt is een flesje wijn, twee glazen en eventueel een dekentje. Dan kun
    je meestal 's avonds die supergrote cruiseschepen met alle lichtjes aan zien vertrekken. Is
    een heel fijn gevoel, ook al zwaait er niemand terug.
    Maar ach, er is zoveel moois in Rhodos. Wish I was there...

    Comment


    • #17
      Re: Fotolocaties rhodos

      Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!
      Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

      Comment


      • #18
        Re: Fotolocaties rhodos

        Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
        Bedankt allemaal voor jullie bijdrage!
        Graag gedaan en heel veel plezier daar. Maar ik twijfel er niet aan...

        Comment


        • #19
          Rhodos

          het duurt nu niet lang meer, maar ben nu aan het twijfelen over welke objectieven ik zou meenemen...
          De keuze, kitlens 18-55 en kitlens 55-200, Nikkor
          of 18-200 (f4,5) of de iets lichtsterkere Tamron macro 90mm (f2,8), die ook als portretlens kan gebruikt worden? Heeelp ;-)

          Is er nu echt niemand die een idee heeft welke twee objectieven ik best zou meenemen? ik dacht zelf aan de 18-200 en de tamron, maar die 18-200 is natuurlijk niet zo handig in situaties met weinig licht, omdat hij niet zo lichtsterk is.

          Alvast bedankt voor uw comment!
          Last edited by neleke; 12 mei 2011, 07:06. Reden: nog geen reactie na 22 views, wat extra uitleg erbij.
          Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

          Comment


          • #20
            Re: Rhodos

            Mag ik je mijn idee geven...
            Neem ze gewoon allemaal mee, en kies ginder welke je op je hotelkamer laat, en welke je mee op stap neemt.
            Wij zijn twee weken geleden teruggekeerd van ZA. en ik had ook mijn groothoek en opzetflits thuis gelaten.
            Van de eerste dag heb ik het me beklaagd.
            En voor het "overgewicht" op het vliegtuig moet jij het echt niet laten hoor

            Comment


            • #21
              Re: Rhodos

              fotozak weegt nu 5KG met de 2 die ik dacht te willen meenemen (18-200 en tamron macro). Vorig jaar is bij dezelfde touroperator (wel andere vliegmaatschappij) handbagage wel gewogen... heb geen zin om spulletjes te moeten achterlaten. Zouden ze dit extra-gewicht gewoon toelaten, denk je?
              Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

              Comment


              • #22
                Re: Rhodos

                Ga je alléén op reis?
                Anders kan je de zaken tijdelijk toch wat verdelen onder mekaar?
                En in een handbagage mag toch 7kg?
                Ze kijken niet op een paar honderd grammen hoor.
                Ik had een rugzak mee met daarin mijn 7D, 100-400, 15-85 en een statief(400gr).

                Comment


                • #23
                  Re: Rhodos

                  statief, krijg je dat door de controle? handbagage is afhankelijk van maatschappij tot maatschappij denk ik, bij Transavia is het maar 5 KG, de handbagage van mijn medereizigers zit ook vol...
                  Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rhodos

                    't Ja...'t succes is aan de durvers, zou ik dan zeggen.
                    Bij mij maakten ze er laatst geen probleem van.
                    Wij hebben in Zaventem ingecheckt, zijn met een kleine KLM Cityhopper naar Schiphol gevlogen. En vandaar met een KLM Boeing 777/200 naar Johannesburg. Daar kregen we pas onze valiezen terug. In JB hebben we dan ingecheckt bij African Airlines naar East-London.
                    Bij terugkeer hebben we in Capetown ingescheckt voor JB met African Airlines. En daar vervolgens terug met KLM naar Brussel weer via Schiphol.
                    Geen enkel probleem gehad...
                    PS: het statief was een goedkoop Bilora-statief waarvan ik de poten deels heb verwijderd om er een kort statiefje van over te houden, dat stabiel stond op bvb een rots of een bank of een muurtje enzovoort. Laat ons zeggen dat het in een tasje past van 300mm lang en zo'n 70mm diameter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rhodos

                      Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                      het duurt nu niet lang meer, maar ben nu aan het twijfelen over welke objectieven ik zou meenemen...
                      De keuze, kitlens 18-55 en kitlens 55-200, Nikkor
                      of 18-200 (f4,5) of de iets lichtsterkere Tamron macro 90mm (f2,8), die ook als portretlens kan gebruikt worden? Heeelp ;-)

                      Is er nu echt niemand die een idee heeft welke twee objectieven ik best zou meenemen? ik dacht zelf aan de 18-200 en de tamron, maar die 18-200 is natuurlijk niet zo handig in situaties met weinig licht, omdat hij niet zo lichtsterk is.

                      Alvast bedankt voor uw comment!
                      De vraag is of je veel foto's gaat nemen in het duister, dan zou ik al zeker een externe flitser meenemen, met je 18-200 heb je zeker genoeg tijdens het daglicht, geen statief voorhanden dan kan je een beetje improviseren en hier en daar muurtjes gebruiken, ben een jaar of 4 terug in Rhodos geweest, Prachtig!!!!!! 'S avonds ga je al rap je toestel binnen laten om op de terrasjas te gaan zitten in de oude stad hahahaha, dan had ik voor die momenten een compactje mee om toch nog wat sfeer foto's te kunnen nemen, prettige reis
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fotolocaties rhodos

                        [MOD] Eén topic over je reis naar Rhodos zal wel volstaan? Ik heb ze samengevoegd en de titel aangepast om het was overzichtelijk te houden...
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

                        Comment


                        • #27
                          Re: Rhodos

                          Wanneer ga je neleke? ik (wij) gaan van 24 juli tot 7 augustus,en dit is het 15de jaar al...
                          Ik ga enkel mijn 18-105 meenemen,als jij je 18-200 meeneemt ,daar ga je zeker 90% van je foto's mee kunnen nemen.De tamron mischien toch ook.Die beide kitlenzen zou ik thuislaten.
                          Ga zeker eens naar het meest zuidelijke punt(prassonisi),daar komen 2 zeeën bij elkaar gescheiden door een strook zand.Aan de ene kant is het water wild en aan de andere kant rustig.Mooi om te zien.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Fotolocaties rhodos

                            Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Wish I was there...
                            Yep,me too....maar op 24 juli ben ik er...hehehe

                            Comment


                            • #29
                              Re: Rhodos

                              Hoi,

                              Wij gaan dit jaar eveneens naar Rhodos.
                              Dacht mijn 10-20 & 18-105 & 70-300 mee te nemen .... overkill ??

                              Thx !
                              Grtjs
                              Nikon D90, 10-20, 50F1.8, 18-105, 70-300, 150-500, SB-700, ...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Rhodos

                                Oorspronkelijk geplaatst door VeWo Bekijk bericht
                                Hoi,

                                Wij gaan dit jaar eveneens naar Rhodos.
                                Dacht mijn 10-20 & 18-105 & 70-300 mee te nemen .... overkill ??
                                Ligt natuurlijk volledig aan jezelf. Indien je er geen last van heb (meezeulen enzovoort)
                                dan zou ik zeggen: doe maar.
                                Zelf heb ik liever mijn DSLR bij met één lens (17-55 2.8) en een compact toestel LX5
                                voor op het strand, bepaalde tochtjes met de scooter of 's avonds aan tafel en zo. Die
                                laatste kan altijd in een handtas of strandzak. De DSLR blijft dan netjes in het hotel.
                                (Kluis.) Op bepaalde dagen trek ik er dan met de DSLR op uit. Dan is het gewoon om
                                foto's te maken en vind ik het niet erg als men me met rust laat.

                                Comment

                                Working...
                                X