Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotelreis Zuid Afrika, Botswana, Namibie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hotelreis Zuid Afrika, Botswana, Namibie

Ik weet niet of de keuze van bestemming ondertussen vast staat.
    Zelf heb ik rond gereisd in Kenia, Mozambique, Zuid Afrika, Swaziland, Namibië, Botswana, enkele dagen Zambia en een strandvakantie op Zanzibar.
    Uit dit lijstje vind ik dat Namibië met kop en schouders uit steekt boven de rest.
    Ik heb dit wel op individuele basis gedaan, deels eigen tent en vervoer, deels hutjes of openbaar vervoer. Dus wat jouw wensen qua luxe betreft, kan ik je niet verder helpen.

Comment

Destijds werkte ik voor een firma die onderstaande website heeft gemaakt.

http://magic-safaris.com/

Deze organiseren super safari's met alle mogelijke vormen van logement.
      Mss hier es een kijkje nemen. Zeker de moeite waard .... ook de foto's trouwens

Greetz, Ingrid
      Nikon D90 - SIGMA - 70-200 2.8 EX APO II - Nikkor 55mm *** Vanguard AK-4 Tripod - Manfrotto M-Y Monopod 776YB *** Adobe PS CS5
      The Sky is not the limit... the ground is..

Comment

ik heb Kenia - Mombassa en Tanzania-Zanzibar gedaan , qua sfeer en safari vond ik Kenia beter omdat de gidsen er zich minder aan de wegen houden , in Tanzania blijven ze ( althans onze gids daar ) angstvallig op de weg en zie je ook het wild niet van zo dichtbij ; in Kenia reden we met onze gids overal doorheen...kon ook aan de gids liggen , maar het viel daar in het algemeen toch op , soms zaten we midden tussen een kudde buffels , stonden we naast een roedel leeuwen of nest jachtluipaarden , of niet ver van vechtende giraffen en neushoorns...
        Zanzibar daarentegen kan je niet vergelijken met de stranden van Kenia...
        Als lodges hebben we voor beide landen Serena's genomen : betaalbaar , mooie stijl en zeer lekker van eten , aan te raden als het je eerste georganiseerde safari-reis wordt .
        Veel plezier , een ervaring die je met niets kan vergelijken !
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
          in Kenia reden we met onze gids overal doorheen...soms zaten we midden tussen een kudde buffels , stonden we naast een roedel leeuwen of nest jachtluipaarden , of niet ver van vechtende giraffen en neushoorns
          Dat is inderdaad de bedoeling. Mooie safari's, dieren van dichtbij, doch eten en slapen met de nodige luxe. Het is zeker de bedoeling niet om daar een strandvakantie bij te boeken. Dan doen we nu al jaren. Ik denk dat ik het nu wel bergrepen heb inzake die lodges.
          Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

hallo fischerman
            ik ben van nu zondag 1 mei terug van mijn 31 daagse zuid-afrika,namibie,botswana,zuidafrika .
            wij hebben alles zelf georganiseerd ook alleen maar in lodge"s , hotels en guesthousses geslapen hadden een hyundai tucson gehuurd bij europcar in johannesburg en hebben hier 9000km mee gereden zonder problemen(1lekke band) alle landen waren veilig(pretoria en windhoek overslaan wegens onveilig ) en de meeste overnachtingen zowel in als buiten nationale parken waren zeer luxueus vooral in zuid afrika en namibie ,botswana is iets minder luxe en iets duurder maar er zitten wel de meeste dieren (chobe park)
            genoeg geheugen meenemen of een laptop want je zit zo aan 2500 foto's,veel plezier met het organiseren van uw reis en forums zoals zuidafrika , namibie en botswana startpagina.nl helpen zeker met veel vragen .
            groetjes jan.
            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

In Tanzania kun je in Selous of Ruaha in lodges overnachten en die organiseren het vervoer van Dar-es-Salaam via vliegtuig(je). Ze organiseren ook de dagelijkse wildlife trips. Sommige van die logdes zijn idd luxe en sommige gasten dragen avondkledij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                hallo fischerman
                ik ben van nu zondag 1 mei terug van mijn 31 daagse zuid-afrika,namibie,botswana,zuidafrika .
                wij hebben alles zelf georganiseerd ook alleen maar in lodge"s , hotels en guesthousses geslapen hadden een hyundai tucson gehuurd bij europcar in johannesburg en hebben hier 9000km mee gereden zonder problemen(1lekke band) alle landen waren veilig(pretoria en windhoek overslaan wegens onveilig ) en de meeste overnachtingen zowel in als buiten nationale parken waren zeer luxueus vooral in zuid afrika en namibie ,botswana is iets minder luxe en iets duurder maar er zitten wel de meeste dieren (chobe park)
                genoeg geheugen meenemen of een laptop want je zit zo aan 2500 foto's,veel plezier met het organiseren van uw reis en forums zoals zuidafrika , namibie en botswana startpagina.nl helpen zeker met veel vragen .
                groetjes jan.
                Bedankt
                Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Working...
                X