Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schotland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: schotland

Oorspronkelijk geplaatst door Bellie11 Bekijk bericht
    Betreffende de overzet.

Zelf gaan een vriendin en ik Schotland wat verkennen in mei met rugzak en fototoestel.

Het was toch een karwei'tje om de juiste overzet te vinden.
    We vonden de ferry wel goede prijskwaliteitverhouding, maar na telefonisch contact bleek die niet meer te bestaan..

Vervolgens op zoek voor vliegtuigje Ryanair. Viel mee qua prijs, maar niet handig qua bereikbaarheid en alles errond en aankomst avondslaat enzovoort.

We kwamen uiteindelijk terecht bij de treinen.
    We hebben de eurostar geboekt voor 88 euro (vanuit Lille)
    euro heen-en terug p.p. (opmerking: variabele prijzen! hoe vroeger boeken hoe beter...).
    Vervolgens de trein geboekt van London naar Edinburgh via website van 'scotrail'
    Dit ook heel variabele prijzen. Kan soms varieren van minuut tot minuut, maar een uur later terug goedkoper. Een dag later kan ook heel verschillen in de positieve of negatieve zin.Hoe vroeger hoe beter hier ook in het algemeen.
    (max 12 weken ongeveer op voorhand mogelijk).

De heenreis london-edinburg 37 pond p.p, terugreis 19 pond p.p van ons.
    Ons traject: vertrek ongeveer 7u am lille, aankomst edinburgh ongev 4u pm.

Veel plezier op reis!
    Nog kleine aanvulling... Je kan ook de bus nemen in London, zo naar Schotland. Megabus en National Express (12,5 pond) bijvoorbeeld, daar doe je negental uur over naar Edinburgh. Je kunt ook slaaptrein nemen, 'de caledionsleperer'. We hebben alles online gereserveerd.

Geen info over b en b, we proberen ons te redden met tent. Ons ook benieuwd wat schotland ons heel moois in petto heeft, het kriebelt verschrikkelijk naartoe te gaan!

Hopelijk je wat verder kunnen helpen met je overzet!

Comment

Onze motorreis naar Schotland (juni 2011) hebben we geboekt bij DFDS ;vanuit Ijmuiden naar Newcastle. Zeebrugge-Rosyth is idd niet meer mogelijk voor particulieren, wel nog vrachtvervoer.Geboekt via internet, gaat vlot.Vroeg boeken geeft een betere prijs...

Staat op ons lijstje: via Loch Lomond richting Oban (via leuke motor-baantjes),richting Fort William nr Glenfinnan, overtocht naar Skye en daar rijden én wandelen (Old man of Storr ), dan terug via Skye Bridge richting Applecross Pass en zo, via Torridon richting Ullapool.
      Hierna, via Inverness, richting Braemar ( Cairgorms) en Glen Shee terug naar Edinburgh.

Overnachten zal in B&B's gebeuren en niet gereserveerd op voorhand, aangezien we niet op voorhand weten hoelang onze dagtochten zullen zijn.
      Een collega van mij gidst vlaamse toeristen in Schotland en kon mij deze route aanbevelen.
      Over stokerijen en stedelijk schoon ginder weet ik niks want whisky lust ik niet en ik ga er puur voor de combinatie motorrijden én het prachtige landschap.
      www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
        Overnachten zal in B&B's gebeuren en niet gereserveerd op voorhand, aangezien we niet op voorhand weten hoelang onze dagtochten zullen zijn.
        Hierover heb ik tegenstrijdige verhalen meegemaakt:
        Enerzijds, ginder mensen tegengekomen die niets reserveerden en ze beweerden altijd wel wat gevonden te hebben. Daarbij moesten ze wel tolerant zijn tov de prijs want de goedkoopste B&B's zijn al gauw volgeboekt. En Schotland is niet bepaald goedkoop.
        Anderzijds in elke B&B waar ik geweest ben (3x eerste 2 à 3 weken van juni) was alles altijd volgeboekt. Mijn B&B's waren vaak al van in januari gereserveerd en enkele keren heb ik van hele leuke, cosy B&B moeten horen dat toen al alles volgeboekt was en andere keuze moeten maken.

Conclusie, ik zou toch minstens enkele B&B's reserveren.

Djienbe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
          Zeebrugge-Rosyth is idd niet meer mogelijk voor particulieren, wel nog vrachtvervoer.
          Da's héél spijtig maar viel wel te verwachten. Heb die ferry 2x genomen en me telkens afgevraagd hoe die daarvan konden leven, zat echt heel weinig volk op. Zeebrugge-Hull zat dan weer stampvol. En toch is recht naar Edinburgh varen een heel stuk tijd gewonnen. Bovendien is ginder uw eigen auto hebben toch wel wat leuker. Huurauto's zijn (zoals heel veel in Schotland) redelijk duur en dan nog dat rechts stuur en met linker hand schakelen . Heb er in Ierland mee gereden en gevloekt zelle. Anderzijds geen auto ginder is zo beperkend en lokale trein/bus pakken zo tijdrovend.

Dus, schijnbaar zijn de opties: fly of trein + huurauto, Zeebrugge-Hull + eigen auto, fly of trein of boot + ter plaatse openbaar vervoer. Dan is mijn keuze gemaakt: water bij de wijn en Zeebrugge-Hull + eigen auto/motor.

Djienbe

Comment

Handig is dat je in Schotland overal kan kamperen, dus met een tentje mee heb je al zeker overal een slaapplaats!
            West Highland Way is zeker de moeite om te stappen en te fotograferen, alsook het eiland Skye inderdaad.
            Qua vervoer is stappen en liften eigenlijk het beste.. bussen zijn er niet erg vaak en een eigen auto huren is wel oké, maar veel duurder natuurlijk.

Hoe dan ook, als je naar Schotland reist, kom je altijd wel terug met een paar adembenemende plaatjes

Comment

Misschien een rare vraag, maar mag je dan overal kamperen in het VK ? Ik zou dit graag in Wales doen, dus ik neem aan dat de regels hetzelfde zijn als in Schotland...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ja dat geldt voor het hele Verenigd Koninkrijk! (Natuurlijk wel niet in iemands voortuin hé )

Comment

Working...
                X