Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viëtnam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Viëtnam

    Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
    Is het nuttig om een statief mee te nemen naar Vietnam? Of kijk ik beter om een beanbag je maken ofzo?

    Ik heb 3 objectieven, Sigma 10-20, Tamron 17-50 en Tamron 70-200... Ik neem ze beste alle 3 mee zeker?
    Een statief is altijd nuttig, maar of het gebruiksvriendelijk is, dat is natuurlijk wat anders. Ik vind het vervelend om mee te slepen op verre reizen. (Met eigen wagen in Europa is dat heel wat anders natuurlijk.)
    Je 3 lenzen gaan zeker volstaan om de fraaiste beelden te maken, zelfs zonder de 10-20kan je al heel goed uit de voeten.
    Te veel mee slepen werkt ontmoedigend; het komt er op neer met zo weinig mogelijk middelen goede foto's te maken. Mits wat ervaring en doorzettingsvermogen volstaan zelfs de kleinste materiaalcombinaties.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Viëtnam

      Ik had alleen een 12-24 en een 18-200 mee en de 18-200 is bijna nooit gebruikt. Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor soort foto's je intreseert etc., maar ik zou de 17-50 nooit meegenomen hebben (heb deze ook).
      Over het statief heb ik zelf ook lang getwijfeld en heb het uiteindelijk niet meegenomen. Van deze beslissing heb ik alleen spijt gehad tijdens twee nacht activiteiten waar ik de stabiliteit van het statief wel kon gebruiken. Voor de rest heb ik het statief niet gemist.
      Ik ben zelf maar hobby fotograaf etc., maar met een breedhoek en een superzoom kwam ik perfect toe. Daarbij, het sleuren van al dat materiaal wordt wel zwaar na een tijd. Wij sliepen bijna nooit twee avonden op dezelfde plaats en ik nam mijn foto materiaal altijd overal mee. Dus zo licht mogelijk reizen was wel aangewezen.
      Uiteindelijk moet je zelf zien of het voor jouw de moeite waard is al dat materiaal mee te nemen. Heb je het echt nodig? Wil je het dragen? etc.
      Allesinds, met of zonder al het materiaal zal je reis memorabel worden!

      Comment


      • #18
        Re: Viëtnam

        Mocht ik een superzoom hebben zou ik de 17-50 ook misschien thuis laten. Maar mocht ik deze thuis laten heb ik een gat van 20 tot 70mm Wel een beetje veel. Daarbij, de 17-50 weegt zo veel niet...

        Statief zal ik wel thuis laten denk ik.
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #19
          Re: Viëtnam

          Ah, ik had precies misgelezen. Ik had precies 18-200 gelezen ipv 70-200. Mijn excuses

          Comment


          • #20
            Re: Viëtnam

            Ik heb in 2008 een trip gemaakt vanuit nah-trang, via buon-me-tot en hoi-an tot hue en DMZ met Mai Loc.
            hij is een easyrider en amateur-fotograaf, hij is heel betrouwbaar, spreekt ruim voldoende engels, drinkt geen alcohol en kent de streek tussen nah-trang en hue op zijn duimpje.
            Hij werkt vanuit een hotel in nah trang maar kan je ook elders ontmoeten.
            contact; mai_loc98@hotmail.com
            facebook http://www.facebook.com/profile.php?...265432&sk=info

            Comment

            Working...
            X