Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

    Vorig jaar vloog ik met Ryan air naar Valencia en dan hebben ze nooit mijn handbagage gecontroleerd op grootte of gewicht.
    Met als resultaat dat sommigen met nogal omvangrijke handbagage het vliegtuig opstapten...

    Ik stop mijn kleinste fotorugzak in een grotere tas om mee te nemen als handbagage, werkte tot nu toe altijd (nog niet bij Ryan air geprobeerd) en als je binnen de afmetingen en het gewicht blijft kan er geen probleem zijn, toch?
    Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

    Comment


    • #17
      Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

      Een DSLK met 1 lens valt toch nogal mee? Alleen een compact tasje erom meenemen, ook handig met wandelen. Een flitser zou ik helemaal niet meenemen. De accu gewoon goed opgeladen meenemen en als je te kort zou komen 1 reserveaccu, geen lader en snoeren.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

        Hoi,

        ach, 4 kopppels, 8 personen... = 80 kg bagage.
        Wij zijn altijd met z'n tweeën, 2 koffertjes, 20 kg. Is goed te doen.
        Zo niet, bagage inchecken.
        Ik zou er niet mee gaan gokken.
        Ryanair is goed (vind ik...) maar ook streng. Maar dat zijn andere maatschappijen ook.

        Comment


        • #19
          Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

          vergeet die extra bagage maar bij ryanschurken. zelfs de handtas van de vrouw moet in de ene toegelaten handbagage zitten

          Comment


          • #20
            Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

            Ryanair is ENKEL en ALLEEN goed om mee te vliegen als je absoluut niets mee moet nemen, bv een korte businesstrips onder de 3uur waar je enkel laptop(tas) moet meenemen. Vanaf de moment dat je een bagage of dergelijke moet inchecken, verliest het volledig zijn nut want dan is de prijs vergelijkbaar met andere luchtvaartmaatschappijen die 100x minder irritant zijn. Tot op de gram afgewogen en afgemeten bagages, onlinechecking anders 40€ erbij, afmetingen moeten perfect in orde zijn, DIE FUCKING REKLAMES gedurende de hele vlucht. Mij zien ze daar alleszinds niet terug voor vluchten waar je iets moet meenemen...
            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

            Comment


            • #21
              Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

              Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
              Ryanair is ENKEL en ALLEEN goed om mee te vliegen als je absoluut niets mee moet nemen, bv een korte businesstrips onder de 3uur waar je enkel laptop(tas) moet meenemen. Vanaf de moment dat je een bagage of dergelijke moet inchecken, verliest het volledig zijn nut want dan is de prijs vergelijkbaar met andere luchtvaartmaatschappijen die 100x minder irritant zijn. Tot op de gram afgewogen en afgemeten bagages, onlinechecking anders 40€ erbij, afmetingen moeten perfect in orde zijn, DIE FUCKING REKLAMES gedurende de hele vlucht. Mij zien ze daar alleszinds niet terug voor vluchten waar je iets moet meenemen...
              1+
              Je kan ook nog lotterij lotjes kopen en een pikante kalender van de stewardessen.


              Voor een korte vlucht naar Ierland valt dit wel mee. Ik zou nu ook niet direct naar Malaga vliegen ermee denk ik. Trouwens op Dublin val de prijs voor Aer Lingus ook wel mee, alles hangt af van de periode.

              Zoals hierboven geopperd: ik neem mijn DSLR mee, misschien ook met mijn kleine canon flash, 2 reservebatterijen en alles in één lowepro 190 AW tasje in de handbagage.
              Zal perfect lukken.

              Dank voor de reacties, en blijf vooral verder discussiëren...
              There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

              Comment


              • #22
                Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                De bagage is inderdaad extreem duur, daardoor probeer ik dat meestal te verdelen onder de medereizigers.
                Ttz 1 ingecheckte bagage per 4 personen ofzo. Dan komt het niet zo duur uit en heb je wel het confort van iets meer te kunnen meenemen, en bv vloeistoffen in verpakkingen van meer dan 100ml.
                http://www.nicolasdecorte.be

                Comment


                • #23
                  Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kempen2002 Bekijk bericht
                  vergeet die extra bagage maar bij ryanschurken. zelfs de handtas van de vrouw moet in de ene toegelaten handbagage zitten
                  Je wilt voor een habbekrats naar een Europese bestemming vliegen en je klaagt dan nog over de strikte toepassing van extra bagage ? Boek dan bij een grote Europese carrier, maar kom dan niet klagen over de prijs...
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment

                  Working...
                  X