Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marrakech

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marrakech

    Begin volgende maand ga ik voor een 6-tal dagen naar Marrakech.
    Enige tips? (niet enkel voor foto's/materiaal)
    Ik vermoed dat 6 dagen in 1 stad een beetje lang is, wat is er daar in de buurt dat ik niet mag missen?

    ik ben aan het twijfelen om een 50 1.4 aan te schaffen, kan ik er daar iets mee doen?

    Alvast bedankt voor de reacties!
    Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

  • #2
    Re: Marrakech

    Heh, misschien lopen we elkaar daar zelfs tegen het lijf, ik ben er dan namelijk ook
    Lopen kan je zelfs letterlijk nemen, ik ga er op zondag 30 januari de halve marathon doen. Hou er dus rekening mee dat er de 30e een sliert lopers doorheen de stad zal trekken

    Maar goed, Marrakech: voor zover ik weet, is zes dagen véél te lang om er te blijven. Zelf blijf ik er maar een tweetal dagen, daarna hebben we een auto gehuurd om nog een tiental dagen doorheen het land rond te rijden. Dagtripjes met auto/bus/taxi vanuit Marrakech lijken me goed te doen, richting Ouarzazate, de Drâa vallei, Cascades d'Ouzoud,.... Afhankelijk van wat je wil, kan je in de buurt van Marrakech wel veel beleven: het Hoge Atlas gebergte er is vlakbij, met veel wandel- en trekking mogelijkheden (Toubkal e.d.).

    Ik zou zeggen: reisgids kopen (ik zweer bij Lonely Planet) en uitpluizen maar!

    Ah, en die 50mm 1.4 heb ik ook: schitterende lens, maar niet bepaald nuttig/nodig voor op reis, daar ben je imo beter af met een veelzijdige zoomlens.

    Succes, en veel plezier.

    L.
    http://lievendevlaminck.wordpress.com/

    Comment


    • #3
      Re: Marrakech

      Bedankt voor de reactie.

      Ik ben er van 3 februari tot en met 8 februari.
      Ik had al een vermoeden dat die 6 dagen te lang zouden zijn, daarom dat ik nog op zoek ben naar enkele uitstappen waarvoor we geen uren moeten in de wagen zitten.
      Ik heb er al enkele gevonden, maar alles dat op anderhalf a 2 uur te bereiken is, kan interessant zijn.
      Canon EOS 60d - Sigma AF 17-50mm f/2.8 EX DC HSM OS - Canon EF 50mm F/1.4 USM - Canon EF 70-200mm f/4L IS USM - Canon Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: Marrakech

        Ik zou nog Essaouira aan het lijstje toevoegen. Een mooi vissersstadje niet ver van Marrakech. Gemakkelijk te bereiken met de bus.
        http://www.nicolasdecorte.be

        Comment

        Working...
        X