Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tripje Amsterdam!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tripje Amsterdam!!

Hi, ik ben beginnende hobby fotograaf

ik ga dit weekend naar amsterdam, nu was ik aan't denken voor een tripod of dergelijke,
    iemand enkele tips over de welke?
    en is een externe flitser nuttig voor buiten fotografie?

thanx
    "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

Canon 5D

Re: Tripje Amsterdam!!

In Amsterdam zou ik niet alleen met duur speelgoed rondlopen (externe flitser), maar dit terzijde.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

ik heb dan toch ook niet gesproken over het alleen zijn? ik vroeg alleen maar wat tips over tripod en of flitser... maar anderzijds thanx voor de tip

Canon 5D

Comment

Ha, Amsterdam !

Ik ben er al en als ik de stad in ga is het in principe met alleen met Canon G11 compact.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          In Amsterdam zou ik niet alleen met duur speelgoed rondlopen (externe flitser), maar dit terzijde.
          Nou nou...al vaak in Amsterdam geweest dan? De kans dat er in Amsterdam iets gestolen wordt is net zo groot als in welke andere west europese stad dan ook.

Afhankelijk van je camera, het weer en wat je wil fotograferen kán een flitser nuttig zijn...voor stedentrips doorgaans niet...wat zou je in Amsterdam willen gaan fotograferen?

Een tripod kan wel handig zijn voor gebouwen en dergelijke...welke is afhankelijk van budgetm camera/lens combi mate van gebruik...dat is een zoektocht op zich Basiscriteria...hij moet STEVIG zijn en een voor jou goed bruikbare kop hebben.
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

denk vooral aan straat fotofrafie, portrets komen daar ook in.

ik heb nog geen externe flitser, ik werk met canon D500,

en qua lenzen gebruik ik momenteel een 18-55 en een 50-200

Canon 5D

Comment

500D zul je bedoelen

ik zou dan geen flits meenemen...straatfotografie is met name "incognito"...met een flits loop je dan teveel in de kijkers...plus het risico dat sommigen niet graag gefotografeerd zullen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Nou nou...al vaak in Amsterdam geweest dan? De kans dat er in Amsterdam iets gestolen wordt is net zo groot als in welke andere west europese stad dan ook.

Afhankelijk van je camera, het weer en wat je wil fotograferen kán een flitser nuttig zijn...voor stedentrips doorgaans niet...wat zou je in Amsterdam willen gaan fotograferen?

Een tripod kan wel handig zijn voor gebouwen en dergelijke...welke is afhankelijk van budgetm camera/lens combi mate van gebruik...dat is een zoektocht op zich Basiscriteria...hij moet STEVIG zijn en een voor jou goed bruikbare kop hebben.
                Ik ben al 10x in Amsterdam geweest. De laatste keer zag ik hoe een junk een autoraam insloeg terwijl er 300 m verder een politiepatrouille liep.

Comment

Ik ben al 10x in Amsterdam geweest. De laatste keer zag ik hoe een junk een autoraam insloeg terwijl er 300 m verder een politiepatrouille liep.
                  Weet dan niet welke delen van Amsterdam jij dan bezoekt....maar mijn vrouw en een paar van mijn beste vrienden zijn amsterdammers...mijn schoonvader werkt in een supermarkt in de bijlmer...en de grootste criminaliteit die ik er ken zijn de parkeertarieven... (natuurlijk is er wel criminaliteit...maar Amsterdam is toch prima te doen).

Comment

In Brussel of Antwerpen zou ik ook niet 'open en bloot' met mijn 5D M II rondlopen hoor.

Comment

Heb er zelf ook weekend rondgelopen met spiegelreflex, nergens last gehad of mij bedreigd gevoeld.

Ook in de achterbuurten geen problemen gehad. Maar het is maar wie je tegenkomt, kan ook in een boerengat gebeuren al is daar de kans natuurlijk kleiner...
                      flickr
                      Canon 550D - Canon 50 f/1.8 - Canon 15-85 f/3.5-5.6 USM - Metz 48 - YN-460 II - Polaris Flash Meter II

Comment

Waarom niet durven buiten komen met jouw camera?
                        hier ook alweer in amsterdam, geen gevoel gehad van onveilig te zijn, of schrik te hebben voor camera...

Hetzelfde voor brussel of antwerpen daar is toch helemaal geen risico 'bij manier van spreken' er lopen zoveel mannen met camera en dergelijke rond?

Nu ja ieder zijn mening natuurlijk maar thx voor de tips

Canon 5D

Comment

In Brussel of Antwerpen zou ik ook niet 'open en bloot' met mijn 5D M II rondlopen hoor.
                          Pa
                          Ra
                          No
                          Ia
                          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                            Pa
                            Ra
                            No
                            Ia
                            Niet akkoord.
                            Overdag... no problem. Een nachtje alleen op stap gaan in een grootstad met duur materiaal is altijd toch een zeker risico. Maar vanaf dat je met een 2 a 3tal op stap bent... maakt het inderdaad minder uit.
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                              Niet akkoord.
                              Overdag... no problem. Een nachtje alleen op stap gaan in een grootstad met duur materiaal is altijd toch een zeker risico. Maar vanaf dat je met een 2 a 3tal op stap bent... maakt het inderdaad minder uit.
                              Rare mening, denk je dat de "dieven" alleen werken dan?

Ik ging eerst een ganse epiloog neerpennen over mijn ervaring met veel materiaal in grootsteden maar leg me neer bij het feit dat mensen afhankelijk zijn van een onveiligheidsgevoel.
                              www.fotofolio.be

Comment

Working...
                              X