Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NY > 10-22? > ginds kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NY > 10-22? > ginds kopen?

Yippie, maandag het vliegtuig op naar NY en 10 dagen ter plaatse: plenty of time om wat clicks te maken !

Maar eerst nog wat vragen:
    1. Huidige set-up = crop Canon 7d met (heerlijke) 17-55mm en (praktische maar wat minder heerlijke) 55-250mm. Over het telebereik maak ik me geen zorgen, maar kom ik wat groothoekbereik daarmee toe? Of kan ik mezelf nu beter het perfecte excuus geven om die 10-22mm aan te schaffen?
    2. Indien het antwoord hierboven JA is: iemand ervaring met ter plekke objectieven kopen? Implicaties naar garantie toe? Heb bij B&H Photo de 10-22mm gezien voor 720 USD of 520 €, dat zijn er nog altijd 120 € minder dan bij onze Turnhoutse vrienden!
    3. Suggesties voor off-the-beaten-track fotolocaties zijn meer dan welkom!
    Thx,
    Sven
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

Re: NY > 10-22? > ginds kopen?

er is al zoveel te zien dat je 10 dagen snel voorbij zullen zijn :-)

heb vorig jaar een 18-200 gebruikt op D70 (crop 1.5) en is goe meegevallen

have fun !
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Je vergeet dat de staat van New York een bijkomende taks van 9% vraagt op alle electronica, waardoor je grofweg 10% bijdoet bij het bedrag. Als het verschil onder de 100€ uitkomt zou ik het toch hier kopen omwille van gemak met douane, garantie e.d.
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

inderdaad, garantie is wel een belangrijk punt.
        Zou zelf ook hier de lens kopen.
        WillemClassensDesign: Mijn website
        Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
        Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Garantie is bij mijn weten wereldwijd geldig bij de fabrikant. Geloof me, de prijzen in NY zijn zeer voordelig tov België/Nederland (zelfs mét 9% taks). Ik heb mijn canon 10-22mm in NY gekocht vorig jaar en heb er absoluut geen spijt van. Heb de lens gekocht bij Calumet Photo. B&H Photo was nog die dag niet open en had absoluut een groothoeklens nodig. Deze laatste winkel moét je absoluut eens bezoeken als je daar bent!

Op de vraag of je deze lens moet kopen, kan ik je enkel het advies geven om eerst te kijken wat je met jouw 17-55mm. Vind je dat je niet toekomt, koop dan de 10-22mm. Is een zeer goede lens.
          Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
          Flickr page

Comment

Een aantal jaren geleden eens een dag in NYC doorgebracht door een vertraging, toen zat mijn D200 met oa een Sigma 10-20 in de bagage, en had ik in de carry-in alleen een D50 met 18-200 en toen heb ik die 8mm toch wel ontzettend gemist. In steden is zo'n UWA eigenlijk onmisbaar(althans voor mij).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chlaenen Bekijk bericht
              Garantie is bij mijn weten wereldwijd geldig bij de fabrikant.
              Wel oppassen met Nikon, garantie is niet altijd WW.
              Best eerst checken.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

- wereldwijde garantie krijg je normaal alleen als dit zo in de garantie voorwaarden staat EN het merk zelf zijn producten importeert in het land waar beroep gedaan wordt op de garantie. Ik heb met NIKON en DENON bvb gehad dat de importeur zegt, dat het product niet via hen verdeeld is en ik dus via hen geen recht op garantie heb.

- B&H photo: impressionante winkel maar veeeel te druk. De prijzen zijn soms aantrekkelijk, maar tel er zeker de tax bij en vergeet de dollarkoers niet. Als je met creditcard betaalt kan er per dag verschil op zitten wat toch enkele euro kan schelen op een groot bedrag.

- ik ben de laatste 3 jaar naar de states geweest en 2 keer de vraag gekregen bij terugkomst in belgie of ik electronica gekocht had...

Comment

Working...
                X