Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volgels spotten in Schouwen-Duiveland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Volgels spotten in Schouwen-Duiveland

Hallo,

Wanneer dat ik naar een 'plaats' aan het zoeken was, om roofvogels te fotograferen, leek mij Schouwen-Duiveland wel iets goeds te zijn. Als dit zo is, weet iemand dan waar ik in Schouwen-Duiveland het beste kan zijn? Zoja, weet dit mij dan te zeggen.
    Last edited by Prime; 30 augustus 2010, 15:04.

Re: Schouwenland-Duiveland

Ik denk dat ja Schouwen-Duiveland bedoelt

In ieder geval in de streek tussen Zierikzee, Burgh-Haamstede en Renesse ga je wel één en ander van water vinden waar je kan gaan spotten.

Ik ben zelf geen vogelexpert en waarschijnlijk zijn er nog betere plaatsen, maar ik kom daar regelmatig doorgereden en het viel me toch op dat er veel meer vogels te zien zijn dan in andere regio's
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

Comment

Re: Volgels spotten in Schouwen-Duiveland

T-General, merci voor de tip.

Comment

Aan de weg van Zierikzee naar naar de stormvloedkering heb je diverse mooie plaatsen voor voornamelijk watervogels.
        inlagen ten westen van Zierikzee
        plan Tureluur, rij je dwars door
        bij Koudekerke de dijk over naar plaats waar de dijk 1953 is doorgebroken
        iets verder het krekengebied, dat door de dijkdoorbraak is veroorzaakt
        bij de stormvloedkering zijn nog broedgebieden voor diverse strandvogels
        Neeltje Jans in de stormvloedkering
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

hjanssen, daar zal ik eens een kijkje gaan nemen.

Comment

Hi, een goede website van een ornitholoog met reisverslagen en gedetailleerde plannetjes is http://www.norbertwillaert.net/. Volledig Zuid-West Nederland is er beschreven met locatie aanduidingen. Daarnaast zijn Norberts reisverslagen ook altijd de moeite waard om te lezen.
            Een leuke periode om naar Schouwen-Duiveland te gaan is in de trek periode (herfsttrek begint nu stilaan) en natuurlijk de ganse winter. Daarnaast heb je begin November daar al wintervogels die pas enkele weken later bij ons in Vlaanderen te zien zijn.

Veel succes.
            PhvB

Comment

Working...
            X