Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

New York en N-O USA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• New York en N-O USA

Hallo allemaal,

in september ga ik voor enkele dagen naar NY en plan nadien een wagen te huren om nog een week rond te rijden.
    Ik ben geen USA leek, want heb al het diepe Zuiden en het Zuid-westen gedaan.
    Voor het noord-oosten kan echter wat advies geen kwaad. Ik zou het volgende plannen:

New York
    Boston
    Albany
    Niagara Falls
    Pittsburgh
    Hershey (chocolate world)
    Lancaster (Amish Country)
    Philadelphia
    New York

Is er op deze weg genoed te zien? en is de route op zich interessant genoeg? Vooral Albany en Pittsburgh zijn nobele onbekenden.
    Hoelang moet je bvb voorzien voor de Niagara?

Bedankt!!

Re: New York en N-O USA

Was je van plan Washington ook te doen, of is dat al wat te ver?
    Indien DC, raad ik je aan om "the lost symbol" van Dan Brown te lezen. Daar leer je veel over de vrijmetselaars die aan de wieg stonden van de USA, met veel referenties naar gebouwen in DC.
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

ik heb een paar jaar geleden Chicago en Niagara Falls gedaan.
      Voor de Falls heb je met een dag genoeg denk ik, al loont het wel de moeite om ze 's avonds te zien bij een geweldig kitscherige lichtshow.

Chicago is zéér de moeite, is een architecturaal hoogstandje!!

veel plezier en laat ons zeker meegenieten van je foto's!

mvg
      Laurens
      canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Comment

Cape Cod is een aanrader, doe daar o.m. een wandeling met een ranger
        Harley-Davidson plant in York, Pennsylvania
        Pennsylvania Railroad Museum in Strasburg (niet ver van Lancaster)
        Ephrata Cloister in Ephrata, Pennsylvania (absolute aanrader !!!)
        Gettysburg National Military Park
        West Point Museum
        Mystic Seaport
        Newport: de stad zowel als de mansions
        Canterbury Shaker Village, New Hampshire (ook een aanrader)

En je kan ook nog ergens een Ben & Jerry's fabriek gaan bezichtigen, maar daar moet je even voor Googelen.

Niagara: toch een halve dag nemen als je met de Maid of the Mist wil meevaren
        Albany en Pittsburgh zou ik laten vallen als ik moest schiften.

Comment

bedankt alvast voor de nuttige tips!

De harley fabriek ga ik zeker met een bezoekje vereren :-)

Washington zal iets te ver uit de route liggen, en als ik er ben zou ik het Smithsonian willen bezoeken, niet genoeg tijd dus :-(

Albany en Pittsburgh zagen we eerder als tussenstop tussen Bosten en Niagara en tussen Niagara en Amish country (Lancaster)

Hoelang zou de trip tussen Boston en Niagara duren, volgens een reisbrochure 5 uur, volgens google maps 7 uur?

Bedankt!
          Last edited by grootmogol; 18 augustus 2010, 14:25.

Comment

Van Boston naar Niagara Falls, eerder 8 à 9 uur... En rond Boston kan het vreselijk druk zijn (files).

Comment

Is een tussenstop in auburn aan de finger lakes een goed idee, tussen boston en Niagara?

thanks!

Comment

Ben & Jerry kun je beter overslaan. Een paar jaar geleden geweest en niet eens naar binnen geweest. In de buurt van Montpellier, VT. Daar in de buurt en wel interessant: Woodstock, VT en de Quichee Gorge.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Vermont ligt zeker buiten de route, het gaat een quick highlights rond NY worden;

NY - Boston - FInger lakes area - Niagara Falls - Lancaster/Amish/York/Hershey - Philly - NY

Is het de moeite om aan de Niagara Falls de grens over te steken naar Canada? Duurt de oversteek lang en duurt het lang om terug te komen?

tx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    Vermont ligt zeker buiten de route, het gaat een quick highlights rond NY worden;

NY - Boston - FInger lakes area - Niagara Falls - Lancaster/Amish/York/Hershey - Philly - NY

Is het de moeite om aan de Niagara Falls de grens over te steken naar Canada? Duurt de oversteek lang en duurt het lang om terug te komen?

tx
                    Gewoon met de auto. Fluitje van een cent, en na 2 uur gewoon terug.
                    Je moet het wel doen, want het zicht op de Falls vanaf de Canadese kant is veel beter.

Comment

Is er dan geen uitebreide controle als je met de auto de US weer binnenkomt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                        Is er dan geen uitebreide controle als je met de auto de US weer binnenkomt?
                        Toen wij passeerden 3 jaar geleden, geen fluitje van een cent. Men weet dat je pas daarvoren buitengereden bent, bovendien zien ze aan je US-nummerplaat dat je toerist bent die even naar de Falls geweest is.
                        En een nurk als controleur kun je natuurlijk overal tegenkomen, maar ik heb tot nog toe altijd geluk gehad.

Comment

Working...
                        X