Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urban locaties in Oost- en West-Vlaanderen?

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum dus ik stel me even snel voor. Ik ben Estelle en ben 19 Jaar, ik zit in het 1ste jaar fotografie in Sint-Lucas Brussel en ben dus zelf nog student. Nu heb ik een vraagje waar ik maar geen antwoord op vindt, dus dacht ik dat ik het hier ook eens kon proberen. Wij hebben net een nieuwe opdracht gekregen namelijk 'interieur'. Ik ben zeer hard geïnteresseerd in oude gebouwen, maar wel oude gebouwen die goed bewaard zijn gebleven en ben dus op zoek naar een paar locaties om daar dan een reeks rond interieurs te kunnen trekken.

Nu ik ben al vrij hard op zoek geweest naar zulke locaties en heb begrepen dat de meeste mensen de locaties geheim willen houden. Dus moest je iets hebben en het hier niet zou willen posten omdat iedereen het dan kan zien mag je ook steeds een mailtje sturen

Ik hoop dat iemand me wilt/kan helpen

Groeten, Estelle

PS, Als jullie een ander forum kennen waar ik meer geluk zou kunnen hebben mag je dat altijd eens meedelen

Comment

Hmmm, dat zou wel eens kunnen tegenvallen.

Comment

Met een onderwerp als urbex zou ik niet meteen naar het st lucas trekken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdg Bekijk bericht
          In Aalst heb je er 2 die wel gekend zijn: Du Parc en iets verder de oude leerlooierij Schotte. Du Parc ben ik vorige winter nog geweest, we waren niet alleen (een gezin met kinderen vond dit blijkbaar een ideaal familie-uitstapje). De laatste keer dat ik gepasseerd ben, waren er wel nieuwe planken voor getimmerd. De villa die bij de fabriek staat (zeer sfeervol), is regelmatig bewoond (niet officieel) en junks vinden regelmatig de weg naar de leegstaande fabriek. Dus opletten geblazen wil je niet zonder apparatuur terugkomen. Schotte is iets moeilijker binnen te geraken en is ook alweer niet zonder gevaar (asbest volgens sommige) maar het is wel 1 van de betere urban locaties. Er zijn wel plannen bekend gemaakt dat de fabrieken na meer dan 30 jaar leegstand worden gesloopt om plaats te maken voor sportaccomodatie.
          Schotte mogen jullie schrappen op het lijstje, dit eens zo prachtige gebouw is gesloopt
          Heb geen ervaring maar al doende leert men

https://www.facebook.com/DegrooteSeb...ografie?ref=hl

Comment

Is du Parc eigenlijk nog veilig? Daarnet eens gaan kijken maar wij vonden ons niet veilig voelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieterdegroote Bekijk bericht
              Is du Parc eigenlijk nog veilig? Daarnet eens gaan kijken maar wij vonden ons niet veilig voelen...
              Ik denk dat er in de urbexwereld niet veel veilige locaties zijn...
              Of iets veilig is of niet moet je voor jezelf inschatten. De ene neemt al wat meer risico's dan de andere...
              Last edited by Bangalore; 9 mei 2014, 08:17. Reden: Typo

Comment

dan ben je geen echte urbexer.
                tis niet alleen het fotograferen, maar zeker ook de spanning/gebrek aan veiligheid die het urbexen net dat extra geeft.
                anders kan je net zo goed Landschapjes gaan vastleggen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het was hem niet over het gebouw. Wij vonden echt sporen dat er mensen overnachten daar en ook sporen van drugs. Je weet nooit wat die mensen van plan zijn natuurlijk

Comment

Dat weet je nooit. Ben al meerdere keren junkies tegen gekomen, meestal laten ze je links liggen.

In de tandartsenschool ooit problemen gehad, stonden er 2 met een getrokken mes voor mijn neus. Eentje heeft toen kennis gemaakt mijn mijn Maglite. Ben toen maar wijselijk gaan lopen.

**** happens, risico's van het vak...
                    Ken ook andere verhalen, van urbexers die door vloeren zakken, tot urbexers die verzuipen in een put met water.
                    Daarom dat ik zeg: risico's bepaal je voor jezelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      bouk.
                      Geen woorden meer aan vuil te maken -> Censuur dan maar.

Het was hem niet over het gebouw. Wij vonden echt sporen dat er mensen overnachten daar en ook sporen van drugs. Je weet nooit wat die mensen van plan zijn natuurlijk
                      in DuParc nog nooit sporen van overnachtingen gezien... drugs en seks daarentegen....
                      Last edited by Koeno; 9 mei 2014, 14:20.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Voor iemand die nog nooit een urbex foto gemaakt heeft vind ik dat je er goed kan over meepraten...
                        ....
                        dat noemt men algemene ontwikkeling.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ken je de bunkers van Lefferinckoucke, net buiten België in Noord-Frankrijk? Ik vind dat een mooie locatie, met veel donkere plekken en veel graffiti. Als er iemand wil gaan ben ik kandidaat om mee te gaan. Net aan de kust gelegen en een actueel thema.
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

Comment

Ik veronderstel dat bouk zijn reactie eerder verdoken sarcasme was.
                            De zotste dingen gaan doen, maken je echt geen " echte" urbexers. Na een fijne explore met een mooie foto thuiskomen, daar gaat het om. En wat een fijne explore is, maakt ieder voor zich uit. Als vrouwtje van amper 50 kilo ga ik ook niet bij storm weer op een dak klimmen om nog net dat eene moneyshot te maken alvorens weg te waaien... Net zoals dat ik mij ter plekke omdraaide op een urbexlocatie toen er een ganse bundel spuiten op de vensterbank bleek te liggen. Wat een echte urbexers is, maakt ook maar iedereen voor zich uit, net zoals tot welk risico je bereid bent... Voor mij is een echte urbxer iemand die discreet de locaties betreedt, geen dingen kapot maakt, verschuift, in scene zet en altijd zijn verstand gebruikt mbt gevaar. Ben je een goede klimmer en ga je graag 6 meter omhoog langs een roestige regenpijp, goed fijn voor jou... Maar aan mij is dat niet meer besteed.

Comment

Moderator Note: laten we het beschaaft houden en ons niet laten verleiden tot persoonlijke aanvallen
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                                Ik veronderstel dat bouk zijn reactie eerder verdoken sarcasme was.
                                Dat hoop ik toch ook!!

Oorspronkelijk geplaatst door memphisbelle Bekijk bericht
                                De zotste dingen gaan doen, maken je echt geen " echte" urbexers. Na een fijne explore met een mooie foto thuiskomen, daar gaat het om. En wat een fijne explore is, maakt ieder voor zich uit. Als vrouwtje van amper 50 kilo ga ik ook niet bij storm weer op een dak klimmen om nog net dat eene moneyshot te maken alvorens weg te waaien... Net zoals dat ik mij ter plekke omdraaide op een urbexlocatie toen er een ganse bundel spuiten op de vensterbank bleek te liggen. Wat een echte urbexers is, maakt ook maar iedereen voor zich uit, net zoals tot welk risico je bereid bent... Voor mij is een echte urbxer iemand die discreet de locaties betreedt, geen dingen kapot maakt, verschuift, in scene zet en altijd zijn verstand gebruikt mbt gevaar. Ben je een goede klimmer en ga je graag 6 meter omhoog langs een roestige regenpijp, goed fijn voor jou... Maar aan mij is dat niet meer besteed.
                                En met dit kan ik me volledig vinden....
                                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
                                X