Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mini statief new york?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mini statief new york?

Ik heb hier op het forum gelezen dat je in New york niet overal een statief mag gebruiken..dus laat ik mijn groot statief maar thuis.. Ik heb wel zo'n velbon mini statief dat uitgevouwd zo'n 50 cm hoog is en opgeplooid bij in de fototas kan. Is zulk statief ook verboden en zou je er iets aan hebben tijdens de reis?
    Verder gaat mijn 5D + 12-24 + 24-105 +70-200 mee... een flits (430 EX) ben ik nog niet uit.

Re: mini statief new york?

Een mini statief is zeer handig als je bv. 's avond een opname wil maken. Op toeristische trekpleisters (Top of the Rock, Empire Sate Building) mag je met een normaal statief niet werken (tenzij als monopod).

Ikzelf heb me om deze reden een gorillapod aangeschaft.
    Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
    Flickr page

Comment

In New York doen ze inderdaad bij een heleboel toeristische trekpleisters moeilijk voor wat betreft een tripod. Bij veel van deze hotspots maken ze gebruik van X-ray apparatuur, en ze zijn heel alert op tripods.
      Zelf heb ik een paar jaar geleden met wat moeite een superklein tafelstatiefje voor een compact camera mee mogen nemen. Deze zat altijd standaard in mijn tas en had in eerste instantie ook nog niet eens door waar de beveiliging het over had toen ze de X-ray beelden bekeken
      Een Gorilla pod zou mogelijk uitkomst kunnen bieden...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

ben ondertussen terug uit NY en heb al enkele foto's her en der op het forum gepost...er komen er nog meer aan hoor!
        Ik wou juist laten weten dat zelfs een ministatief niet is toegelaten op de Top of the Rock of de Empire state building... Heb het bij de security moeten achterlaten en later weer komen ophalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
          ben ondertussen terug uit NY en heb al enkele foto's her en der op het forum gepost...er komen er nog meer aan hoor!
          Ik wou juist laten weten dat zelfs een ministatief niet is toegelaten op de Top of the Rock of de Empire state building... Heb het bij de security moeten achterlaten en later weer komen ophalen.
          Raar, ik kon gewoon met mijn statief in zak naar boven.
          Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
          Flickr page

Comment

Ik ben tweemaal naar NewYork geweest. 1 x met en 1 x zonder.
            Timesquare 's avonds is mooi als je een statief meeneemt. maar zeker niet noodzakelijk. Ik durf niet te zeggen of je een verbod er op hebt maar ik ben nooit aangesproken of op mijn vingers getikt... Wellicht gewoon geluk...

Ik ben zelf niet op de empire state building geweest. Het meeste heb ik wel zonder mijn statief gedaan. Meestal ga je door en door met lopen omdat meestal de reizen ernaartoe 4 a 5 dagen zijn. Ik heb natuurlijk geen flauw idee hoe lang jij gaat, maar als je 5 dagen met een statief aan het sjouwen bent ben je het aardig zat

wat ik zelf ook heel leuk vond aan New York is Greenwich, chelsea, little italy, soho, en het meatpacking district. Als je daar bent bij het Meatpacking district moet je kijken of je ergens op de oude metrobaan kan lopen. het is een trapje naar boven... (lekker vaag he?) . die is (door een nederlandse architect JAJA) opgeknapt en kun je een hele mooie wandeling nemen en mooie foto's van bovenaf de straat nemen. (Aan de kant van de hudson ) Echt doen! Aanrader!!
            Ik ben benieuwd naar je fotootjes

Gr Djai
            http://www.djai.nl
            Konica Minolta Dynax 5D
            KM 35-70mm lens
            Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Comment

Working...
            X