Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meren van Plitvice - Watervallen fotograferen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meren van Plitvice - Watervallen fotograferen

Hallo,

Binnen 3 weken vertrek ik naar Kroatië op vakantie. Ik ga als ik daar ben de meren van Plitvice bezoeken omwille van zijn mooie en vele watervallen.
    Kan iemand mij zeggen welke sterkte van ND-filter ik het beste zou aanschaffen om de watervallen mooi te kunnen fotograferen ? Hebben jullie misschien nog andere tips ?

Dank bij voorbaat,

David.
    Canon EOS 7D - Canon EOS 450D - Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM - Sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Sigma 150mm f/2.8 APO MACRO EX DG HSM

Re: Meren van Plitvice - Watervallen fotograferen

Oorspronkelijk geplaatst door Zolex Bekijk bericht
    Hallo,

Binnen 3 weken vertrek ik naar Kroatië op vakantie. Ik ga als ik daar ben de meren van Plitvice bezoeken omwille van zijn mooie en vele watervallen.
    Kan iemand mij zeggen welke sterkte van ND-filter ik het beste zou aanschaffen om de watervallen mooi te kunnen fotograferen ? Hebben jullie misschien nog andere tips ?

Dank bij voorbaat,

David.
    dat hangt af van het effect dat je wenst te bereiken
    ik zou zeker mijn nd110 meenemen
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      dat hangt af van het effect dat je wenst te bereiken
      ik zou zeker mijn nd110 meenemen
      Het effect dat ik wens te bereiken is zo een sluimer in het water, als je begrijpt wat ik bedoel
      Canon EOS 7D - Canon EOS 450D - Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM - Sigma 24-70 f/2.8 EX DG Macro - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Sigma 150mm f/2.8 APO MACRO EX DG HSM

Comment

Hangt er ook vanaf of die watervallen zich ergens 'open' bevinden of eerder besloten in een donker bos. Ik heb bv watervallen in Olympic NP gefotografeerd enkel met mijn polarizer erop vanop statief (zie op pmcanada.wordpress.com). Ik had de pech om geen ND filter mee te hebben (te laat toegekomen van Konijn).

Je kan misschien een LCW ND fader mark II overwegen, dan kan je je ND aanpassen met dezelfde filter. Singh Ray (weet niet of dit correct geschreven is) heeft ook zoiets, maar veel duurder.

Met het Cokin systeem heb je een alrounder in huis dewelke op al je objectieven past, anders moet je verschillende filters meenemen voor verschillende objectieven.
        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Hi,

Volgens ik me herinner zijn die watervallen in de open. Daarentegen kan je hele mooie opnames maken van het glasheldere water dat kronkelt tussen de struiken en de blootliggende wortels, wat een mooi spel van weerspiegelingen geeft als het zonnetje haar stralen er op loslaat. Aan dynamiek geen tekort. Een echt aardsparadijs.

Mvg. José.

Comment

Statief meenemen en werken met lange belichtingstijd. Krijg je mooi "melk" effect mee.
            Prachtige fotolocatie is het daar.
            Robert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reer Bekijk bericht
              Statief meenemen en werken met lange belichtingstijd. Krijg je mooi "melk" effect mee.
              Prachtige fotolocatie is het daar.
              Robert.
              Maar als er veel licht aanwezig is zul je wel een mooi overbelicht effect hebben Vandaar dat de TS een ND filter wil gebruiken.
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Geweldige omgeving
                Als je met de auto gaat raad ik je aan om Istrie te bezoeken vooral de plaatsen
                aan de Adriatische zee zijn zeer de moeite waard vooral Rovinje.

Comment

Maar welke filter is nu geschikt. een 110 lijkt me toch echt overdone!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Ik zou eerder voor een set filters gaan van verschillende sterkte zodat je kan "stacken"
                    Het "Cockin" systeem is daar heel goed voor en niet al te duur. Misschien ook overwegen om te werken met graduele ND's

mvgr
                    Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Working...
                    X