Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klimaat en locaties in de Dominicaanse republiek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klimaat en locaties in de Dominicaanse republiek

Hallo,

tijdens het zoeken naar de last-minutes kwamen we interessante prijzen tegen voor een reis naar de Dominicaanse republiek,

nu had ik enkele vraagjes.

Op het net en bij de reisbureaus is de klimaatinfo nogal tegenstrijdig, is het waar dat het beter is om niet in juli te gaan wegens het regen en orkaanseizoen?

Is het zo dat dit een typische stranvakantie is? Of valt er nog heel wat te zien buiten het hotel, is het dan aan te raden om er zonder begeleiding (met fotomateriaal) op uit te trekken?

en is Punta cana echt voor te stellen als totaal afgelegen? zijn er hier geen (vissers)dorpjes ed in de omgeving?

Alvast bedankt
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

Re: Dominicaanse republiek

wij zijn met de krokusvakantie geweest , dan is het normaal het betere seizoen : toch geen denderend weer gehad . Al 'tropische' bestemmingen gedaan in juli ( Cuba , Thailand , Sri Lanka , Indonesië ) en steeds meegevallen met het weer...
    Dominicaanse is goed voor niets doen ( enkel de walvissen die je moet zien in februari - maart ) , voor de rest niet echt veel te zien , Punta Cana is echt een uithoek : toeristische enclave met al hotels...afstanden met auto of bus om iets te bezoeken zijn niet mals : vlug 5-6 u rijden over die wegen ginder.
    Je ziet daar ook weinig lachende gezichten buiten de hotelregio's , gans andere mentaliteit dan de bestemmingen die ik hierboven vermelde...
    Als je houd van lekker niksdoen en mooie hotels : doen !
    Als je graag rondtrekt en veel ziet : andere bestemming kiezen...
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

het regenseizoen begint vanaf mei/juni , ben er zelf 3 keer geweest , 1x in de maand November (prima weer toen) , 1X in Mei (prima weer toen) en 1X in Februari dit jaar (vrij goed weer , af en toe eens regen).

Dit jaar hadden we Februari gekozen om walvissen te gaan spotten. Dit was vrij duur (ongeveer 250 euro per persoon) , we hadden toen zo een slome catamaran wat prima was , ware het niet telkens we op 500 meter verder een walvis zagen er een aantal snelle speedboats naartoe vlogen en de beesten wegdoken voor wij dan in de buurt waren. Al bij al dus een dure uitstap voor wat het is.

De Dominikaanse is goed voor een tropische standvakantie , daar blijft het dan ook bij vrees ik , er is weinig te beleven verder. Toen ik een keertje ging wandelen werd ik na ongeveer 2 km stappen op het strand door een security agent aangemaand om terug te keren wegens 'te gevaarlijk'. Ik neem aan als je daar dan nog met een dure cam gaat zwaaien dat het misschien niet aan te raden is.

Een betere bestemming is denk ik Cuba (we zijn daar 2 keer geweest) , daar konden we veel meer gaan bezien , de sfeer is anders (beter) en de mensen zijn ook veel leuker.

Comment

Oke,

bedankt voor jullie reacties

dan zoeken we nog wat verder.

Toevallig iemand een idee of Jamaica iets is, of is dit zowat hetzelfde, strand, zon en zee. Maar verder niet veel?

Bedankt
        --- Panasonic FZ 50---
        ---Canon Eos 450D---

Comment

dezelfde regio , hetzelfde weer en ook niet veel te zien

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
          Oke,

bedankt voor jullie reacties

dan zoeken we nog wat verder.

Toevallig iemand een idee of Jamaica iets is, of is dit zowat hetzelfde, strand, zon en zee. Maar verder niet veel?

Bedankt

Comment

Working...
          X