Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisfotografie en bewerking in Australië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reisfotografie en bewerking in Australië

In oktober ben ik met een vriend van plan een half jaar door Australië te trekken/werken/fotograferen.

Nu ben ik op zoek naar een budgetgerichte (max 650 euro) en compacte (13 tot 15 inch) laptop die toch performant genoeg is om photoshop en lightroom (liefst simultaan) te kunnen laten draaien. Uiteraard is een webcam wenselijk om te skypen met het thuisfront.

in een nutshell dus een goeie allrounder met lichte voorkeur naar fotobewerking.

Mensen die al geweest zijn en een paar 'must snap' locaties of leuke anekdotes willen delen zijn tevens ook altijd welkom!

alvast bedankt!

Frederic

Re: Reisfotografie en bewerking in Australië

Oorspronkelijk geplaatst door Fishtik Bekijk bericht
    Nu ben ik op zoek naar een budgetgerichte (max 650 euro) en compacte (13 tot 15 inch) laptop die toch performant genoeg is om photoshop en lightroom (liefst simultaan) te kunnen laten draaien. Uiteraard is een webcam wenselijk om te skypen met het thuisfront.

in een nutshell dus een goeie allrounder met lichte voorkeur naar fotobewerking.

Mensen die al geweest zijn en een paar 'must snap' locaties of leuke anekdotes willen delen zijn tevens ook altijd welkom!
    Laptop: Website Dell? Er is meestal wel een aanbod te vonden met extra promoties.
    Welke streek ga je? Wij deden al een stuk van de oostkust en vertrekken binnenkort voor een stukje westkust Perth - Exmouth en een stukje NT (Alice - Uluru).

De alom tegenwoordige en niet schuwe Kookaburra was verrassend en de vele kleurrijke papegaaien die zowat overal te zien waren.
    Frasier Island is een bezoek waard (spijtig genoeg geen Dingos gezien)
    Eungella National Park is de thuis van het vogelbekdier. Je moet echter geluk/geduld hebben om er te zien.
    The Great Barrier Reef is ook een "must-see".
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

goh, we gaan met zo een wep programma gaan en de eerste stappen zijn nog maar gezet. Neig veel planning zit er niet in, onze eerste week wordt geregeld van daar zijn we zowat op ons eigen gewezen. alle info en mooie plekjes zijn dus zeker welkom. concretere planning zal pas in de komende maanden gebeuren.

heeft er iemand een idee wat de minimum config ongeveer is om bovenstaande vereisten te realiseren?

grtz,

Comment

-Je zal toch een aardige processor moeten hebben (2Ghz??)
        -en ook een 4GB ram geheugen om ze simultaan te laten werken. Als je voor het besturingssysteem van Windows Vista/7 gaat zou ik er zeker geen kopen met meer dan 4GB ram (niet dat het waarschijnlijk is dat je deze voor een prijs van max 650 euro zal vinden). Windows Vista/7 gebruiken namelijk maar max 4GB ram. Alles wat meer is zullen ze niet kunnen aanspreken
        -om grafisch bezig te zijn natuurlijk ook een fatsoenlijke grafische kaart (maar hier weet ik zelf niet zoveel van)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Revelation Bekijk bericht
          Als je voor het besturingssysteem van Windows Vista/7 gaat zou ik er zeker geen kopen met meer dan 4GB ram (niet dat het waarschijnlijk is dat je deze voor een prijs van max 650 euro zal vinden). Windows Vista/7 gebruiken namelijk maar max 4GB ram. Alles wat meer is zullen ze niet kunnen aanspreken
          Pertinent fout.
          Je hebt waarschijnlijk een klok horen luiden maar weet de klepel niet hangen
          Vista/Win7 kunnen zeker en vast meer dan 4GB aan (als het om de 64 bit versie gaat). Het is een 32-bit OS dat 4GB niet ten volle kan benutten.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Pertinent fout.
            Je hebt waarschijnlijk een klok horen luiden maar weet de klepel niet hangen
            Vista/Win7 kunnen zeker en vast meer dan 4GB aan (als het om de 64 bit versie gaat). Het is een 32-bit OS dat 4GB niet ten volle kan benutten.
            Inderdaad. Ik ging er misschien iets te vroeg van uit dat het om een 32 bit systeem gaat. Maar aangezien de 32-bit versies vaker standaard zijn geïnstalleerd op een laptop ging ik er hier dus van een 32-bit systeem uit. Had ik inderdaad moeten vermelden. Mijn fout.

Comment

Working...
            X