Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pittoreske dorpjes en plaatsen in Zuid Tenerife

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pittoreske dorpjes en plaatsen in Zuid Tenerife

    Ik vertrek 2 juli naar het Spaanse Tenerife, namelijk het zuiden. Maar aangezien het niet zo'n groot eiland is rijden we vaak door Tenerife. Nu is mijn vraag aan de mensen die er al geweest zijn, of die het weten van horen zeggen. Op welke plaatsjes, dorpjes moet ik echt zijn geweest om met wat mooie kiekjes naar huis te komen.

    mvg

    Dieter

  • #2
    Re: Zuid Tenerife

    Op de weg naar het noorden ligt het dorpje "masca" in de bergen..
    Het is een prachtig berglandschap, volledig groen in plateaus..zeker de moeite waar!

    Ook heb je "Icod de Los Vinos" waar de oudste drakenbloedboom staat...
    wel er proberen te stoppen buiten de toeristische uren..anders heb je meer toeristen op de foto dan boom

    Je kan ook het Loro Parc gaan bezoeken..een zeer leuke zoo met dolfijnenshow.

    Dat is zowat alles wat mij nu te binnen schiet..het is dan ook al bijna 10 jaar geleden dat ik er geweest ben.

    Comment


    • #3
      Re: Zuid Tenerife

      Vergeet de Teide niet aan te doen! De rit door het vulkaan landschap is prachtig!
      Hier en daar eens stoppen om de grillige lava rotsen en de vele kleuren te bewonderen!
      Met de kabellift naar boven is een absolute aanrader bij mooi weer.
      Op weg naar de Teide ook eens stoppen in Vilaflor.

      Andere aanraders: een dolfijnentocht. Zeker te doen in het zuiden, maar ook vanuit Puerto de Santiago, meer naar het noorden en niet zo ver van Masca. Goed te combineren in één dag. Voormiddag op dolfijnen en walvissen "jagen", in de namiddag via een kronkelweg naar Masca. Mooi!!

      Je kan ook vanuit Masca een kloof afdalen naar de zee en dan met de boot terug naar Puerto de Santiago. Maar neem toch maar eerst inlichtingen hierover

      La Orotava is zeker ook een bezoekje waard.

      Comment


      • #4
        Re: Zuid Tenerife

        Als je in het hoger genoemde dorpje Masca komt, verder doorrijden naar de uiterste westpunt van Tenerife, dan zit je aan het uiterste uiteinde van "Los Gigantes" (rotskliffen aan de zee) op een punt waar er buiten een vuurtoren geen gebouwen zijn. Héél mooi voor zonsondergang. Op het laatste stuk op de weg ernaartoe staan wel overal waarschuwingen dat je er op eigen risico bent (ivm mogelijke vallende rotsblokken) maar de weg is prima... In het uiterste noorden, wat veel groener en mooier is dan het zuiden, heb je ook het park of gebied van Anaga (hoop dat ik de naam nog juist heb); prachtig natuurgebied waar je zeker genoeg foto-inspiratie vind. Misschien ook de oversteek naar Gomera inplannen als dagtrip?
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Pittoreske dorpjes en plaatsen in Zuid Tenerife

          Misschien iemand die al wat foto's van daar heeft? En er eens een paar wil tonen?

          mvg

          Comment


          • #6
            Re: Pittoreske dorpjes en plaatsen in Zuid Tenerife

            kijk eens op mijn website
            Fot'os zijn niet fantastisch,maar geven toch een idee

            Comment


            • #7
              Re: Pittoreske dorpjes en plaatsen in Zuid Tenerife

              Zeer mooie foto's. Wist dat het een prachtig landschap was. Maar bij deze foto's trok ik mijn ogen toch nog wijder open. Dank jullie wel voor de zeer interessante informatie.

              mvg

              Dieter

              Comment


              • #8
                Re: Pittoreske dorpjes en plaatsen in Zuid Tenerife

                aha patrik ook in hotel barcelo geweest? ik ben net terug 14 dagen.En ja de los gigantes zijn fantastic.

                Comment

                Working...
                X