Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessante locaties in Marokko ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Interessante locaties in Marokko ?

Hi,

Off-topic ? De waarschuwingen zijn ernstig genoeg. Zelf meegemaakt dat ik uitgekafferd werd door... een mede-reiziger (da's wat anders hé). Laat ik me niet indenken dat een gefotografeerde Marokkaan die het in de gaten krijgt dit niet zomaar zal laten. Misschien slaat ie uw camera wel aan diggelen.
    Enkel ooit eens in Tunesië op de kamelenmarkt te Nabeul een knappe tele-foto gemaakt en dat was dan nog volledig manueel. Effens zweten en hij stond er op. Als ik die foto op de website kan zetten, zal ik het niet laten.
    Zelfs al kijk je gewoon eens of je eventueel een foto zou kunnen maken, dan zijn ze er als de kippen bij om geld te vragen... en daar staat dan die slangenbezweerder vlak naast je geld te vragen met Sissie in handbereik, lol.

Comment

de rondreis keizerlijke steden ooit gedaan in Marokko , ik moet zeggen een echte tegenvaller : bitter weinig te zien , de mensen zijn ontoegankelijk ook , bovendien ben ik daar ernstig ziek geworden. Ik vond het ook een echt vuil land , overal maar echt overal afval langs de kant van de wegen , ook in de Atlas.

Afrader.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
        de rondreis keizerlijke steden ooit gedaan in Marokko , ik moet zeggen een echte tegenvaller : bitter weinig te zien , de mensen zijn ontoegankelijk ook , bovendien ben ik daar ernstig ziek geworden. Ik vond het ook een echt vuil land , overal maar echt overal afval langs de kant van de wegen , ook in de Atlas.

Afrader.

Dan heb ik allicht in een ander Marokko rondgereisd.
        Mooie natuur: verschillende woestijnen, hooggebergte, veranderende klimaatgebieden van Fez naar Erfoud enzovoort.
        Fraaie souks (vooral Fez) en prachtige setting Ait Benhaddou.
        Het is een land met een enorme en verassende verscheidenheid.

Vuil? Tuurlijk, het is een 3e wereldland. Maar dat weet je toch vooraf?

Aanrader
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Als je naar zo'n landen reist vrees ik dat dit erbij hoort.
          Ik heb eens voor een week in Tunesie rondgetrokken, en dit was ook heel opmerkelijk : overal afval en openbare stortplaatsen langs de weg, autowrakken van ongelukken die ter plekke blijven, ... Ze hebben er duidelijke andere normen en ook wetgeving dan hier bij ons.
          Weinig te zien : ik denk dat ik met moeite zal rondkomen met de 3 weken die ik voor ogen heb. Met een goede reisgids, leer je snel dat er heel veel mooie plekjes zijn, naast de toeristische kleppers, zoals de keizerlijke steden.
          Ziek worden is overal wel mogelijk, en ook al let je zo goed op met verse (rauwe) groenten, water en ijs... dan nog denk ik dat je snel jouw maag en darmen op de proef stelt.
          Heb me al heel intensief voorbereid, en ik kijk er enorm naar uit.
          Het zal een echte fotoreis worden, en met het mooie licht aldaar, is dit veelbelovend
          Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht

Afrader.

www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Heb eventjes het geplande traject in kaart gebracht, voor wie het interesseert : KLIK HIER
            De blauwe bollen zijn de geplande verblijfsplaatsen.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Heb eventjes het geplande traject in kaart gebracht, voor wie het interesseert : KLIK HIER
              Je gaat een fantastische reis tegemoet! Ik heb deze winter deelgenomen aan de 4L Trophy(een woestijnrally met oude Renault 4'tjes)

Wij hebben natuurlijk enkele lastige passages gedaan door de woestijn, maar er zijn ook altijd 'grote' pistes die zeker te doen zijn met een gewone auto! Dit is ten zeerste aan te raden, veel leuker, mooier en avontuurlijker dan de asfaltwegen!

Je kan hiervoor michelinkaarten gebruiken of op internet vind je ook veel routes en GPS tracks.

Opmerkingen als "veel succes je hebt het nodig" zijn een beetje voorbarig...Het is echt wel een veilig land en de plaatselijke bevolking zal alles doen om je te helpen bij problemen. Iedereen spreekt trouwens Frans, behalve in de kleine woestijndorpjes, maar je kan er zeker mee communiceren.

De regio van Merzouga is echt prachtig! Daar zou ik echt de Piste opgaan en het asfalt links laten liggen.

De weg tussen Ourzazate en Marrakech met de Col du Tichka is ook adembenemend! maar natuurlijk al veel drukker dan de woestijngebieden.

Veel plezier!

Groeten,

Bert

Comment

Dit is nagenoeg hetzelfde traject dat ik afgelegde in april 2003, met uitzondering van Tanger, Goulmine en Agadir. De lus was dus iets kleiner omdat ik wat minder tijd had (16 dagen ter plaatse). Achteraf gezien vond ik de kust het minste.
                Vooral het traject van Fes naar Erfoud is zeer mooi en minder druk.
                Het wordt genieten, man!
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Als je naar zo'n landen reist vrees ik dat dit erbij hoort.
                  Ik heb eens voor een week in Tunesie rondgetrokken, en dit was ook heel opmerkelijk : overal afval en openbare stortplaatsen langs de weg, autowrakken van ongelukken die ter plekke blijven, ... Ze hebben er duidelijke andere normen en ook wetgeving dan hier bij ons.
                  Weinig te zien : ik denk dat ik met moeite zal rondkomen met de 3 weken die ik voor ogen heb. Met een goede reisgids, leer je snel dat er heel veel mooie plekjes zijn, naast de toeristische kleppers, zoals de keizerlijke steden.
                  Ziek worden is overal wel mogelijk, en ook al let je zo goed op met verse (rauwe) groenten, water en ijs... dan nog denk ik dat je snel jouw maag en darmen op de proef stelt.
                  Heb me al heel intensief voorbereid, en ik kijk er enorm naar uit.
                  Het zal een echte fotoreis worden, en met het mooie licht aldaar, is dit veelbelovend
                  Maagklachten ?
                  Marokko kent maar 2 lekkere gerechten: Tajine en Couscous. Couscous is een Tajine met griesmeel.

Rock the Kasbah !

Nerdi
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

de souk in Fez is het meest ellendige wat ik ooit gezien heb : van slavenarbeid in de amoniakputten van de leerlooierijen tot kinderarbeid in de kleinere winkels , de straten lagen VOL met uitwerpselen en vuilnis , met die hitte was het gewoon niet te harden , af en toe nog een lepralijder daartussen. Wat iemand hier 'fraai' aan kan vinden ik begrijp het niet.

Dat het een derde wereldland is weet ik ook wel , ik heb al veel gereist zelfs de achterbuurten in Johannesburg en Delhi bezocht , vergelijkbare dingen daar.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Dan heb ik allicht in een ander Marokko rondgereisd.
                    Mooie natuur: verschillende woestijnen, hooggebergte, veranderende klimaatgebieden van Fez naar Erfoud enzovoort.
                    Fraaie souks (vooral Fez) en prachtige setting Ait Benhaddou.
                    Het is een land met een enorme en verassende verscheidenheid.

Vuil? Tuurlijk, het is een 3e wereldland. Maar dat weet je toch vooraf?

Aanrader

Comment

Hey Bert,
                      bedankt voor de aanmoediging. Heb geen ervaring met Marokko, en heb lang getwijfeld of het wel te doen was met gewone (recente) personenwagen.
                      Dit is weer een duwtje in de rug om het toch aan te gaan (ben ondertussen wel overtuigd, en het is 100% zeker dat ik ga), want het lijkt inderdaad echt de moeite te zijn.
                      Ik stuur je nog een PB omtrent die pistes...
                      Oorspronkelijk geplaatst door bert_guenter Bekijk bericht
                      Je gaat een fantastische reis tegemoet! Ik heb deze winter deelgenomen aan de 4L Trophy(een woestijnrally met oude Renault 4'tjes)

Wij hebben natuurlijk enkele lastige passages gedaan door de woestijn, maar er zijn ook altijd 'grote' pistes die zeker te doen zijn met een gewone auto! Dit is ten zeerste aan te raden, veel leuker, mooier en avontuurlijker dan de asfaltwegen!

Je kan hiervoor michelinkaarten gebruiken of op internet vind je ook veel routes en GPS tracks.

Opmerkingen als "veel succes je hebt het nodig" zijn een beetje voorbarig...Het is echt wel een veilig land en de plaatselijke bevolking zal alles doen om je te helpen bij problemen. Iedereen spreekt trouwens Frans, behalve in de kleine woestijndorpjes, maar je kan er zeker mee communiceren.

De regio van Merzouga is echt prachtig! Daar zou ik echt de Piste opgaan en het asfalt links laten liggen.

De weg tussen Ourzazate en Marrakech met de Col du Tichka is ook adembenemend! maar natuurlijk al veel drukker dan de woestijngebieden.

Veel plezier!

Groeten,

Bert
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Ik heb er op het laatst nog regio Agadir aan toegevoegd. Eerst ging ik van Marrakech via Essaouira langs de kust naar het noorden.
                        Ik heb foto's gezien van de natuurlijke rotsbogen op het strand van Legzira, en dit lijkt mij echt de moeite om er voor om te rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Dit is nagenoeg hetzelfde traject dat ik afgelegde in april 2003, met uitzondering van Tanger, Goulmine en Agadir. De lus was dus iets kleiner omdat ik wat minder tijd had (16 dagen ter plaatse). Achteraf gezien vond ik de kust het minste.
                        Vooral het traject van Fes naar Erfoud is zeer mooi en minder druk.
                        Het wordt genieten, man!
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Als je echt goed tegen het warme weer kan, zou ik je toch de volgende "doorsteek" aanraden: de Draa vallei onder Ouarzazate slechts volgen tot in Agdz (de Draa vallei is zeker mooi, maar dan heb je dat toch al een stuk gehad en de zandduintjes van Mhamid stellen niet veel voor t.o.v. deze van de Erg Chebbi). Ter hoogte van Agdz richting Tazenakht en dan naar Foum Zguid, Tata, de Anti Atlas in naar Igherm en Tafraoute. De gehele route is een aaneenschakeling van prachtige woestijn-en berglandschappen en zeer aangenaam en rustig. Je kan van Tafraoute richting kust en dan de Tizi-n-Test naar Marrakech nemen en zo naar Essaouira.

't is maar een tip... :-)

groetjes
                          Raf
                          http://www.verbeelen.net

Comment

Bedankt voor deze tip !!
                            Ja, ik kan goed tegen de warmte ; en het schijnt dat de warmte ginder goed te verdragen is.
                            Heb jouw alternatief eens bekeken, en het ziet er inderdaad niet slecht uit.
                            Vooral het traject Agdz - Foum Zguid en het laatste stuk naar Tafraoute en Tafraoute-Tiznit ziet er landschappelijk de moeite uit.
                            Ik denk alleen dat het stuk Boumalne Dades - Ziznit niet te doen is in 1 dag ?
                            Ik ga ter plaatse in hotelletjes overnachten, dus ik vind misschien wel iets tussenin ?

Ik ga er wel geen rally van maken, ttz ik rij met een recente personenwagen, dus geen 4WD, en wens hem in de zelfde staat terug naar België te brengen.
                            Ik deins niet terug voor onverharde wegen, op voorwaarde dat ik niet over stenen met klauteren Niet zoals op de video in deze link dus
                            Maar goed bereidbare pistes zijn OK hoor... Heb geen moeite met een putje en wat stof

Denk je dat dit traject te doen is met een gewone personenwagen ?

Ik vermoed dat je dit traject zelf al gedaan hebt ? Hoe heb jij het afgelegd ?

Kijk er alvast naar uit !

Oorspronkelijk geplaatst door rafke74 Bekijk bericht
                            Als je echt goed tegen het warme weer kan, zou ik je toch de volgende "doorsteek" aanraden: de Draa vallei onder Ouarzazate slechts volgen tot in Agdz (de Draa vallei is zeker mooi, maar dan heb je dat toch al een stuk gehad en de zandduintjes van Mhamid stellen niet veel voor t.o.v. deze van de Erg Chebbi). Ter hoogte van Agdz richting Tazenakht en dan naar Foum Zguid, Tata, de Anti Atlas in naar Igherm en Tafraoute. De gehele route is een aaneenschakeling van prachtige woestijn-en berglandschappen en zeer aangenaam en rustig. Je kan van Tafraoute richting kust en dan de Tizi-n-Test naar Marrakech nemen en zo naar Essaouira.

't is maar een tip... :-)

groetjes
                            Raf
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

Comment

Hey Dama,

Begin augustus rij ik rond tussen Ceuta en Rissani.
                              Misschien komen we elkaar wel tegen
                              Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

Comment

Hey, ja, wie weet, zelfde periode, zelfde route.

Trek je ook rond met eigen vervoer of huurwagen ?

Ik twijfel alleen nog wat het beste is voor de overzet Algeciras - Ceuta of Algeciras - Tanger.
                                Ceuta is iets goedkoper, maar misschien drukker, langere wachtrijen voor douane... ?
                                www.damafoto.be
                                Facebook Damafoto

Comment

Working...
                                X