Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antalya-Belek: mooie plaatsen en lenskeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Antalya-Belek: mooie plaatsen en lenskeuze

Half augustus vertrek ik voor 2 weken naar Antalya(Belek). Uiteraard wil ik hier de wijde omgeving verkennen. Ik heb al een topic over antalya gevonden maar dit is al van 3 jaar geleden. Dus nieuwe ervaringen van reizigers zijn welkom.

Het tweede deel van mijn vraag gaat over welke lenzen ik zou meenemen: ik heb de 18-55mm kitlens van nikon en een sigma 150mm macrolens.
    Mijn prioriteit is gegaan naar het aankopen van deze macrolens dus extra lenzen aankopen is voorlopig geen optie.
    De kitlens neem ik uiteraard mee maar ik twijfel of ik mijn macrolens zou meenemen. Ik denk niet dat ik er zoveel macrofoto's zal nemen, dus vind ik het wat overbodig om ze mee te nemen.
    Mijn vraag is of die macrolens wat meer toepassingen heeft waarmee ook kwaliteitsvolle foto's te nemen zijn. Indien ja dan zou ik toch nog overwegen om ze mee te nemen.

Ik zou het zelf proberen testen maar mijn lens is nog in bestelling en ik kon niet meer wachten met deze vraag aangezien ik door het lezen van het andere topic al in vakantiestemming ben gekomen

Re: Antalya-Belek: mooie plaatsen en lenskeuze

Vorig jaar in Kemer verbleven met de familie. Op eigen houtje op uitstap misschien iets moeilijker met kleine kinderen, dus daarom enkel de georganiseerde trips gedaan. Reken op flink lange transfertijden.
    Aangeboden trips meestal de moeite waard, geen verplichte bezoeken aan verkoopsplaatsen meegemaakt. Verder de klassieke lokale Romeinse ruines, verdronken stad etc.
    Qua lenskeuze: zeker een wide angle alsook een tele noodzakelijk IMHO, dus die 150 macro zal zeker van pas komen. Hou wel rekening met de zomertemperaturen, dus geen zware rugzak meetorsen; ik heb alles makkelijk kunnen meenemen met een heupgordel.
    Zo nodig kan je me kontakteren via PM.

Comment

Ik heb het voordeel van een plaatselijke kennis te hebben als gids, dus ik hoop veel unieke plaatsjes te zien die ook minder toeristisch zijn.
      Ik denk dat ik eerder ten (noord)oosten van antalya zal rondgaan en niet zozeer naar kemer. maar twee weken is toch al lang, dus ik zie wel wat de dag brengt

Comment

Kemer en Belek liggen niet echt bij elkaar ongeveer 2 uur rijden. maar dit terzijde. Vanaf Belek kun je, als je daar toch een kennis hebt, naar Koprulu canyon gaan in het Taurus gebergte. Geweldig mooie omgeving met een zeer mooie canyon, het is overigens een groot natuurreservaat.
        In de buurt ligt het plaatsje Selge, wat in de oudheid meer als 25.000 inwoners had, nu nog een 2.000. Bij de meeste is Selge onbekend, vele restanten uit de Romeinse tijd, de plaatselijke gids brengt je daar wel rond.
        Boven het noordoosten van Antalya liggen nog twee mooie watervallen , de ene heet de Duden waterval( en dan niet de waterval nemen aan de kust met de zelfde naam)en de andere ik meen korsunlu waterval. Ze liggen allebei vlak elkaar.
        Wat lens betreft een groothoek mee nemen en die heb je al 18-55 mm.

Succes

Erik

Comment

Working...
        X