Ik maak deze zomer een reis naar Suriname, Aruba en Curacao en wil naast mijn DSLR ook graag een camera(hoes) meenemen om duikfotos van de Oceanische fauna en flora mee te maken. Denk dat ik max 10-15m ga. Heb nog een Canon Powershot A1000 IS als compact camera naast mijn DSLR. Hebben jullie enig advies?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Duiken in Aruba.
Collapse
X
-
-
Re: Duiken in Aruba.
afhankelijk van de kwaliteit en het type camera:
sealux, ikelite, hugyphotnikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's
-
vergeet die duikhoes. werkt voor geen meter.
heb zelf enkele jaren ervaring in fotografie onder water.
10-15 meter -> dus extra licht nodig want al het rood is tegen dan reeds weg.
foto's zullen dan grote teleurstelling zijn met uitzondering als je op de middag gaat duiken dan straalt het licht sterker door in de diepte.www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future
Comment
-
zijn er geen compacts die zo diep gaan?
tis niet ideaal, maar als ik het zo rondlees, moet je voor onderwaterfotografie ofwel zeer duur materiaal gebruiken met DSLR, ofwel tevreden zijn met een compact, die dan weer niet zo diep kan, maar wel goedkoper en makkelijker in gebruik is.
Comment
-
Om een DSLR mee te nemen heb je effectief duurder materiaal nodig.
Gebruik zeker geen hoes want het zou wel eens kunnen tegenvallen voor de levensduur van je camera.
Indien je effectief deper dan een paar meter gaat heb je ook een externe lichtbron nodig en dat kan ook aardig wat kosten.
Er bestaan goede (en minder dure) oplossingen voor compactcameras, maar ook hier: zeker geen hoes.
Indien je een PM stuurt (ik weet niet of hier linken mogen van commerciële sites) geef ik je het adres van een website (NL) waar ze goed advies geven en eveneens an hun prijzen vermelden, en neen ik heb daar geen aandelen.Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
Comment
-
In Aruba heb je 2 prachtige gebieden : baby beach water diepte 1,5 meter (kleine vissen maar in grote aantallen aanwezig) en op Palm Beach. Op het einde van Palm Beach richting vuurtoren waar de residentiele woningen zijn kan je zo het water in. Dit kan je zien alle het aantal zeilschepen dat er voor anker ligt !!! Op die plaats ligt een gezonken schip waarvan de schouw 0,5m onder de zeespiegel steekt. Dit is the place to be in Aruba. Je ziet er vis vanaf een diepte van 0,2 m tot 5 meter diep. Vis is aanwezig in grote aantallen daar. Je hebt enkel snorkelgerief nodig. (kan je ook gratis verkrijgen als je met zo een boot meegaat)
Comment
-
-
Bedankt voor de Tips! Ik denk dat ik men compactje dan maar mee onder water ga nemen, die behuizingen valen iets beter binnen mijn budget Iemand daar enige tips over? Welke merken het best zijn?Canon EOS 600D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.8 II & Lensbaby Scout
Comment
-
zie boven, de beste merken voor behuizingen staan ernikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's
Comment
-
Ga je deze enkel op (deze) vakantie gebruiken?
Ikzelf heb voor op vakantie een simpel, goedkoop cameratje (intova 8mp)
Ik heb deze enkele maanden geleden gekocht in een bekende 'sportsmegastore' voor 100euro!! (camera+sd-kaart+onderwaterhuis)
De kwaliteit is natuurlijk naargelang de prijs
Mijn buddy zijn systeem is véééééél beter, maar kost ook 100x meer.
Het is maar wat je wilt.
Comment
-
In turnhout bij de welgekende fotozaak hebben ze een speciale duikbril met 5 MP voor 100 € ik weet niet of die iets waard is maar er zijn hier experten genoeg die vna zulke dingen wel kaas hebben geeten .
Misschien een redelijk goedkope oplossing is bij de duikbril camera software bij .
Groetjes
ArdesignNikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .
Comment
-
toen ik laatst in Foto Guy was wou iemand diezelfde duikbril eens bekijken... Eerlijk gezegd zag het me er maar speelgoed uit om eerlijk te zijn...Tommy
My homepage : www.digitalviolence.be
Comment
-
Comment