Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens Costa Rica

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens Costa Rica

deze zomer gaan we hoogstwaarschijnlijk naar Costa Rica ( begeleide rondreis met 4 , de hoogtepunten van...).
    Ik zal meenemen ;
    D300 ( misschien m'n D70 als 2de body , maar vrees een beetje voor ruimtegebrek en overgewicht...)
    SB 800 , Tamron 17-50 2.8 , Tokina 11-16 2.8 , Nikkon 70-200 2.8 en Tamron 18-250 .
    Normaal koop ik tegen dan de Nikkon 35 1.8 ook aan .
    Ik denk dat ik boven de 200mm te kort ga komen en volg al meer dan een jaar de post's van telezooms en telelenzen.
    Mijn eerste gedacht was de nieuwe Nikkon TC- 20EIII, maar ik denk dat ik dat rap moe ga komen dat wisselen van TC op de 70-200 indien die niet volstaat , plus dat vochtige klimaat...
    Ik hoop op die aangekondigde Nikkon 100-500 maar weet dat dit zot is...
    De Tamron 200-500 lijkt me budgetair haalbaar voor de keren dat je zoiets nodig hebt .
    Of de nieuwe Bigma , of de Sigma 150-500 .
    Geen enkele is natuurlijk vlug en ze hebben allemaal redelijk licht nodig .
    Aan de andere kant de Nikkon 300 4 + TC zegt me ook minder doordat hij minder flexibel is ( geen zoom ).
    Iemand opmerkingen of goede raad...
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Re: telelens Costa Rica

Ik heb een Nikon 150-500 OS met Nikon vatting (te koop trouwens). Mocht je die ooit willen proberen mag je me steeds een PM sturen.

Comment

Wij hebben afgelopen in december 2009 /januari 2010 een rondreis gemaakt in CR. Wij hebben een Canonlens 80-200. In Tortuguero National Park kom je vrij dicht bij vogels en zoogdieren. Vogels, kaaimannen waren goed te fotograferen. De gidsen weten ze heel goed te spotten. Voor apen te fotograferen was een grotere lens eigenlijk wel nodig. Met een 400 mm had een medereiziger mooie resultaten. Het is er makkelijk bewolkt weer en hebt dus veel lichtinval nodig. Voor de kleine kikkers (de jeansbroekkikker) en vlinders, die erg kleurrijk zijn is een aangepaste lens een aangenaam iets.
      Last edited by cld; 7 april 2010, 03:47.

Comment

bedankt voor jullie reactie , er schijnt een probleem te zijn met de gids ginder...
        ik ben nu toch via internet aan het kijken voor een betaalbare formule voor Tanzania wat mijn eerste keuze was .
        De lichtomstandigheden zijn daar behalve de ochtend en avond gamedrives dus gans anders , ik zal de post's ivm tele's nog een beetje volgen en afwachten wat er uit de bus komt...
        alvast bedankt .
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Working...
        X