Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenskeuze voor New York

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lenskeuze voor New York

Ik ga binnenkort naar NY.

Dacht de combi 5D2/16-35 LII mee te nemen.

Zou dit niet teveel vervorming geven met al die gebouwen ?

Zou de combo 7D/10-22 betere resultaten geven ?

Tips welkom !

Ik heb ook de 24-105L ...

Re: New York

We zijn verleden jaar naar NY geweest. Ik had een standaardlens mee van Olympus (28-82mm) en die deed het perfect. Ik had ook een tele mee (80-300 mm) voor zaken waar je niet dicht bij kan...

Groetjes
    ----------------
    Mijn portfolio

Comment

Wij vertrekken dinsdag naar NYC.Ik neem mijn 10-22 / 24-70 / 70-200 mee.
      Voor de laatste had ik wel getwijfeld.Maar als ik hem niet meeneem,zal ik zeker op een moment komen waarop ik zal zeggen "Had ik maar mijn telelens meegenomen".
      De 10-22 vind ik onmisbaar voor NYC.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j@nc@non Bekijk bericht
        Wij vertrekken dinsdag naar NYC.Ik neem mijn 10-22 / 24-70 / 70-200 mee.
        Voor de laatste had ik wel getwijfeld.Maar als ik hem niet meeneem,zal ik zeker op een moment komen waarop ik zal zeggen "Had ik maar mijn telelens meegenomen".
        De 10-22 vind ik onmisbaar voor NYC.
        De 16-35 scheelt niet veel op FF met de 10-22 he...

Comment

Top of the rock is zeker een aanrader !!
          Dit is een foto die ik genomen heb vanop totr

(een telelens is niet echt nodig in new york denk ik .. )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvds Bekijk bericht

Die dacht ik ook niet mee te slepen

Mooi panorama trouwens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvds Bekijk bericht

Heb je deze uit de hand geschoten of een statief gebruikt? Ik ga van de zomer ook naar NY maar ik twijfel of ik mijn statief zal meenemen.
              Canon: 400D - 18-55mm f/3.5-5.6 - 50mm f/1.8
              Tamron: 17-50mm f/2.8
              www.flickr.com/photos/ambertaal

Comment

Re: Lenskeuze voor New York

Ik ben vorig jaar naar NYC geweest en gebruikte de Canon 50D + 24-105 en 10-22. Zou niet zonder een van beiden kunnen. Miste wel de 70-200 om anoniem(er) candid street foto's te nemen van mensen...

Als je statief wil meenemen, denk eraan dat je op bv. Top of The Rock (en meeste toristische trekpleisters) dit niet mag gebruiken (wel als monopod). Een ministatief is onontbeerlijk...
                Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
                Flickr page

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Ik ga binnenkort naar NY.

Dacht de combi 5D2/16-35 LII mee te nemen.

Zou dit niet teveel vervorming geven met al die gebouwen ?

Zou de combo 7D/10-22 betere resultaten geven ?

Tips welkom !

Ik heb ook de 24-105L ...
                  De eerste combinatie zal net zoveel perspectiefvervorming geven als de tweede als je er gebouwen mee fotografeert vanuit hetzelfde standpunt (5D MKII + 16mm = dezelfde beeldhoek als 7D + 10mm).

De Canon 10-22 heb ik zelf nooit gebruikt, maar wel de Sigma 10-20. Als ik nu foto's vergelijk van de 5D MKII + 16-35 f2,8 L II en de 40D + Sigma 10-20, dan zie ik heel duidelijk dat de 5D + 16-35 een heel pak beter is. Maar ik weet dus niet hoe goed de Canon 10-22 presteert op een 7D ten opzichte van de 5D met 16-35.

Wil je de perspectiefvervorming wegwerken terwijl je de foto maakt, dan zal je de 16-35 moeten ruilen voor deze: http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx .
                  Maar die is niet goedkoop, en ik denk dat je best eerst nog kan leren hoe je er het beste resultaat kan uithalen.

Voor mij zou de 5D MKII + 16-35 f2,8 L II + de 24-105 f4 L IS al een heel goed setje zijn om mee rond te lopen in een stad. Ik gebruik tegenwoordig heel graag de 5D MKII + 16-35, vroeger had ik de Sigma 10-20 (op de 40D), maar die was optisch toch een heel pak minder goed.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Mijn ervaring is dat de 10-22 op crop veeeeeeeel meer vervorming heeft dan een 17-40 op een 5D(II). Dus zeker de 16-35 op FF kiezen.

Comment

Zal het bij mijn eerste gedacht houden, 5D2/16-35 ...
                      Heb de 16-35 nu enkele weken en lens valt me goed mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Mijn ervaring is dat de 10-22 op crop veeeeeeeel meer vervorming heeft dan een 17-40 op een 5D(II). Dus zeker de 16-35 op FF kiezen.
                        Ik heb ze nooit echt naast elkaar gezet om de te testen, maar 10mm op een 1,6x crop camera = 16mm op een full-frame.
                        Met beide lenzen moet je dus even dicht bij het onderwerp (gebouw) komen om dat even groot in beeld te krijgen, en dan krijg je in ieder geval dezelfde perspectiefvervorming.
                        De lenzen zelf hebben niet dezelfde vervorming in de breedste stand, daar kan dus nog wel wat verschil opzitten.

De 16-35 op een 5D MKII zal wel de beste resultaten geven.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Op Top of the Rock mag je zelfs niet met ministatief werken. Ik spreek uit eigen ervaring.
                          Erg jammer want die locatie is, zeker s'avonds, de moeite. Ik heb toch stiekem wat HDR's gemaakt.
                          Robert.

Comment

Dit kan ik toch tegenspreken.
                            Ik ben vorig jaar om 10u 's avonds nog naar the Rock gegaan en heb daar een 80-tal foto's kunnen maken op statief (wel met alle benen volledig ingetrokken zodat max hoogte van statief maar een goeie 40cm was).

Eentje daarvan heb ik later nog op canvas laten zetten en hangt nu als groot drieluik (120cm * 180cm) tegen de muur in de woonkamer thuis.

Bob

Comment

Working...
                            X