Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotolocaties in Shanghai

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotolocaties in Shanghai

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Nog gemakkelijker is het gebruik van het visumburo:http://www.visum.be/

1) Je downloadt het aanvraagformulier voor China en het Visumburo;
    2) Je vult alles in en voegt 2 pasfoto's toe;
    3) Je stuurt alles aangetekend naar het Visumburo;
    4) Na anderhalve week krijg je alles terug (aangetekend) met een overschrijvingsformulier.
    Totale kostprijs: visumkost 50 euro (dit betaal je anders ook) + administratiekost Visumburo 25 euro + aangetekend schrijven.

Je bespaart aldus tijd (en verlof), transportkosten en 2x naar Brussel te moeten pendelen.
    Ik maak er al jaren gebruik van. Nooit geen problemen mee gehad.
    Ach, een trip naar het Chinese Consulaat is al een avontuur op zich ;-) Altijd lachen

Bovendien vind ik het niet zo veilig mijn paspoort met de post op te sturen, ook al is het aangetekend, er kan altijd iets mislopen, en dan zit je daar zonder paspoort...
    Tommy
    My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
      Ach, een trip naar het Chinese Consulaat is al een avontuur op zich ;-) Altijd lachen

Bovendien vind ik het niet zo veilig mijn paspoort met de post op te sturen, ook al is het aangetekend, er kan altijd iets mislopen, en dan zit je daar zonder paspoort...
      Al aan gedacht dat ze ook op het consulaat je paspoort kunnen verliezen?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dank iederen voor de reacties!

Die site van dat visumbureau hadden we ook gezien, maar m'n papa heeft er niet zoveel vertrouwen in daarmee.

@TommyG: we moeten toch naar het consulaat ipv naar de ambassade?

Vanaf we ons paspoort hebben gaan we er dan eens naartoe rijden.
        Facebook
        Flickr
        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
          Dank iederen voor de reacties!

Die site van dat visumbureau hadden we ook gezien, maar m'n papa heeft er niet zoveel vertrouwen in daarmee.

@TommyG: we moeten toch naar het consulaat ipv naar de ambassade?

Vanaf we ons paspoort hebben gaan we er dan eens naartoe rijden.
          Het Visumburo is een begrip in de reiswereld.
          Zelfs Joker en Connections hebben er een contract mee. Die zouden dat niet riskeren mocht het Visumburo niet betrouwbaar zijn.
          Ongerustheid is echt niet nodig; deze zomer doe ik terug een beroep op hen voor 3 verschillende visa.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Al aan gedacht dat ze ook op het consulaat je paspoort kunnen verliezen?
            Tuurlijk wel, dat kan altijd... Maar de zwakste schakel in het visumburo vind ik toch onze Belgische Post, het is niet de eerste keer dat mijn post (zelfs aangetekend) zoek raakt, komt dan vaak veel later weer terug bovendrijven maar in geval van een paspoort kan het dan al te laat zijn...
            Daarbij, ik doe die dingen liever zelf. Een reis naar China begint bij mij al in het consulaat, pure fun vind ik dat, vraag me niet waarom :-)

Surione, je moet inderdaad naar het consulaat, zoals hierboven aangegeven Vorstlaan 400 in Auderghem... Makkelijk bereikbaar met tram en bus indien je niet wil rijden in Brussel... Metro richting Stockel, afstappen Rodebeek, overstappen op bus 42 richting Transvaal, afstappen halte Empain... Dan een 20tal meter terugstappen en ge bent er...
            Let wel : slechts open tot 11u30, dan gaan de deuren onverbiddelijk toe, daar zijn de Chinezen goed in ;-)
            Tommy

Comment

Van Visum's weet ik niet veel af , maar wanneer ik eens naar een Aziatische stad zou afreizen zou ik zeker de oudere wijken bezoeken en van die typische markten waar je de meest vreemde soorten vis en andere onverklaarbare diersoorten vindt. Dat kan denk ik mooie plaatjes opleveren van een prachtige omgeving en 'vreemde' mensen.

Zoiets :

Alleen dan wel wachten tot het donker is. Is het trouwens niet zo dat in Shanghai 's werelds grootste lichtshow altijd plaats vind ? Of was dat Tokyo ?

Comment

's werelds grootste lichtshow is elke avond in Hong Kong, "Symphony of Light" is de officiële naam... Ondertussen al drie keer gezien en het verveeld nooit... Moet je meegemaakt hebben...
                Tommy

Comment

Working...
                X