Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotolocaties in Shanghai

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotolocaties in Shanghai

Deze week heeft m'n papa me verteld dat hij voor zaken naar China moet en er een reis van zou maken, en ik mag mee
    Toevallig heb ik een paar weken geleden een hele presentatie voor toerisme gedaan over een rondreis in China, dus ik weet er al redelijk veel van. Ook heb ik nog alle brochures van de reisbureaus, lekker handig.
    Nu is het zo dat m'n papa me gezegd heeft dat ik de reis mag samenstellen (niet via reisbureau). Het is voor 2 weken (eerste 2 weken van augustus) en we verblijven waarschijnlijk de hele tijd in Shanghai.
    Natuurlijk staat het internet vol , maar hoe zit het met de fotografische kant van Shanghai en omstreken?
    Zijn er hier mensen die daar al geweest zijn en me wat aanraders en tips kunnen geven?

(Ik zou alleszins dolgraag de Li-rivier willen bevaren, maar ik weet niet of dit gaat lukken vanwege de afstand...)
    Facebook
    Flickr
    500px

Re: Shanghai

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
    Deze week heeft m'n papa me verteld dat hij voor zaken naar China moet en er een reis van zou maken, en ik mag mee
    Toevallig heb ik een paar weken geleden een hele presentatie voor toerisme gedaan over een rondreis in China, dus ik weet er al redelijk veel van. Ook heb ik nog alle brochures van de reisbureaus, lekker handig.
    Nu is het zo dat m'n papa me gezegd heeft dat ik de reis mag samenstellen (niet via reisbureau). Het is voor 2 weken (eerste 2 weken van augustus) en we verblijven waarschijnlijk de hele tijd in Shanghai.
    Natuurlijk staat het internet vol , maar hoe zit het met de fotografische kant van Shanghai en omstreken?
    Zijn er hier mensen die daar al geweest zijn en me wat aanraders en tips kunnen geven?

(Ik zou alleszins dolgraag de Li-rivier willen bevaren, maar ik weet niet of dit gaat lukken vanwege de afstand...)
    Neem zeker eens de MAGLEV , de magnetische trein van de luchthaven naar de stad tegen ...432 KM/uur !! fantastische ervaring

Comment

Nog niet geweest, maar er bestaan zooooooveel foto's van Shangai. Je moet dan wel van architectuur houden

Comment

- City God Temple
        - Gebouwen zijn fantastisch overal in de stad/Skyline:
        Jin Mao Tower, Longhua Temple, Nanjing Road, oriental pearl tv tower, Qibao acient city,...
        - Jinjiang Amusement Park
        - 2010 expo van mei tot oktober
        - De zoo
        ....

Wat ik doe voor ik in een nieuwe stad ga: zoek op chatsites,msn,... mensen die er wonen en vraag wat ze me zouden aanraden, die niet in de boekjes staan. Mss vind je zelf een gratis prive gids die je zijn stad wil laten zien.

Veel plezier gewenst en goede reis, je zal je ogen opentrekken.
        'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Ik ben net een half uur terug thuis gekomen na een maand China.
          Het was voor business, maar heb in de weekends toch het één en ander proberen zien.
          De uitvalsbasis was Shanghai.

Als je er 2 weken bent, heb je ook voldoende tijd om buiten Shanghai te gaan.

In Shanghai zelf heb je de Bund (deze is nu volledig afgesloten door werkzaamheden), met de voetgangerstunnel naar Pudong, waar de Pearl tower en Jin Mao zeker het bezoeken waard zijn ! Aansluitend op de Bund heb je de Nanjing road, de sjieke winkelstraat, die 's avonds in een zee van neonlicht baadt.
          Verder zijn er heel wat mooie tempels (City God temple in de oude stad, Jing-an temple, Jade Buddha temple, Longhua...).

In de oude stad moet je zeker ook Yu-garden bezoeken.
          Verder heb je nog het volksplein (Renmin square) met daar het prachtige Shanghai-museum.

Als goede reisgids kan ik de National Geographics-gids voor Shanghai aanbevelen.

Buiten Shanghai, en helemaal niet veraf, is Suzhou de moeite waard, en ook de waterdorpjes zoals Xi-Tang, Tongli, Zhouzhuang...

Nog iets verder, maar zeker een topper is Hangzhou, met z'n prachtige West-Lake, en heel wat attracties in die stad.

Ik heb vorig weekend het vliegtuig genomen naar Guilin, om er dan een cruise te doen op de Li-river. Prachtige regio, maar door de aanhoudende droogte, was maar een kort stuk van de rivier bevaarbaar. Het was een korte tocht, maar kon dan nog een andere excursie meedoen, waardoor ik toch iets meer van die streek gezien heb. Hangshuo is er zeker ook de moeite om te bekijken (ook langs die Li-river).

China is een prachtig land, met prachtige mensen. Je kan er zeker met een hoog veiligheidsgevoel rondlopen. Het enige probleem is de taal (geschreven en gesproken).
          Een taalgidsje, en een reisgids die ook de attracties in het chinees schrift vermeldt, helpen je al een heel stuk vooruit. Je kan je heel goedkoop met taxi's verplaatsen.

Als je hotels met internet kiest, kan je de reis ook ter plaatse plannen, en vluchten boeken via internet...

Veel plezier ginder !
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Bedankt voor de snelle en al nuttige reacties!
            Ik heb eens gegoogelt naar die MAGLEV, lijkt me echt de moeite, en 't is zeer interessant! (toevallig bij fysica over magnetisme bezig )

Van die gids: mijn papa kent een Belg die daar nu al een paar jaar woont, wat wel handig is
            (o.a. omdat we anders heel moeilijk aan een verblijfplaats zouden geraken met die wereldexpo).

En de 'typische' toerischtische attracties in Shanghai, Suzhou, Hangzhou, Guilin, Xian en Peking ken ik practisch vanbuiten van mijn presentatie

Dama, dank je voor de uitgebreidde uileg! Ik ben nieuwsgierig naar je foto's, zet je die dan eens online?
            Facebook
            Flickr
            500px

Comment

Ik ben net terug van een tripje:
              Beijing -> Xi'an -> Hangzhou -> Suzhou -> Shanghai

een hoop onprofessionele foto's kun je hier vinden:
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Als je toch 2 weken naar Shanghai gaat [is dat niet boring na een week?], kun je ook de D-trein nemen naar nabijgelegen stadjes; Nanjing is nu erg mooi want alles is mooi groen en in de bloei, Suzhou ook trouwens; alle beroemde Chinese tuinen/parken daar vanwege de mooie beplanting en de oude stijl gebouwen met het mooie oude hout.

Tussen Shanghai en Suzhou ligt een plaatsje waar je veel mooie foto's kunt maken: Zhouzhuang, je krijgt daar een entreeticket met een foto van jezelf erop.

D-train tickets:
                Shanghai-Nanjing is ~2u
                Shanghai-Suzhou is ~1/2u

Het allermooiste denk ik is; Huangshan (yellow mountain) daar kun je echt in no-time meer dan 1000foto's maken, sommigen blijven zelfs 2 weken op die berg om foto's te maken. ... je kunt wel zien dat ik erg van natuurfoto's houdt, misschien jij niet..?

Heb je ergens hulp mee nodig, vraag het me gerust, ik heb er lang gewoond

ps: Hangzhou is ook een goede plek om naar toe te gaan in Augustus, Xi Hu [west lake], de waterlelies in het meer komen dan op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 429083 Bekijk bericht
                  Als je toch 2 weken naar Shanghai gaat [is dat niet boring na een week?], kun je ook de D-trein nemen naar nabijgelegen stadjes; Nanjing is nu erg mooi want alles is mooi groen en in de bloei, Suzhou ook trouwens; alle beroemde Chinese tuinen/parken daar vanwege de mooie beplanting en de oude stijl gebouwen met het mooie oude hout.

Tussen Shanghai en Suzhou ligt een plaatsje waar je veel mooie foto's kunt maken: Zhouzhuang, je krijgt daar een entreeticket met een foto van jezelf erop.

D-train tickets:
                  Shanghai-Nanjing is ~2u
                  Shanghai-Suzhou is ~1/2u

Het allermooiste denk ik is; Huangshan (yellow mountain) daar kun je echt in no-time meer dan 1000foto's maken, sommigen blijven zelfs 2 weken op die berg om foto's te maken. ... je kunt wel zien dat ik erg van natuurfoto's houdt, misschien jij niet..?

Heb je ergens hulp mee nodig, vraag het me gerust, ik heb er lang gewoond

ps: Hangzhou is ook een goede plek om naar toe te gaan in Augustus, Xi Hu [west lake], de waterlelies in het meer komen dan op
                  We waren alvast van plan om met de trein naar Suzhou, Hangzhou en Zhouzhuang (dat is toch dat waterdorpje hé?) te gaan. Nanjing kunnen we daar nu misschien ook aan toevoegen
                  Van Huangshan had ik nog nooit gehoord, even gegoogeld en het lijkt me fantastisch, heel erg bedankt voor deze tip!
                  Ik hou zeker van natuurpracht, en ik denk wel dat ik mijn papa ga kunnen overtuigen dit eens te gaan bezoeken ^^
                  Facebook
                  Flickr
                  500px

Comment

Ja dat is dat waterdorp idd. Misschien kunnen jullie via Nanjing naar Huangshan, je kunt verschillende parken bezoeken; Mochou Lake, Jiming Temple, Xuanwu Lake, en natuurlijk Confucius tempel in Fuzimiao.

de batterijen [die toch al in China gemaakt zijn] kun je daar ook gelijk kopen voor wanneer je naar Huangshan gaat [goedkoop], want je zult daar wel veel batterijen/accu's voor nodig hebben

Ik ga eind dit jaar pas weer terug, dit keer richting Tibet en Yunnan

Comment

We zitten hier nu te zoeken op het internet voor een visum, maar het is niet helemaal duidelijk. Hoe hebben jullie dit gedaan?
                      Facebook
                      Flickr
                      500px

Comment

Mijn trip was business, en dit werd voor mij geregeld.

Maar heb ff gegoogled, en vond dit :

Zou je toch al een stapje verder moeten brengen ?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
                        We zitten hier nu te zoeken op het internet voor een visum, maar het is niet helemaal duidelijk. Hoe hebben jullie dit gedaan?
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Re: fotolocaties in Shanghai

Voor een visum gewoon naar de ambassade gaan, Vorstlaan 400,1160 Auderghem, met 2 pasfoto's en je paspoort uiteraard, formulier uit de rekken nemen en invullen en overhandigen aan de mensen aan de balie. Paar dagen later kan je, na betaling, je visum gaan afhalen. Let wel, is slechts open tot 11u30.

Peace of cake...

Ambassade China in België : http://www.chinaembassy-org.be/eng/
                          Tommy
                          My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Nog gemakkelijker is het gebruik van het visumburo:http://www.visum.be/

1) Je downloadt het aanvraagformulier voor China en het Visumburo;
                            2) Je vult alles in en voegt 2 pasfoto's toe;
                            3) Je stuurt alles aangetekend naar het Visumburo;
                            4) Na anderhalve week krijg je alles terug (aangetekend) met een overschrijvingsformulier.
                            Totale kostprijs: visumkost 50 euro (dit betaal je anders ook) + administratiekost Visumburo 25 euro + aangetekend schrijven.

Je bespaart aldus tijd (en verlof), transportkosten en 2x naar Brussel te moeten pendelen.
                            Ik maak er al jaren gebruik van. Nooit geen problemen mee gehad.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik heb het topic met interesse door gelezen. En paar nuttige tips uitgehaald. Zelf vlieg ik in september naar China voor een rondreis...

Visum aanvraag verloopt voor mij via de reisorganisatie

Comment

Working...
                              X