Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rondreis Indonesië

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rondreis Indonesië

Hey iedereen,

ben nieuw op dit forum en zit met een vraagje.

Ik en mijn vriendin gaan dit jaar op rondreis door Indonesië. Omdat we alleen maar zo'n compact fototoestel hadden en hebben we besloten een nieuw toestel te kopen.

We hebben toen de olympus e-420 gekocht omdat we ook niet over het grootste budget beschikken. Nu zat daar een 14-42 mm lens bij.

Omdat we ook foto's van dieren in de natuur willen fotograferen zijn we nog op zoek naar een tweede lens waarmee we iets beter kunnen zoomen.

Ons oog is gevallen op de 40-150mm van olympus (129€). De vraag is of dat hier mee mogelijk is? Of kunnen jullie ons een andere lens aanbevelen. Liefst niet boven 150€.

We zijn beginnende fotografen met de betere toestellen, dus alvast sorry voor de misschien wat eenvoudige vraag. Alvast bedankt.

Kevin

Re: Rondreis Indonesië

Ik heb in Yucatan zelfs het kleinste hagedisje geschoten met een 35mm, mijn enige lens. Het resultaat zie je in hieronder genoemd reisalbum. Meer ervaring heb ik niet.
    Een foto van 10M pixels past sowieso niet op je scherm. Ik zelf zie bij 21Mpixels een uitsnede die ongeveer overeenkomt met een 100mm vanop hetzelfde camarastandpunt. Dat beeld zelfs 2x uitvergroot geeft voor mij nog een aanvaardbare kwaliteit.
    Last edited by Poza; 10 februari 2010, 22:18. Reden: meer uitleg

Comment

Misschien moet ik bovendien vermelden dat de hagedis op die planken, in het kleinste rawformaat is geschoten (sraw2). Dat komt overeen met een breedte van 2700 pixels. Het origineel was toch nog 4x groter dan mijn beeldscherm (17inch). Wat je op mijn site ziet is een verkleinde schermafbeelding,... geen vergroting.

Comment

Nuttig is te vermelden welke beestjes je wil fotograferen en hoe dichtbij je kan komen...
        Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Als ik het goed gelezen heb is je camera een 35mm met cropfactor 2. Je moet dus de mm's van de lenzen vermenigvuldigen met 2.
          De lens 40-150mm die je wil aankopen wordt dus effectief een 80-300mm. Daarmee kan je al wat dieren en situaties trekken. Voor vogels in de natuur zal dit echter te beperkt zijn.
          Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Ja, maar op volgende site zie je bijvoorbeeld een meeuw met een 300mm, en hoeveel dat beest te groot is om te passen in een frame van een 420 mm supertele:<Pagina non trovata>
            In de wouden van Bali was door de weelderige plantengroei het zicht meestal beperkt tot een tiental meter,... en was het zeer donker. Daar heb je meer aan een lichtgevoelge lens dan aan een telescoop.
            Last edited by Poza; 26 augustus 2012, 13:33. Reden: dode link

Comment

Working...
            X