Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Egypte - Checklist!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Egypte - Checklist!

5 keer naar Egypte geweest, nooit last gehad hiervan
    Nochtans eet ik rauwe groenten, doe ijsblokjes in mijn drank, enz...

Wat plaatjes van aldaar http://www.flickr.com/photos/3610931...7616267127884/
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

hier ook al 2 maal naar Egypte geweest, heb in het hotel en op de boot van de nijlcruise 10d, alles gegeten mojito met ijs gedronken en wij hebben nooit geen problemen gehad. Ik had wel zo snel we geland zijn Antinal gaan halen in cairo. maar nooit gebruikt
      I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

We gaan deze zomer ook terug (5 jaar geleden als huwelijksreis naar Hurghada geweest). Deze keer staat Marsa Alam op het programma, omdat we van daar uit naar Abu Simble en Aswan kunnen... dat leek ons wel de moeite eigenlijk.

Vorige keer heb last gehad van tourista, mijn vrouw niet. Maar idd de lokale pillenboer zijn marsjandies was meer dan voldoende om de dag erop weer fit en monter te zijn.

Als je de Rode Zee ook op het programma hebt staan: Snorkel, duikbril en vinnen! MAG NIET ONTBREKEN (sorry dat ik zo roep), maar dat is absoluut de moeite! Een wegwerp-onderwater-fototoestel is ook wel eens leuk om mee te spelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
          Flash (invullicht)
          is in veel monumenten binnen niet toegelaten. Zelfs fotograferen mag niet overal.
          mvg
          Bert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
            is in veel monumenten binnen niet toegelaten. Zelfs fotograferen mag niet overal.
            Gij hebt precies nog nooit van Baksjies gehoord . Hoewel, ge hebt gelijk, het mag niet overal.
            Doch, soms is het toch "toegestaan"

Comment

Flash (invullicht)
              op veel plaatsen mag je niet flashen....

-ook uitkijken als je personen fotografeert, de meeste vragen geld
              -uitkijken met briefjesgeld dat je omruilt met munten , de egyptische munten trekken zeer goed op euro's alleen zijn de egyptische niks waard
              -neem pasfoto's mee in je handbagage! want voor je aan je bagage kunt moet je eerst je visum regelen...
              - zoals gezegd iets tegen kak,kop en maag geloof me je gaat ze nodig hebben...

oja een zonnebril komt ook goed vanpas
              þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
              Freelance bedrijfsfotograaf
              klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                Gij hebt precies nog nooit van Baksjies gehoord . Hoewel, ge hebt gelijk, het mag niet overal.
                Doch, soms is het toch "toegestaan"
                ik heb stiekem getrokken, camera rond de hals en dan blindelings klikkerdeklik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                  op veel plaatsen mag je niet flashen....
                  LOL
                  Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je bij portretjes dankbaar gebruik kan maken van een invulflash
                  Last edited by mexicano; 11 februari 2010, 20:22.
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

LOL
                    Maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je bij portretjes dankbaar gebruik kan maken van een invulflash
                    http://farm4.static.flickr.com/3569/...c5b45b47_o.jpg
                    ok dan...
                    mja "flashen" met nudisme kunnen ze daar niet echt lachen

Comment

misschien even een info folder halen bij de GGD (of hoe dat in belgie ook heet)
                      heb ik ook gedaan toen ik naar de malediven ging, staan toch een hoop kleine dingetjes in waar je zo snel niet aan denkt.
                      spullen voor insectenbeten, zonnecreme e.d. zonnebrilletje, eventueel medicijnen of inentingen (hepatitis A denk ik)

zeker de moeite waard om zo n foldertje is te halen.
                      Canon eos 7D

Comment

Working...
                      X